6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ktje

MAC herkent USB niet meer, Windows wel

Ik maak gebruik van een Samsung portable harddrive (500gb) om tussen thuis en werk met data te reizen. Gisteren de hele dag op een Windows pc gewerkt, blijkt later dat de MAC thuis mijn USB niet meer herkent. Vandaag weer op de Windows PC, harddrive wordt herkent. Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat ook mijn MacBook de harddrive weer herkent??

Bijdrager
    So Klear

Hm, best vreemd! In welk formaat is de HD geformatteerd?! FAT-32? Heeft Windows tijdens het gebruik je de optie gegeven de HD op een bepaalde manier te indexeren?!

Bijdrager
    Maverick9898

Heb je al een PRAM reset gedaan? Dat wil nog weleens werken!

Bijdrager
    RJ

Heb je de harde schijf in windows wel veilig verwijdert? Dus in windows rechtermuisknop op usb icoontje rechtsonderin je scherm, veilig verwijderen en dan de juiste usb device stoppen?
    Dit kan een reden zijn waarom hij de schijf niet ziet. Altijd veilig verwijderen dus in windows.

Bijdrager
    xionix

Veilig verwijderen doet ook soms wonderen. Als je dit in Windows niet doet en hem vervolgens aan de Mac hangt dan zal de Mac idd de schijf niet willen openen. Makkelijk op te lossen door gewoon de schijf weer aan de Windows computer te hangen en dan veilig verwijderen te doen, je zou daarna de schijf weer kunnen gebruiken op de mac mits alles goed is.

Bijdrager
    Ktje

Dank allen! @Xionix, het werkt! Ik heb de schrijf weer in de Windows gedaan, veilig verwijderd (as always!). Mac moet er even over denken, maar heeft de schijf weer herkent. Ik maak meteen een backup!!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.