30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)
  • Q:
    Bijdrager
    jesper211232

Externe harde schijf, welke?

welke harde schijf is het best voor de imac.

tussen de 500-2000gb.
    hoeft niet draadloos te zijn.
    een mooi design, dat past bij de imac
    en een redelijke prijs,

Bijdrager
    RobinProductions

Ik vind persoonlijk de HDD’s van Lacie altijd mooi. http://www.lacie.com/be/products/product.htm?id=10518
    Heb je nog de keuze tussen 1 en 2 Tb. 120€ voor een 1 Tb HDD vind ik persoonlijk niet echt heel veel.

Bijdrager
    jesper211232

het is een mooie harde schijf, maar is die niet een beentje goort?

Bijdrager
    jesper211232

goort=groot

Bijdrager
    RobinProductions

11 op 17cm is volgens mij niet echt groot. NU als je een kleine bureau hebt dan moet je misschien eerder naar een kleinere kijken. Maar ik vind dit eigenlijk al een vrij kleine HDD ;d.

Bijdrager
    RobinProductions

En anders heb je nog altijd deze: http://www.lacie.com/be/products/product.htm?id=10517 tot 1Tb beschikbaar, kleiner, maar je zal er wel iets meer geld voor de 1TB versie moeten neertellen.

Bijdrager
    jesper211232

ooh sorry verkeert gelezen dacht dat het cenitmeters waren, wat op die site stond.
    ik heb wel een groot bureau dus dat is geen probleem, maar een kleinere is altijd mooier dan zo groot bakbeest op je bureau hebben staan.

Moderator
    unSOUND

Maar kleiner is vaak ook trager, want die kleinere schijven hebben vaak 2,5 inch schijven aan boord. En ze hoeven natuurlijk niet perse op je bureau te staan hè… De mijne liggen ook ergens anders, gewoon kwestie van een langere kabel.

Bijdrager
    Ree

Ik zou dan kiezen voor een WD MyBook, ofwel een MyBook Studio welke ook qua uiterlijk perfect aansluit bij de Alu iMac, ofwel een MyBook Live, deze is dan wel zwart maar hangt in het netwerk en hoeft-ie dus niet naast je iMac te staan, hij hoeft niet eens in het zicht te staan.

Daar bovenop; de schijven van WD zijn van uitstekende kwaliteit en de Live (netwerk) variant kan Time Machine via het netwerk doen (met uitzondering van OSX Lion, hier is WD van op de hoogte, en een update is in de maak. Over dit “probleem” zijn al meerdere topics, hier is er één van)

Bijdrager
    Anicos

Is een Time Capsule van 2Tb niet iets? Design past in ieder geval zeker bij de iMac. Het is meteen ook een prima router.

Bijdrager
    Thijs4you

Ik zou voor de G-Technology G-DRIVE 1TB / 2TB / 3TB gaan. Prijs van 149 tot 309 euro. Super snel werkt prima en 3jaar garantie

Bijdrager
    jesper211232

bedankt voor de snelle, reacties.

Maar kleiner is vaak ook trager, want die kleinere schijven hebben vaak 2,5 inch schijven aan boord

wat is het verschil dan tussen de 2,5 inch en de 3,5 inch schijven?

Bijdrager
    stavos

Het formaat.. 1 inch in doorsnede om precies te zijn (voor wat betreft de fysieke schijf dan, dus niet de behuizing). Daarom zitten de 2,5″ schijven in notebooks en kom je de 3,5″ schijven tegen in desktop computers.
    2,5″ schijven hebben een snelheid van 5400 rpm, terwijl de 3,5″ schijven een snelheid hebben van 7200 rpm. Bijkomend voordeel kan zijn dat de 2,5″ schijven vaak geen extra voeding nodig hebben, terwijl de 3,5″ inch dat wel nodig hebben. Dus een 2,5″ schijf is makkelijk voor onderweg.
    [size=2](uiteraard zijn op deze verschillen altijd uitzonderingen te vinden)[/size]

Bijdrager
    jesper211232

ok dankjewel.
    is het verschil tussen 5400rpm en 7200rpm groot?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Bij een externe schijf zul je geen verschil merken tussen beide snelheden. Ik ben wel een fan van LaCie: goede service en top design. Ze hebben trouwens net een nieuwe Porsche “Mac”-lijn uitgebracht.

http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10562

Bijdrager
    stavos

Als je heel veel data tegelijk moet wegschrijven, kan je dat verschil merken. Maar op zo’n moment komen nog veel meer factoren om de hoek kijken (processor snelheid, andere processen die op dat moment actief zijn, etc.). Dus in de praktijk zal je dat voor een externe schijf niet snel merken.

Over het algemeen zijn de 3.5″ schijven in verhouding goedkoper (meer GB’s voor hetzelfde geld). Dus als je een stopcontact beschikbaar hebt en de schijf niet mee hoeft te nemen, is 3.5″ een goede keuze.
    Zelf heb ik meestal schijven van WesternDigital. Goede ervaringen mee en bij de MediaMarkt zijn regelmatig leuke aanbiedingen te vinden (WD Elements bijv.).

Bijdrager
    jesper211232

De lacie harde schijven lijken mij ook wel wat

Over het algemeen zijn de 3.5″ schijven in verhouding goedkoper (meer GB’s voor hetzelfde geld). Dus als je een stopcontact beschikbaar hebt en de schijf niet mee hoeft te nemen, is 3.5″ een goede keuze.

ik hoef de harde bijna nooit/nooit mee te nemen, en een extra soptcontact is geen probleem gewoon een stekkerdoos.
    maar het is altijd mooier geen extra stekkers

Bijdrager
    jesper211232

ik hoef de harde bijna nooit/nooit mee te nemen, en een extra soptcontact is geen probleem gewoon een stekkerdoos

‘de harde’moet zijn: de harde schijf

Bijdrager
    stavos

Als je met je muis over je eigen avatar beweegt, komt er een driehoekje tevoorschijn. Als je daarop klikt, komt er een keuze menu met onder meer de optie om je eigen post te bewerken. Daarmee kun je dus ook tekst toevoegen of spelfouten corrigeren..:wink:

Ga eens bij de MediaMarkt (of een andere electronica/computer zaak) kijken welke aanbiedingen ze hebben voor harde schijven. Kijk daarbij eens naar de ervaringen met die schijf van andere, bijv. hier op het forum of op tweakers.net. Bevalt het niet dan wacht je een week en ga je nog eens bij de MM kijken. De aanbiedingen volgen elkaar heel snel op.
    De meeste voorkeur van mensen gaat uit naar Lacie of WD. Beide merken hebben hun voor- en nadelen. Het is vaak persoonlijke ervaring en voorkeur.

Bijdrager
    jesper211232

ok dankjewel ik ben hier nieuw op het forum,
    bij de mediamarkt hebben ze al wel en tijd een aanbieding van WD 2TB €90, mooi klein.
    alleen in het zwart past niet goed bij de imac, de porsche uitvoering van LaCie wel!:lol:

Bijdrager
    stavos

Als je dat (ook) belangrijk vindt, moet je gewoon lekker die Lacie schijf halen. Verhoudingsgewijs iets duurder, maar dat heeft natuurlijk ook met het design te maken.:wink:

Bijdrager
    jesper211232

jah, ik denk ook dat de LaCie schijven het beste zijn.
    Bedankt voor alle informatie :thumbsup:

Bijdrager
    gsmaster

Ik zou alles behalve lacie kopen! Geloof me, geen lacie…

Bijdrager
    gsmaster

Waarom geen lacie: heb drie schijven gehad van lacie die samen in anderhalve maand zijn dood gegaan! Wel een beetje heel toevallig…

Bijdrager
    stavos

En anderen roepen dat weer van WD en zweren bij Lacie…:neutral:

Moderator
    unSOUND
    gsmaster op 03 augustus 2011

Waarom geen lacie: heb drie schijven gehad van lacie die samen in anderhalve maand zijn dood gegaan! Wel een beetje heel toevallig…

Als er 3 schijven in jouw handen kapot gaan zou je volgens diezelfde redenering ook kunnen beweren dat het aan jou ligt… :ftim:

Over LaCie’s wordt geklaagd, over WD’s wordt geklaagd, over Seagate wordt geklaagd… En waarom over LaCie zoveel ? Misschien omdat ze verreweg de meeste schijven hebben verkocht, zeker binnen de Mac gemeenschap. Slechte ervaringen vind je altijd als eerste op internet, niemand gaat immers een topic starten met “Ik heb net een schijf gekocht, en hij doet het gewoon. Wat nu ?”… Mensen kruipen pas in de pen ( of hun toetsenbord ) als het niet doet wat het moet doen…

En zoals Stavos zegt kunnen ervaringen verschillen. Ik heb met mijn WD regelmatig problemen, en mijn Freecom heb ik van frustratie van 5 hoog naar beneden gekacheld. Met mijn 3 LaCie’s en mijn OWC heb ik nog nooit problemen gehad… Die laatste heb ik leeg gekocht, en zelf 2 schijven in gezet. Is ook een optie.

Bijdrager
    stavos

Amen..

Bijdrager
    G-Force

Ik heb goede ervaringen met mijn d2 Quadra 750GB.:) Had wel iets stiller gemogen, maar goed dat is wel op te lossen door er ooit eens een andere schijf in te zetten, iets wat ik sowieso al van plan was.

Bijdrager
    jesper211232

ik geef unSOUND helemaal gelijk!
    ik kijk zelf wel wat ik neem, bedankt voor alle mogelijkheden

Bijdrager
    foyomind

Ik zou zeker voor de G technology G-drive gaan, mooiere schijven zijn er niet. En ze zijn opper snel en zeer goede garantie. Echte schijven voor als je een professionele setup wilt.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.