21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    ivar

mac geluid airport express

Als ik een surroundset koop met een usb aansluiting erop kan ik dan via een airportexpress muziek streamen via dat app?
    Eigenlijk een heel korte vraag dus. Ben op zoek naar een geluidsoplossing. Heb nog geen hifi set of surroundset, Speel nu alle muziek op mijn mac en dat is wat mager kwa geluid..

Bijdrager
    jobz

Sluit AirPort Express aan op je stereo-installatie of op luidsprekers met een eigen stroomvoorziening.
    3,5-mm mini-audioaansluiting voor analoog en optisch digitaal geluid (die gaat naar je stereo)
    meer info : http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1870003 und http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1466161

Bijdrager
    ivar

dus eigenlijk moet er alleen een audio in op zitten en dan is het goed….als ik het goed begrijp..

Bijdrager
    jobz

yep! :beret:

en de kans is aanwezig dat een stereo-installatie een audio-in heeft. :lol: :lol: :lol:

Bijdrager
    ivar

:D maar heeft een surroundset die ook?????? hahahah
    als ik nou een euro driehonderd wil uitgeven heeft iemand leuke tips?

Bijdrager
    macbook-Jan

niet echt nuttige info die je verstrekt.

Wil je alleen een speakerset hebben waarop je de airport express aansluit???

Of wil je een Home entertainment set waarop je ook cd’s/dvd’s/bluerays op af kan spelen?

Als je het in de woonkamer gebruikt bij een tv zou ik een AppleTv nemen. veel handiger.

Bijdrager
    ivar

Zou dus eigenlijk beide willen hebben…dvdspeler surroundset en dus een goede mogelijkheid om muziek af te spelen. Hoe kan ik dit het best inrichten.

Bijdrager
    macbook-Jan

Beste kan je dan een mediamarkt binnenlopen en daar eens rondkijken wat er te koop is voor je budget.

Je kan je dan nog voor laten richten van wat en hoe.

Als je dan weet wat je voorkeur is dan ga je thuis op internet verder snuffelen.
    Op bijvoorbeeld kieskeurig.nl kan je veel ervaringen lezen van mensen.

Hoe je de airport expres of Apple tv aansluit hangt grotendeels af van wat voor setje je haal.
    Als je optical hebt is dat natuurlijk de mooiste oplossing.

Bijdrager
    ivar

probleem is dat asl je zegt dat je een appletjes hebt staan ze gelijk gaan stuiteren en het allemaal niet meer weten. … vandaar hier de oproep. IS er iemand die wat leuks voor me bij elkaar kan snuffelen?

Bijdrager
    macbook-Jan

???

Het boeit helemaal niet of je een airport express erop aansluit of een xbox of een walkman uit 1810.

Als je een line-in of optical-in op je setje hebt is het voldoende.

Bijdrager
    Demon Hunter

Ik heb mijn thuisbios aangesloten op mijn Airport express met een toslink kabel, moet er wel een mini toslink plug op een kant zetten zodat je die aan de Express kan hangen. Maar APR’s verkopen een toslink kabel inclusief mini toslink van het merk xtreme mac;)

Bijdrager
    celie

De harman kardon soundsticks is een aanrader. rechtstreeks op de koptelefoon aansluiting van de mac of ipod. Mooi helder geluid en mooie vormgeving. Kost 149 euri in de aanbieding. Voor je films, muziek, enzovoort.

Bijdrager
    jobz
    ”ivar”

probleem is dat asl je zegt dat je een appletjes hebt staan ze gelijk gaan stuiteren en het allemaal niet meer weten. … vandaar hier de oproep. IS er iemand die wat leuks voor me bij elkaar kan snuffelen?

Sorry hoor. Nu begin ik zelf te stuiteren. :roll: Nee, ik weet het niet meer… 8)

* stuitert wat op en neer *

Bijdrager
    mark-a-mac

Hang een stereo/surround-installatie (met ingebouwde DAC) aan de optische uitgang op je Mac. Harman-Kardon, Onkyo, Denon, Yamaha hebben mooie stereo/surround-receivers voor 300-500 Euro, vaak met ingebouwde optische ingang. Hang er speakers aan die je goed vindt klinken (B&W, KEF, Canton, Mordaunt-Short, Wharfedale, Elac, Mission, noem maar op) en genieten maar.

Bijdrager
    mathijsbernson
    ”ivar”

als ik nou een euro driehonderd wil uitgeven heeft iemand leuke tips?

Ik heb gehoord dat deze goed zijn: http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3888
    Ze werken met de Airport Express en passen precies in je budget.:)

Bijdrager
    Ghitze
    ”mathijsbernson”

Ze werken met de Airport Express ….

Laten we nou even duidelijk wezen.

Alle versterkers met een tulp female setje, of met een directe line-in, kun je gebruiken met de airport express. Elke versterkertje dus van de laatste decennia. De airport express heeft een line-out, die verbind je dan dan met een mini jack naar tulp male kabeltje aan je versterker. De versterke verbindje met je boxen. Als je DVDs wilt spelen, sluit je op een andere set tulpjes van de versterker een DVD speler aan.

naar

naar

Bijdrager
    tommy666

Als je nou even naar de link had gekeken zou je zien wààrom de AudioEngines zo goed met de Airport Express samenwerken;-)

Bijdrager
    Ghitze

Had ik gedaan, kende ze ook wel. Maar ik geloof niet de da TS erg veel verstand heeft van audio apparatuur.Je zegt dat ze er goed met een airport express samenwerken, maar elke versterker werkt er goed mee samen. Die AudioEngines zijn niets eer dan een box met versterker erin en een voeding voor de express.

Bijdrager
    tommy666

En dat is nu net het voordeel voor iemand die gewoon wat muziek wil luisteren: de versterker zit erin en de Express kan achterop,zo wordt er ook maar één stopcontact gebruikt. Enig nadeel is dat ze volgens mij geen optich signaal aankunnen,maar daar kan ik ook mis in zijn…

Bijdrager
    Ghitze

Het is inderdaad een hele goede optie. Niet echt flexibel voor als je eens wat meer witl, maar een erg goede keuze voor de TS. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat het simpel is, en hij alle versterkers zou kunnen gebruiken. Dat was, imho, nog niet duidelijk en concreet vermeld. Vadaar dat ik de TS daar even wilde bijlichten. :)

Bijdrager
    Kasper

Ik heb nog een mooie Philips set die aan jouw eisen voldoet. Met draadloze achter speakers zelfs. Stuur maar PM als je interesse hebt…

Kasper

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.