9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesper

Mac G5, Studio Display en uitzetten.

Hoi luitjes, Ik heb mijn nieuwe G5 nu 2 daagies, en tis koel spul. Maar gisteravond dacht ik van, ik doe het beeldscherm uit, en laat de G5 downloaden zodat ik kan slapen zonder lichtbundel in me kamer. Maar toen ik dus op het aan knoppie van me beeldscherm klikte begon ie te slapen, en krijg je zo’n fel fade lampje, maarik wil het hele scherm gewoon uit hebben, bespaart me nog meer stroom. Dus ik hem 4 sec. ingedrukt, maar dan gaat de G5 OOK uit:( Iemand idee hoe ik het scherm kan uitzetten terwijl de G5 doorwerkt?

Dit is het scherm:

Thx:)

Bijdrager
    Sad

dat kan niet volgens mij.

je moet in je systeemvoorkeuren aangeven bij Energy Saver dat ie het scherm moet laten slapen na zoveel minuten. (en dan dat de computer niet gaat slapen)

Dan wordt het scherm zwart en kan je slapen

Bijdrager
    Jesper
    ”colpolyp”

dat kan niet volgens mij.

je moet in je systeemvoorkeuren aangeven bij Energy Saver dat ie het scherm moet laten slapen na zoveel minuten. (en dan dat de computer niet gaat slapen)

Dan wordt het scherm zwart en kan je slapen

Jah dat weet ik, maar dan heb ik zo’n mooi lampie wat fel staat te blinken, en ik dacht ook gelezen te hebben dat als een beeldscherm veel slaapt, dit slecht voor een scherm is (verkleuringen enzo)

Bijdrager
    Sad

in dat geval moet je iets over het lampje plakken ofwel de stekker uit het stopcontact trekken.

als je scherm slaapt staat de beeldbuis UIT en kan hij dus niet verkleuren.

Bijdrager
    Jakke
    ”Jesper”

… en laat de G5 downloaden …

Als je je mac op slapen zet wordt ook de connectie met internet verbroken, dacht ik toch…

Bijdrager
    SvS

Ja als je de HD laat slapen ja, maar dit gaat over scherm. Als scherm slaapt, wilt niet zeggen dat de HD ook slaapt.

Bijdrager
    Georgios

ik wist dat niet dat de G5 uit gaat als je de monitor uitzet!!!!!
    wat voor monitor is het de nieuwe??:? :?

Bijdrager
    Sachin
    ”georgios”

ik wist dat niet dat de G5 uit gaat als je de monitor uitzet!!!!!
    wat voor monitor is het de nieuwe??:? :?

Neen, zie foto bovenaan!

Bijdrager
    Sachin

Mac OS X 10.3

Systeemvoorkeuren

Energiestand

Sluimerstand

Plaats computer in sluimerstand na inactieve periode van: NOOIT

v (aankruisen) Plaats beeldscherm in sluimerstand na inactieve periode van: bijvoorbeeld 25 minuten

geen v (niet aankruisen) Plaats harde schijf of harde schijven in sluimerstand indien mogelijk

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.