27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    SebeoT

Mac (IBook) naar TV

Hallo, ik heb een Ibook G4 en vraag me af of het mogelijk is om mij tv er aan te linken voor bijvoorbeeld het kijken van films.
    Is dit mogelijk? En wat voor een kabel kan ik dan het beste kopen?

Bijdrager
    Buzz

Ik denk dat je dit nodig hebt: Apple video adapter

En dan nog een kabeltje van S-Video of composite video naar een aansluiting op je tv (meestal SCART). En ook nog een kabeltje voor het geluid.

Bijdrager
    ivan.roos
    ”Buzz_D”

En dan nog een kabeltje van S-Video of composite video naar een aansluiting op je tv (meestal SCART). En ook nog een kabeltje voor het geluid.

Dat heb ik ook… maar volgens mij verlies je kwaliteit toch?

Bijdrager
    Pjotr

Het maakt op die TV geen iota uit of je de video uit de lucht oppikt (of van de kabel of van je DVD speler) of van je iBook. Ik speel weleens DVD af op mijn iBook en bekijk ze dan op de TV, ziet er prima en strak uit.

Bijdrager
    bas-macfan

wat je ook doet, koop geen itv cable van monster, werkt waardeloos!!!

Bas

Bijdrager
    SebeoT

Wat kosten de kabels ongeveer dan? Ik zie dat de Apple Videoadapter al 19 Euro kost in de store, misschien is een losse DVD speler bij de tv dan wel net zo handig.

Bijdrager
    ivan.roos
    ”SebeoT”

Wat kosten de kabels ongeveer dan? Ik zie dat de Apple Videoadapter al 19 Euro kost in de store, misschien is een losse DVD speler bij de tv dan wel net zo handig.

19 euro bij de Apple Store..
    Bij mij… 15:D

Bijdrager
    Napsju

Toevallig gister zo’n ding gekocht op http://www.macstuff.nl. 24,36 euro incl. verzendkosten.

Heb al vaker bij deze toko besteld en ben uiterst tevreden over de snelheid en service.

Bijdrager
    danielpunt
    ”Buzz_D”

Ik zie daar niets staat over een 14inch iBook. Maar ik neem aan dat dat geen probleem is?

Bijdrager
    ivan.roos
    ”muffin.”
    ”Buzz_D”

Ik zie daar niets staat over een 14inch iBook. Maar ik neem aan dat dat geen probleem is?

Het is wel een probleem
    Er bestaat een andere oplossing special gemaakt voor laptops…
    en ook van Apple.
    Zoek maar verder en je zal vinden.

Bijdrager
    rvanloosen

Ga je t niet vertellen dan? :P

Bijdrager
    danielpunt

Ok, ik zal wel even kijken in de webshop:)

Bijdrager
    BearPig
    ”ivan.roos”
    ”muffin.”
    ”Buzz_D”

Het is wel een probleem
    Er bestaat een andere oplossing special gemaakt voor laptops…
    en ook van Apple.
    Zoek maar verder en je zal vinden.

Jawel hoor, ik heb hem ook, in combinatie met 14″ iBook. Werkt prima. Ik gebruik de composite video uitgang, via een kabeltje met aan beide uiteinden een tulpstekkertje. Het is wel lastig om de kleuren en het contrast van het TV-beeld goed te calibreren (via Systeemvoorkeuren > Beeldschermen), maar na enige keren proberen heb ik nu goed beeld. De kwaliteit is niet echt DVD kwaliteit, eerder gewone TV kwaliteit. Het geluid gaat via de geluidsuitgang, dus daar heb je een apart kabeltje voor nodig (miniplug naar 2 tulpstekkertjes). Het geluid is stereo, dus geen surround sound mogelijk.

Heeft iemand ervaring of de S-video uitgang een betere/slechtere kwaliteit geeft?

Bijdrager
    Pjotr

Hier een iBook 12 ” Middels de videoadapter op de miniVGA poort. Tulp stekker voor de videobeelden. Dus ook composiet. Minijack met splitser en tulpstekkers voor geluid.

(DVD is 752 bij 5xx beeldpunten en VGA 640 bij 480) Kwalteitsverschil tussen DVD speler en iBook dus zeker aannemelijk. Ik verwacht geen verschil tussen composiet en en S-video wat betreft scherpte aangezien beide signale beperkt worden door de VGA poort. Dit is mi de zwakste schakel. Qua kleur zou de S-video beter kunnen zijn, niet getest.
    Kwaliteit is verder prima qua kijkgenot, zowel op groot breedbeeld als op klein draagbaar TVtje.
    Verschil met DVD speler marginaal. Kwaliteit mi beter dan TV signaal.

Bijdrager
    Cramer

Hallo,

Ik heb ook een iBook G4 en net een mini VGA kabel gekocht + een s-video kabel. Alles aangesloten op laptop en tv maar nu is mijn beeld zwart/wit. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Moderator
    unSOUND

Dan staat de uitgang van je iBook misschien op NTSC, en kan je TV dat niet weergeven. Andere oorzaak kan zijn dat je TV staat ingesteld op sVHS signaal, en dat de iBook een VHS signaal stuurt. Probeer dan de TV in te stellen op VHS in plaats van sVHS.

Bijdrager
    Cramer

De uitgang stond inderdaad op NTSC. Die heb ik nu op PAL gezet maar nog steeds zwart/wit. Maar die zal ik iig op PAL laten staan nu.

Verder heb ik op mijn tv geen sVHS voor zover ik weet… Alleen AV. Iig geen knopje dat ik de tv op VHS kan zetten. Het is zo’n tv waar ook een videorecorder in zit gebouwd.

Overigens begint mijn beeld (tv) af en toe ineens te trillen en lijkt het alsof hij een soort kleur ‘zoekt’; De haperingen zijn regenboogkleurig.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Cramer”

Ik heb ook een iBook G4 en net een mini VGA kabel gekocht + een s-video kabel. Alles aangesloten op laptop en tv maar nu is mijn beeld zwart/wit. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Wat heb je voor TV? (merk/type)

Bijdrager
    Cramer

Daewoo. En een hele oude iig.

Overigens is het beeld in die halve seconde dat het steeds schokt wel goed. Dan zie je heel even de blauwe balk hierboven op het forum bijvoorbeeld. Niet goed maar het is wel wat.

Bijdrager
    Napsju
    Bijdrager
    Cramer

Ja bedankt, maar nu een uitleg en een antwoord wat ik nodig heb asjeblieft, want daar staan hele andere dingen die ik niet nodig heb..

Bijdrager
    AppleNANdO

even proberen om te switchen tussen 50 en 60 herz

Bijdrager
    Cramer

Ook al gedaan.. Geen effect
    Of zou ik dan toch het verkeerde s-video kabeltje hebben
    ik heb er namelijk een waar PC AUDIO/VIDEO opstaat.
    ik weet dus niet of dit wel voor de mac is, maar alles past wel..

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”Cramer”

Ook al gedaan.. Geen effect
    Of zou ik dan toch het verkeerde s-video kabeltje hebben
    ik heb er namelijk een waar PC AUDIO/VIDEO opstaat.
    ik weet dus niet of dit wel voor de mac is, maar alles past wel..

Hoeveel pinsconnector is het?

Bijdrager
    Cramer

4 denk ik. Ik weet niet precies wat dat is namelijk:)
    Bedoel je van de scart of van het ander uiteinde? Uiteinde heeft 4 ‘mannetjes’ zeg maar plus een iets bredere.

Het is iig een PC Audio/Video kabel CK338, 13330 van 5m.

Maar ik denk dat ik het voor gezien hou… Ik geef wel even een belletje naar Apple morgen of maandag oid. Bedankt voor de moeite/hulp allemaal!

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”Cramer”

4 denk ik. Ik weet niet precies wat dat is namelijk:)
    Bedoel je van de scart of van het ander uiteinde? Uiteinde heeft 4 ‘mannetjes’ zeg maar plus een iets bredere.

Het is iig een PC Audio/Video kabel CK338, 13330 van 5m.

Maar ik denk dat ik het voor gezien hou… Ik geef wel even een belletje naar Apple morgen of maandag oid. Bedankt voor de moeite/hulp allemaal!

Ik heb even gezocht maar de vivanco kabel moet het gewoon doen heb je de juiste scart ingang op je tv geselecteerd?

Bijdrager
    Cramer

Ik heb maar 1 scart ingang, maar dat is ook juist het probleem ben ik achtergekomen inderdaad… Toch maar eens een moderner model aanschaffen binnekort:)

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.