21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    sonnyjan

Macgebruikers in Haarlem e.o. (gebruikersclub)

Al vanaf mijn 1ste computer (toen een BBC home computer – weet je nog wel oudje… Inmiddels zo’n kleine 30 jaar geleden) heb ik genoten van de contacten met medegebruikers. Toen via maandelijkse bijeenkomsten (op Oud Schiphol mét sateh) en later in mijn diverse woonplaatsen met wat HCC gebruikersgroepen van Window machines.

Computeraars zijn vaak net hengelaars of zo – ze zijn over het algemeen heel bereid en enthousiast om zaken met je te delen of je kennis bij te spijkeren.

Zo ook op dit fantastische forum, waar ik al een paar keer hulp kreeg en veel informatie op vond.

Toch zou ik het weer leuk én vooral leerzaam vinden om weer eens in een soort clubverband (of in ieder geval met een paar enthousiastelingen) bij elkaar te komen en ervaringen uit te wisselen, zodat mijn kennis van de – voor mij nieuwe – MAC wereld wat sneller gaat dan nu het geval is.

Echter….nergens in Haarlem e.o. een gebruikersclub te vinden op het net.

Bestaat dat nou echt niet?

mvg

Bijdrager
    Hermanko

Er bestaat al lang de “ouderwets gezellige” Klokhuis Apple computer club, die organiseert enkele keren per jaar bijkomsten bekend als de Klokhuisdag in de buurt van Utrecht.

Bijdrager
    sonnyjan

Ja, bedankt Hermanko – die ken ik, maar dat is me wat te ver vanaf Haarlem.

Het zou gewoon mooi zijn als er in deze regio (Haarlem e.d. dus) wat te doen zou zijn op dat gebied met zo’n grote groep gebruikers (als ik de verkoopcijfers van MAC’s zie tenminste).

Bijdrager
    Yaris

Zie hier een overzicht van de Apple gebruikersgroepen in Nederland en België:
    http://www.appleclubeindhoven.nl/ace_usergroups.html

Bijdrager
    Vinhelper

Normaal gesproken werden topics over OMT-meetingen altijd in dit subforum, Algemeen, geplaatst.

Echter de meest recente meeting is in de Lounge geplaatst, en alle opvolgende ook, i.v.m. de veranderingen in de indeling van het forum die er binnenkort aankomen. (misschien weet je wel dat het forum in april 2010 compleet is vernieuwd) en nog steeds worden er grote en kleine wijzigingen aangebracht om voor deze steeds groter wordende community een geweldige site te maken, die ook snel en makkelijk in het gebruik is, naast het design, wat ook een stuk mooier is geworden sinds de nieuwe site. (ik weet het, nog niet alles werkt altijd even goed, veel mensen zijn het over het design eens, dat dit een grote verbetering is.)

De volgende meeting is in Deventer, meer is er op dit moment nog niet over bekend, maar het zal waarschijnlijk ergens in de komende maanden zijn.

Een kanttekening: heel erg diep wordt er daarbij niet in de Mac ingegaan, maar met de meeste mensen die komen kun je het ook prima over vele technische zaken w.b. de Mac hebben.

Bijdrager
    sonnyjan

Dank je, Yaris, maar ook dat overzicht kende ik en er stond niets (meer ) op in mijn regio Haarlem. Ik ga het nu maar eens in Alkmaar proberen bij net contact op deze lijst. Hoe dan ook bedankt voor je info.

En ook Vinhelper bedankt voor je aanvulling, alhoewel ik die niet helemaal begrijp (wat zijn OMT-meetings? wat is de lounch? volgende meeting is in Deventer? Waarvan? Ik ga proberen de “vertalingen” van deze – voor kenners ongetwijfeld bekende – termen op de site te vinden).

Maar voorlopig is het me duidelijk, dat in de regio Haarlem niets te halen valt voor me (wat de MAC betreft dan tenminste :lol:)

Bijdrager
    Brainy

Trek je van vinhellper maar niets aan, dat is onze wannabe moderator.

Als er in jou woonplaats geen “praatgroep” is dan is het misschien een idee om er zelf een op te richten. Er zijn hier op omt vast meer mensen uit jou regio die daar ook interesse in hebben.

Bijdrager
    Yaris

Er is op dit forum ooit het idee gelanceerd om een gebruikersgroep van OMT-leden op te richten die eenmaal per maand ergens in een café zou samenkomen om over hun Macs te praten. Maar bij gebrek aan interesse is dat idee afgevoerd.

Bijdrager
    Yaris

Om op je vragen te antwoorden:

sonnyjan op 18 januari 2011
    1. wat zijn OMT-meetings?
    2. wat is de lounch?
    3. volgende meeting is in Deventer?
    1. Zie http://www.onemorething.nl/2011/01/zaterdag-omt-nieuwjaarsborrel-in-antwerpen/
    2. De Lounge is een subforum van One More Thing: http://www.onemorething.nl/community/forum/apple-lounge
    3. Daar weet ik niets van af.
    Bijdrager
    sonnyjan

Ja, dat is het probleem van een nieuwkomer op deze site – het kwartje moet even vallen…

Sorry, want ik begrijp nu wat OMT is (dom, dom) en heb ook de Lounge gevonden intussen.

Dat café idee, Yaris – is geweldig en ik hoop toch, dat er wat reacties komen van andere inwoners in deze regio (die dan wel OMT :lol:lezer moeten zijn..).

We gaan voor de praatgroep, Brainy!

mvg

Geblokkeerd
    Anoniem
    Brainy op 18 januari 2011

Trek je van vinhellper maar niets aan, dat is onze wannabe moderator.

But he looks so handsome doing it!;)

Als er in jou woonplaats geen “praatgroep” is dan is het misschien een idee om er zelf een op te richten. Er zijn hier op omt vast meer mensen uit jou regio die daar ook interesse in hebben.

Van dattem! Is er niets, dan zet je het toch zelf op?!

Als je helemaal slim bent ga je eens buurten bij de Mac winkels in de buurt, of ze niet met je samen willen werken. Voor hun een promo kans, voor jou een kans om mensen te ontmoeten.

Bijdrager
    Hansi2124

Soms is Google erg handig. Ik tik in:
    Apple gebruikersgroep Haarlem en dan krijg is dit resultaat:

http://www.apple.com/nl/usergroups/finder.html

Et voila!

Note: de gebruikersgroep is helaas opgeheven, dus dan maar door naar Alkmaar;-)

Edit: deze gebruikersgroep die hier vermeld staat is ook opgeheven, maar die in de link van Yaris is nog wel actief.
    Komt waarschijnlijk allemaal door het succes van OMT-forum:grin:

Bijdrager
    Vinhelper

Maar in de link die Yaris in de eerste post gaf, staat dat het overzicht van Apple out-of-date is.

Maar dat is waarschijnlijk alleen maar om Apple af te troeven. En je link is er niet minder waardevol om.:wink:
    Edit: ik zie je aanpassing.

@de rest: Sorry hoor, maar ik geef alleen maar de info om de TS van dienst te zijn. Dat het achteraf niet helemaal in richting waar gezocht werd, bleek te zijn…ach ja, ik heb het toch geprobeerd?

En klamp je alsjeblieft niet zo vast aan ‘status’. Ik post gewoon de dingen waarvan ik denk dat ze relevant zijn, en verder maakt me het niet zoveel uit.

Dat sommigen daar een moderator in zien..tja, dat moet je dan maar zelf weten. Voor mij is het: /care om maar in Koffietent-termen te spreken.

@TS (dat betekent trouwens Topic Starter, mocht je dat nog niet ontdekt hebben) ”De Koffietent” vindt je in de Lounge (waar we het eerder over hadden hier). Het is de plek om even te lachen, om de meeste onzin die er wordt verkondigt.:wink::grin::evil:

Bijdrager
    iep

Dat overzicht van Yaris is helaas ook al oud. Veel komt overeen met het overzicht van Apple. Als je doorklikt kom je op veel 404 pagina’s terecht of bestaat het hele domein niet eens meer (nou ja, een domain squatter heeft ‘m kennelijk in handen). Effectief houdt je maar een stuk of 4 gebruikersgroepen over ofzo waarvan er eentje ook erg inactief lijkt (de informatie op die site is zo gruwelijk oud…). Is ook niet zo raar eigenlijk. Vroeger had je die gebruikersgroepen omdat niet iedereen een computer had en je zodoende toch nog wat info kon uitwisselen. Tegenwoordig heeft het gemiddelde huishouden meerdere computers, smartphones, etc. en is er de beschikking over internet. De noodzaak van delen van kennis zoals destijds is er nu ook niet meer. Dat kan nu ook makkelijk op een forum. Of een gebruikersgroep oprichten nog echt nut heeft…

Bijdrager
    sonnyjan

Bedankt Iep, vinhelper, hansi, brainer, cailin en yaris (pfff..)

Natuurlijk is er het forum en natuurlijk kan je op internet haast alles vinden (ik had echt jouw lijst ook al gevonden, hoor Hansi :lol:).

Maar zoals jullie nu ook constateerden zijn nagenoeg alle groepen niet meer actief of (te) ver weg van mijn regio.

En dat blijft jammer – ondanks de overvloed van info op internet – want door gewoon “gelijkgestemden” te ontmoeten en er mee te communiceren hoor je vaak véél meer spontane gebruikerstipstips (“O doe jij dat zo” “Ik doe dat zo”…).

Daarom hoopte ik wat mensen via dit forum in mijn regio (Haarlem) te vinden, die gelijke wensen hebben.

Maar goed het is duidelijk, dat er niets bestaand meer is (muv Klokhuis dagen bijvoorbeeld) en voorlopig richt ik me maar tot dit geweldige OMT-forum!

Allemaal een fijne dag verder.

Bijdrager
    defecto

Ik moet zeggen dat ik laatst hier ook over heb zitten nadenken. Misschien juist nu er zoveel via internet gecommuniceerd wordt is het gewenst om gewoon een keer een middag met een groep gebruikers bij elkaar te zitten. Ik ga immers ook nog steeds het liefst naar een winkel om een product uit te proberen en m’n vragen te stellen. Weliswaar na research op internet, maar toch.

Niet dat ik hier tijd voor heb op het moment, maar het idee van een gebruikersgroep spreekt me wel aan.

Bijdrager
    Hansi2124

Ga ’s samen om de tafel;-)

Bijdrager
    defecto

Zodra ik daar tijd voor heb zal ik dat inderdaad misschien wel gaan doen! Probleem tegenwoordig blijft echter dat iedereen een (over)volle agenda heeft en dat veel mensen hier geen tijd voor vrij (willen) maken. Maar dat is meer iets voor een time management/lifehacking/etc. forum:grin:

Bijdrager
    sonnyjan

Defecto – ik ben je man (nou ja – figuurlijk dan, he :lol:) voor een initiatief.

En voor dit soort MAC zaken maak ik gewoon tijd.

Bijdrager
    iep

Als je een gebruikersgroep wil oprichten zou ik me ook vooral richten op cursussen (of iets wat er op lijkt). Dat levert een grote meerwaarde t.o.v. een forum waarop eigenlijk alleen discussie en problemen te vinden zijn. Agenda verhaal is meestal niet zo’n probleem, wie erbij wil zal z’n agenda toch vrijhouden (vooral als het vaste data zijn). Er zijn namelijk zat andere clubjes die een prima bestaansrecht hebben:)

Bijdrager
    defecto

@sonnyjan: Op het moment moet ik me focussen op m’n opleiding die niet zo geweldig gaat. Misschien dat dat binnenkort nog verandert. Tot die tijd moet ik mezelf tegenhouden om niet te veel dingen ernaast te doen, dat doe ik al te veel:razz: Maar het is mooi om te weten dat er meerdere mensen zijn die het wel zien zitten!

@iep: Daar heb je een goed punt, maar dan zal het wel meteen echt een ‘club’ worden. Misschien dat in het begin een meeting achtige benadering zou kunnen peilen hoeveel interesse er is.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.