12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ganondorg

mac game progameren

weet iemand nog een goed programma om te downloaden waarmee jezelf spellen kan maken. exclusief coldstone, silvercreator (en meer van die card programmas).

Bijdrager
    rburgt

Wat voor een games wil je maken? En wat voor een kennis heb je met programmeren ?

Bijdrager
    iRick

Volgens mij heeft hij weinig ervaring als hij denkt dat zo even een programmatje kan downloaden om een spelletje mee te maken:)

Ik zou zeggen, probeer Xcode!

Bijdrager
    Sad

dit boek: http://www.spiderworks.com/books/cocoagame.php is erg leuk en vertelt je stap voor stap hoe je een game maakt. Maar je zal dan wel volhoudend moeten zijn en iets willen leren. Even 1-2-3 een game in elkaar vrotten gaat niet werken.

Bijdrager
    scab

je kan jezelf vastbijten in blender.

Bijdrager
    Nathan

BlitzMax, dat enkele maanden geleden is uitgekomen, is ideaal om games voor de Mac te ontwikkelen. Het is de opvolger van het vermaarde Blitz3D (was alleen voor Win32). BlitzMax is relatief eenvoudig om te leren maar is krachtig genoeg om mooie snelle games mee te maken. Kijk op http://www.blitzbasic.com voor een demo.

Bijdrager
    snorder

wat voor spel ben je van plan te maken??

Bijdrager
    dennie

ja wat voor spel wil je gaan maken als het een gewoon 2D spelletje moet worden kan je heel simpel weg de volgende programma’s gebruiken

macromedia flash
    marcomedia director

jaja ik weet het ze zijn eigenlijk bedoelt voor websites maar je kan hier in ook heel simpel weg games inmaken en je kan ze dan nog zo opslaan dat het ook nog een windows spel is

Bijdrager
    mavic

Zomaar een game maken… tja het gaat niet vanzelf..

Ik ben nu al mijn oude games

tetris
    boter kaas en eieren
    galgje
    tank commander
    snake

opnieuw aan het schrijven in realbasic (voorheen vb.net) alleen maar om de syntax helemaal door te krijgen.
    daarna kan ik weer door met iets nieuws. het schrijven van een goede game is lastig
    Probeer daarom (net als ik) erg simpel te beginnen.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

weet er iemand andere links naar games? ik heb lingo gemaakt en wil wel wat anders programmeren. die link naar spiderworks is dat cocoa Objective-C? daar ben ik nu mee aan het stoeien.

Bijdrager
    ganondorg

ik ben toch evht weleen paar programmas tegen gekomen waar je even 1-2-3 een spel in elkaar kan flansen (als je de events en scripten negeerd) dat was coldstone. maar ik vind het niet erg om wat te scripten (leer ik ook nog wat) ik wou overigens een RPG maken. en aangezien je game maker niet voor de mac hebt (behalve dan die vervelende met die cards) word het wat moeilijker. maar iedereen hartelijk bedankt!!! :lol:

Bijdrager
    BIT

Er zit dacht ik ook een race-spel in de voorbeeldprogramaatje van AppleScript.:?
    Wel nogal prehistorisch maar wel mooi om wat dingen te leren.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.