7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Cezmi Aldogan

Mac geeft geen teksten aan tijdens het resetten ( kan niet meer terug )

Beste Mac gebruikers

Een tijd geleden heb ik een 2e hands Mac gekocht alles ging bijna perfect tot dat ik ‘m voor de 2e keer ging resetten via wat aanwijzingen van YouTube. Ik deed precies het zelfde als bij de 1e keer, het was klaar en ik startte het opnieuw op maar toen gaf het Mac geen teksten aan. het enigste wat ik kon zien waren lege balkjes. Ik heb echt Alles gezocht en geprobeerd maar niks lukte, zelfs niet als ik het weer opnieuw ga resetten. Trouwens ik heb een Mac osx

Weet u hoe het moet dan hoor ik het echt graag

Met vriendelijke groet cezmi

Bijdrager
    Mister Blobby

Je bent onduidelijk en onvolledig in het duiden van je probleem.

Bedoel je met resetten : herstarten, Zappen van je nVRAM met P+R+CMD+ALT/OPTIE, of het resetten van je SMC?

Welke handelingen voor je uit?
    Wat bedoel je met: “maar toen gaf het Mac geen teksten aan” > geen menubalk, of geen terminal teksten zoals in verbose-mode c.q. terminal?
    Wat bedoel je met: “Lege Balkjes”
    Waarom reset je je mac: waarvoor doe je dat?
    Start de Mac wel of niet op?

Bijdrager
    Cezmi Aldogan

Beste Mister Blobbly

Met resetten bedoel ik het Mac terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
    De stappen zijn – eerst de Mac uitzetten en daarna weer aan
    – tijdens dat het Mac aan gaat houd ik 2 toetsen ingedrukt de ( command ) en de toets ( s )
    – eenmaal aan begint een soort programma ( terminal )
    – na een seconde of 2 staat er :/ root# ik type * mount -uw / * daarna druk ik op enter
    – vervolgens type ik * rm /var/db/.AppleSetupDone * en weer op enter
    – en daarna type ik weer * shutdown -h now * en dan op enter [ het resetten begint ]
    – ALLES IS ZONDER ( * )

Met het zin ( toen gaf het geen teksten aan ) bedoel ik na het resetten kun je bijvoorbeeld kiezen uit welke taal je het Mac wilt uitvoeren en dat staat er niet bij het zijn lege vakjes ook bij al die andere vragen, als ik type zie ik ook niks staan daardoor kan ik niet verder gaan maar bij de eerste keer resetten ging alles prima

De Mac die ik heb is 2e hands, de bestanden en de wachtwoord van de vorige eigenaar stond er noch op ik kon niks verwijderen of installeren en ik kon de vorige eigenaar ook niet bereiken om voor het wachtwoord van de Mac te vragen daarom besloot ik het Mac te resetten. Cd niet bijbegrepen

Bijdrager
    Cezmi Aldogan

Sorry voor het verkeerd schrijven ( iPhone )

Bijdrager
    Cezmi Aldogan

Bedankt voor medewerking, maar ik heb het al opgelost door maar wat te invullen

Bijdrager
    Mister Blobby

Hmm. Vreemde manier van resetten?

Ik zou gewoon Mac OSX opnieuw installeren vanaf opstart baar medium. Maar ja die heb je niet.
    Maar is het al opgelost?

Bijdrager
    Cezmi Aldogan

Yip

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.