12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

Mac HomeFlow

G’avond,

ik smacht al bijna een half jaar naar een Mini met leopard,,,
    en volgens mij is het bijna zover…

Ik wil mijn complete it-afdeling (haha) omgooien naar Mac..
    Windows media center + laptop..

Naar een Mac Mini + oude g4 ibook + 2 iphones en in de toekomst wellicht nog een tablet

Is dit een goede configuratie…of is er een betere?

Mac mini onder de tv
    Basis airport en NAS-schijf in de meterkast..
    Airport-stekker in de slaapkamner, zodat ik daar ook de films kan zien van mijn Mini beneden…

Mijn oude windows media center, zou ik evt. als backup kunnen inrichten…

Bijdrager
    Soulshaker

ipv een G4 ibook zou ik je toch een macbook aanraden
    Een van de eerste generaties is al goed genoeg
    Het verschil tussen die 2 is enorm , zeker nu vandaag snow leopard is uitgekomen
    Want binnen korte tijd gaat de softwareondersteuning wegvallen voor PPC.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    MouseMighty

Waarom smacht je al bijna een half jaar naar een mini met Leopard? Dat staat er al standaard op sinds november/december 2007 maar ik denk dat je SnowLeopard bedoelt :wink: Over je setup, neem dan wel de zwaarste mini (snelste processor dus) met maximaal RAM. Ik snap niet helemaal wat je met een iBook G4 moet maar dat zal je zelf vast wel weten. Bedenk wel dat je dan films in iTunes moet hebben om ze te kunnen streamen. En die Airport stekker in je slaapkamer is een Airport Express? Die doet niet veel meer dan je signaal versterken of je iTunes aan een versterker te hangen en/of draadloos te kunnen printen.

Bijdrager
    wverveer

klopt ja, maar is ook geen echte bottle-neck, zo’n tableautje lijkt me wel wat…

Maar afgezien van de Macmini (gelijk de volle ram)

waar kan ik dan nog meer opletten bij aanschaf

Airport Basisstation…?
    NAS-server schijf?

en welk adres in de randstad, is een meedenkende winkel?

Bijdrager
    wverveer

Dus via Airport kan ik bv. niet plex draaien op mijn slaapkamer…?

Wat zou ik dan voor configuratie moeten hebben.,..

Ik kan nu nog alle kanten, en afgezien van het financiele heb ik dus nog veel mogelijkheden…
    het is zonde als ik achteraf weer zeg,,,,,had ik maar..

Inactief
    Anoniem

klopt ja, maar is ook geen echte bottle-neck, zo’n tableautje lijkt me wel wat…

Die bestaat nog niet en de vraag blijft nog steeds of die gaat komen.
    De kans is eerder van niet dan van wel.
    Ook gaan er geruchten over een TV van Apple.

Het zijn geruchten die al jaren rondgaan.
    Ik zou nog even september afwachten en dan weet je wat er gaat komen.

Ondanks dit een iTablet lijkt me ook geweldig … maar ik ga mezelf niet met een dooie mus blij maken

Bijdrager
    MouseMighty

@Wverveer Hoe zie je alles voor je? Een Mac mini in de huiskamer onder de TV? Daar kan je dan prima Plex op draaien. Een Airport Express is niets meer of minder dan een brug voor je draadloze netwerk. Of denk je dat je dan draadloos het signaal van je mini beneden naar je TV op de slaapkamer boven kan streamen? Nee dat gaat niet. Wat wil je precies? Welk apparaat moet de content streamen/hebben? Hoe is je netwerk? Welke TV’s moeten er bediend worden? Het is allemaal best te realiseren maar je moet wel van te voren minimaal een schetsje maken van hoe of wat.

Bijdrager
    NickBook Pro
    ”MouseMighty”

Wat wil je precies?

Inderdaad! Het is natuurlijk niet mogelijk om een oordeel over jouw “configuratie” te geven als je niet vertelt wat het moet kunnen. En voor een mini met plex onder je tv heb je geen snow leopard nodig, daarvoor voldoet leopard prima.

En mocht je van plan zijn video content te kijken op die ibook g4, kan je nog wel eens bedrogen uitkomen als je bv. High Definition films/series wilt kijken. Ik heb er ook nog een staan en die heeft het al zwaar met bepaalde internetfilmpjes:P

Bijdrager
    vishaakje
    ”NickBook

Inderdaad! Het is natuurlijk niet mogelijk om een oordeel over jouw “configuratie” te geven als je niet vertelt wat het moet kunnen. En voor een mini met plex onder je tv heb je geen snow leopard nodig, daarvoor voldoet leopard prima.

en een mini met Plex onder je tv is heerlijk:)
    Heb ‘m nu ook helemaal ingesteld met m’n harmony remote (afstandsbediening van logitech), stereo, tv en mini worden zo met 1 druk op de knop aangezet en bediend:D

Verder nog een NAS in het netwerk om de nodige content op te slaan. Zalige setup, zou niet meer terug willen naar een dvd speler:)

Bijdrager
    wverveer

configuratie

beneden, mac mini-plex, plasma

boven, lcd, en graag een signaal dat ik ook plex boven kan kijken…

Ik heb nu een sitecom draadloos router (iets van ws 180, 300n) maar ik dacht dat overstappen naar een airport basisstation wel een verbetering was…al was het alleen maar het gebruikers gemak,

vervolgens moet het signaal eigenlijk wel draadloos naar boven (oud huis en ik weet niet echt hoe de bedradingen enzo lopen)

wat zijn eigenlijk de voordelen van een NAS ten opzichte van een normale harde schijf/server?

Of welke zou ik het beste kunnen gebruiken?

Bijdrager
    macdo

Ik heb in de meterkast aan de router een Airport Extreme hangen met daaraan een harde schijf via USB. Zo kan ik mijn muziekbibliotheek streamen naar airport expressen met daaraan (versterkte) speakers. Dit kan vanaf elke aan het netwerk gekoppelde computer. Dit werkt ook perfect voor lage resolutie films (ong. 700 Mb). Grotere films (DVD’s) blijven hangen. Dus je zult daarvoor dan toch een kabeltje naar je slaapkamer moeten trekken.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.