11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    fje89

Mac gebruiken als TV.

Dag mensen,

Ik heb een vraag, hij is al vaker langs gekomen op OMT forum geloof ik maar voor mij word het niet echt duidelijker (ik ben niet super technisch). Dus vandaar stel ik mijn eigen vraag hier. Ik ga verhuizen en we hebben nog een iMac 24 inch over. We willen deze graag gebruiken als TV in de woonkamer (inch afstandsbediening). Omdat we vaak alleen NPO 1 2 en 3 kijken kunnen we gewoon de FTA zenders kijken. Nu was mijn vraag, zijn deze dan ook in HD te ontvangen? Moet ik dan een DVB-T ontvanger kopen en welke is goed voor op een mac (incl afstandbieding)? Hebben mensen hiermee ervaring? Is dit een goed alternatief ipv een televisie te kopen? Wat zijn de ervaringen?

Alvast hartelijk dank!

Groet!

Bijdrager
    KarelWillem

http://www.npo.nl/live

Hartstikke SD echter.
    Alles wat niet aan een provider-abonnement verbonden is, zal in die kwaliteit worden verstuurd.

Bijdrager
    Shmoo

Niet aan beginnen..

Elke TV die je vandaag de dag kunt kopen voor 400,- heeft een beter beeld/ervaring dan en 8+ jaar oude iMac.

Moderator
    Poezenbeest

Snuffel anders even rond op de site elgato.com…

Bijdrager
    Brombeer

Zonder kabelabo, neem ik aan? Zo doe ik het ook. Met de usenetserver van de provider en een VPN voor BBC iPlayer heb ik meer aanbod dan we kijken kunnen.
    HD heb je echter alleen met een ziggo pluspakket of via nieuwsgroepen.

Bijdrager
    TheBigZ

Hou je wel je TV abonnement?

http://www.totaaltv.nl/nieuws/20230/

Internetstreams niet bij NPO zelf maar wel bij Ziggo in HD

In Nederland is de gekke situatie ontstaan dat de internetstreams van NPO 1, NPO 2 en NPO 3 niet bij de NPO in HD-kwaliteit te bekijken zijn. Maar via een omweg wel bij Ziggo.

Bijdrager
    computer space

Even geduld nog, DVB-T gaat binnenkort naar 720P. Koop je nu al een stick, zorg dan dat ie de nieuwe standaard ondersteunt.
    Schmoo, dat valt wel mee: TV’s met native 50P en 23.976P bijvoorbeeld, de meeste content die je speelt is een van beide, zijn schaars zoniet nonexistentieel.

Bijdrager
    Pietje13

Iedere Ziggo abonnee heeft gratis horizon go, waarbij je in HD elke zender kan ontvangen via je browser. Met andere woorden: vraag een broer/zus/vader/moeder/oom/tante/vriend/vriendin met Ziggo of je zijn Horizon Go code mag (want ten eerste gebruikt hij die toch niet en ten tweede kun je met twee apparaten tegelijk inloggen en zitten jullie elkaar dus nooit in de weg).

Enige nadeel blijft dan dat je geen afstandsbediening hebt, al kun je natuurlijk altijd je iPhone gebruiken om te navigeren op je Mac zodat je niet hoeft op te staan.

Bijdrager
    fje89

Dank voor alle antwoorden, het is allemaal een heel stuk helderder geworden. Het blijft in deze moderne tijd nog steeds lastig dus. Ik ga eens naar dat horizon go! Dat lijkt mij de beste prijs/kwaliteits verhouding. Nu nog even uitzoeken hoe dat het beste vanaf de bank kan besturen.

Bijdrager
    fje89

Ziggo Horizon go werkt erg goed! Nu ben ik nog opzoek om via de iPad/iphone de iMac te kunnen bedienen vanaf afstand, iemand goede tips of ervaringen? Dank alvast!

Bijdrager
    Pietje13
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.