13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Mac gebruiken op afstand? advies gevraagd

Een Mac op een andere locatie gebruiken met een Mac.

Ken het bestaan van teamviewer, is dat een werkbare oplossing?

Welke andere mogelijkheden zijn er? Remote Desktop?

Graag advies.

Bijdrager
    nnsa

Teamviewer is een goed werkende oplossing, maar wel veel gedoe, omdat ‘de andere kant’ expliciet toestemming moet geven voor connectie. Dit werkt goed bij remote-support.

Ik zelf heb goede ervaringen met Screens (zie app store). Screens heeft een helper-app om remote te installeren  Na configuratie kan je contact maken, zonder tussenkomst, mits zo ingesteld. Er is ook een iOS/iPadOS versie diesamen werkt met MacOS

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

@nnsa,

Je hebt ervaring met Screens, het zou zo moeten werken, via internet, dat alles mogelijk is alsof je zelf achter de remote Mac zit, of is dat teveel gevraagd? performance?

@TheBigZ,

Indrukwekkende lijst, ervaring met Apple Schermdeling?

Bijdrager
    TheBigZ

Tegenwoordig biedt Apple die functionaliteit aan via iMessage.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/messages/icht11883/mac

Bijdrager
    nnsa

Je hebt ervaring met Screens, het zou zo moeten werken, via internet, dat alles mogelijk is alsof je zelf achter de remote Mac zit, of is dat teveel gevraagd? performance?

Lokaal is er nauwelijks Latency en via internet klein beetje, maar goed werkbaar.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>nnsa op 24 december 2019 om 08:45</p>
    Teamviewer is een goed werkende oplossing, maar wel veel gedoe, omdat ‘de andere kant’ expliciet toestemming moet geven voor connectie.

Nee hoor. Er kan ook een vast wachtwoord ingesteld worden op de machine die je over wilt nemen. Dan kan je die machine overnemen zonder dat er aan de andere kant iemand is.

Bijdrager
    nnsa

@Groentenboer: bedankt voor de aanvulling.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Jammer dat Screens geen testperiode biedt, probeer graag iets uit voordat ik het koop.

@nnsa heb je ook ervaring met teamviewer? werkt dat vertragend?

Bijdrager
    nnsa

Ik zou beginnen met de (gratis) versie van TeamViewer. Kleine vertraging, maar dat is logisch. Mede afhankelijk van je internetsnelheid aan beide kanten.

Bijdrager
    Shmoo

maar wel veel gedoe, omdat ‘de andere kant’ expliciet toestemming moet geven voor connectie

Wow, dat versta jij onder gedoe? Ik zou dat als minimale vereiste willen zien. 😳

Bijdrager
    nnsa

@Shmoo: ik begrijp dat Shmoo en ik ben het daar ook mee eens. Ik spreek uit ervaring met hulp op afstand (via Teamviewer) en dan was het altijd een hoop gedoe om de verbinding met de andere kant te maken. Teamviewer moet worden opgestart, wachtwoord invullen (meestal kwijt) etc. Als dit te configureren valt binnen één gebruiker, die het een beetje snapt, is er goed mee te werken. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Screens, maar zoveel hoofden, zoveel zinnen…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@nnsa,

Wanneer er aan de “andere kant” niemand is, is dat een probleem, automatisch inloggen is eigenlijk ook geen optie, daar heeft @Shmoo wel een punt.

@nnsa, @TheBigZ en de Groetenboer, bedankt voor de info..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.