24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    jorikk

Mac gestolen – hoe veilig zijn mijn bestanden?

Hallo,

Vandaag is mijn mac gestolen… Kut.
    Mac Book Pro. Uiteraard al bij apple gemeld en bij 2ehandsmac…
    Mac was beschermt met 2 wachtwoorden.
    Gewone user WWW en het algemene WW.
    Hoe veilig zijn mijn persoonlijke bestanden?

Dank

Bijdrager
    Ian83

Mits je een firmware wachtwoord ingesteld en of Filefault ingeschakeld hebt, nagenoeg onbeveiligd. Met een disc image van bijv. een installatie DVD van de MBP zijn je gewone wachtwoorden heel simpel te resetten. Wat bedoel je verder met een gewoon gebruikers wachtwoord en het algemene wachtwoord? Naar mijn beste weten is het algemene wachtwoord gelijk ook je gebruikerswachtwoord. Ik zou verder je serienummer bij de APR’s melden, dieven willen daar nogal eens langskomen voor een ‘reparatie’.

Bijdrager
    jorikk

Hi,

Ik heb mijn gewone Wachtwoord dat bij mijn gebruikersnaam hoort op de apple en het ‘master wachtwoord’ die je kunt instellen bij filefault. Serienummers zijn al gemeld.
    Apple gaf mij aan dat alleen met een DVD een erase mogelijk is waarna er een fresh install gedaan kan worden.

J

Bijdrager
    Ian83

Dan heeft Apple jou incorrecte informatie verstrekt. I know for a fact, dat je met de DVD het wachtwoord kan resetten, zolang er geen firmware wachtwoord is ingesteld. Helaas heeft Filevault dan ook geen zin meer, aangezien bij het inloggen je gegevens weer gedecodeerd worden. Dus hebben ze een DVD of een image ervan van een MPB installatie schijf, dan ben je de klos qua gegevens beveiliging. Sorry mate:(

Bijdrager
    Chester16

@Ian83: hoe zou dat dan kunnen? Voor zover ik weet, kun je alleen maar een ‘fresh install’ doen.

Bijdrager
    Lesliedec

booten van de installatie CD met de, ik geloof, C-toets ingedrukt. Dan krijg je de mogelijkheid om het paswoord te veranderen. Is een soort van terugvalmechanisme voor als een gebruiker zijn wachtwoord is vergeten.

Bijdrager
    Yosemite

Dat geldt toch niet voor de gegevens die in Filevault zitten, die zijn toch veilig.

Inactief
    Anoniem

Erg balen dat je Pro is gestolen!

Beetje mosterd na de maaltijd, maar hier heb ik laatst voor onze MacBooks Undercover aangeschaft. Mocht je weer een laptop kopen dan is dat zeker een aanrader.

Sterkte met het verlies.

Bijdrager
    iJoost
    ”Ian83″

Mits je een firmware wachtwoord ingesteld en of Filefault ingeschakeld hebt, nagenoeg onbeveiligd.

Erg verwarrend. Je bedoeld waarschijnlijk “tenzij”.;-)

Mits betekent als.
    Tenzij betekent als niet

Bestanden in Filevault en beveiligde dmg-bstanden zijn veilig en wachtwoorden in de sleutelhanger ook.

Bijdrager
    sven-
    ”iJoost”

Mits betekent als.
    Tenzij betekent als niet

Mits betekent “op voorwaarde dat” en tenzij is gewoon tenzij.

Bijdrager
    Grisolda

offtopic
    Hoe is het gebeurt?

Bijdrager
    Lazy B

Firmware wachtwoorden kun je binnen 5 min omzeilen.

Bijdrager
    Grisolda
    ”Lazy

Vertel dan ook even hoe.

Bijdrager
    jorikk

een update. Ik heb idd undercover van Orbicule geinstalleerd, dus ik ben benieuwd of daar wat uit komt.
    Moet wel zeggen dat ik natuurlijk weer eens niet de FAQ goed gelezen heb want ze raden aan om een firmware passwd te zetten in combinatie met een GAST account zonder passwd. Maar goed.Hoe is het gebeurd.
    Lag om 2 uur in bed. In eens een tering herry.
    3 m. hebben met een stoeptegel een vrij grote ruit in de woonkamer, dubbel glas, met bruut geweld ingeslagen. Er waren 4 klappen nodig. Mijn laptop zit normaal gesproken altijd in een tas, maar wilde snel slapen dus heb ik hem op de bank onder een kussen gestops. (echer met de bekende witte lader er aan)
    Waarschijnlijk zijn ze daar door getriggerd. Kortom ’t was me het nachtje wel.

Bijdrager
    Yosemite

Nooit geprobeerd, maar je zou het moeten kunnen omzeilen door een DIMM uit je computer te halen zodat de hoeveelheid intern geheugen is gewijzigd en vervolgens je PRAM 3x achterelkaar resetten.

Bijdrager
    bartje

Even je signature aanpassen dan :sealed:

sorry, maar het lijkt me wel super vervelend. Ik wil undercover wel eens in werking zien:)

Bijdrager
    jorikk

top op heden is undercover activated. Ik moest de gegevens van de politie meneer incl. alle kenmerken doorgeven aan ze. Zal de ervaringen in het forum zetten.

J

Bijdrager
    Ruben M

wat een …. tegenwoordig. Een brutaliteit van heb ik jou daar. Sterkte !!

Bijdrager
    Nick Nack

Ik hoop dat Undercover zijn werk gaat doen kerel!

Bijdrager
    CMD-Z
    ”jorikk”

een update. Ik heb idd undercover van Orbicule geinstalleerd, dus ik ben benieuwd of daar wat uit komt.
    Moet wel zeggen dat ik natuurlijk weer eens niet de FAQ goed gelezen heb want ze raden aan om een firmware passwd te zetten in combinatie met een GAST account zonder passwd.

De FAQ waarvan?

Bijdrager
    jorikk

van undecover. Undercover werkt wel, maar je kunt het makkelijker maken door een Firmware passwd en een gast account met alleen lees rechten.

Bijdrager
    maarten_m4

Is er al iets nieuws te melden? Zit ook te denken aan orbicule…

Moderator
    unSOUND
    ”Grisolda”
    ”Lazy

Vertel dan ook even hoe.

Je hebt toch niet een “gevonden” laptop op je bureau staan met een firmware wachtwoord hè ?;)

Overigens is 5 minuten nog aan de ruime kant ook.

Moderator
    Pete.Z

Topic is een jaar oud…..

Ben benieuwd of er ooit iets van de laptop is vernomen?

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.