7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Supersut

Mac in sluimer laadt Ipod niet op

Hi, Zodra mijn Ipod leeg is, wil ik die uiteraard weer opladen maar zodra de Mac in sluimer toestand gaat, laad hij niet meer op. Wat kan ik daaraan doen, behalve hem wakker houden..

Bijdrager
    Turbanus

Niets….. Ik laat gewoon mijn Mac een lange playlist afspelen, zodat hij niet in slaap valt en dus mooi blijft doorladen. Ik vind het wel jammer dat ik de status van de iPod batterij niet kan volgen. Dan zou je weten hoeveel tijd er nodig is om hem van nagenoeg leeg weer helemaal op te laden.

Bijdrager
    MacSjon

Nou heel simpele oplossing: Koop een firewirekabeltje. Je kan hier de nieuwe iPods niet mee synchroniseren maar opladen gaat prima. Met mijn iMac gaat dat zelfs als deze uit staat. Sluimer heeft ook zeker geen invloed hierop.

Er zijn ook combinatie kabeltjes te koop zoalsdeze waar ja dus beide mee kan doen.

Bijdrager
    Esquare

En nog een oplossing: USB-hubje kopen.

Bijdrager
    @iMen

en wat dacht je van alleen het scherm op zwart zetten maar sluimer uitzetten, dan blijft ie ook opladen..

Bijdrager
    Supersut

@iMen, hoe doe je dat?

Bijdrager
    @iMen

voorkeuren -> bureaublad en schermbeveiliging-> schermbeveiliging -> aantal minuten instellen onderin
    vervolgens ga je helemaal terug en naar energiestand -> plaats computer in sluimerstand na nooit-> plaats beeldscherm in sluimerstand na inactief en dan moet je zelf weten wat je daar neer zet, wat jij wil, een kwartier of half uur… als het niet duidelijk is maak ik wel screen shots

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.