25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    bartvl

Mac G5 Dual 2.3Ghz 1.5Gb wat zou ik hier nog voor krijgen?

Hoi,

Ik ben van plan mijn Mac G5 Dual 2.3Ghz met 1,5Gb ram en 250Gb HD-ruimte van de hand te doen. Het toestel is 4 weken oud, met één jaar resterende garantie en originele factuur. Eventueel optioneel te verkopen: EyeTV 610 DVB-C pvr recorder (digitale TV). Reden voor verkoop is 1) niet zo tevreden over de EyeTV 2) is veels te krachtig voor wat ik het gebruik, dus een Mac mini zal waarschijnlijk in de plaats komen. Configuratie is zonder scherm maar wel met officieel keyboard en muis van Apple en natuurlijk een officiële os x licentie inbegrepen.

Wat zou ik hier voor mogen vragen volgens jullie?

Bijdrager
    Nikita

Een paar honderd euro van de nieuwprijs afhalen, maar minder absoluut niet. :)

Bijdrager
    bartvl

Nieuwprijs op de apple webstore is 2629euro (met 512Mb ram). De 2x 512Mb extra was nog eens ruim 100euro. dus bv. 2300euro?

Bijdrager
    505
    ”bartvl”

Reden voor verkoop is 1) niet zo tevreden over de EyeTV 2) is veels te krachtig voor wat ik het gebruik, dus een Mac mini zal waarschijnlijk in de plaats komen.

Snelheid is toch nooit slecht? Misschien wil je over een paar maanden of langer wel zware Photoshop dingen doen.

Je weet maar nooit. :D

Bijdrager
    wout3r

Ik snap ook niet helemaal waarom je hem dan verkoopt. Ik zou het alleen maar heerlijk vinden om dat te hebben.

Bijdrager
    Nikita
    ”woopz”

Ik snap ook niet helemaal waarom je hem dan verkoopt. Ik zou het alleen maar heerlijk vinden om dat te hebben.

Totdat je de energierekening binnenkrijgt. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je genoeg hebt aan de Core Duo Mac mini je niet met een stroomvretende Power Mac wilt zitten die dan overkill is. Kan je bij de mini nog een heel mooi 23″ Cinema Display kopen ook :wink:

Bijdrager
    bartvl

Die 30″ heb ik ondertussen in huis;)
    Maar de powermac is voor mijn gebruik echt wel overdreven..

Bijdrager
    Nikita

De Mac mini ondersteund de 30″ CD niet, die heeft nl. een Dual Link DVI poort nodig en die zit alleen op de Power Mac en de MacBook Pro. Je kan er maximaal een 23″ aanhangen, vandaar dat ik die noemde :)

Bijdrager
    Freerk
    ”Nikita”
    ”woopz”

Totdat je de energierekening binnenkrijgt. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je genoeg hebt aan de Core Duo Mac mini je niet met een stroomvretende Power Mac wilt zitten die dan overkill is. Kan je bij de mini nog een heel mooi 23″ Cinema Display kopen ook :wink:

(offtopic) Wat ik mij afvraag is hoeveel energie verbruikt zo’n G5 nu. Ik zelf heb een duo G5 2 ghz. Volgens mij toch aardig wat centjes in verbruik.

Bijdrager
    DK master

Idd, de mini kan geen 30″ aansturen, dus die zul je ook moeten verkopen..

Bijdrager
    Nikita

Maximaal verbruik volgens MacTracker is 450 Watt of 604 Watt (de eerste Dual 2.0 verbruikt het meeste).
    En de Mac mini trekt geloof ik 110 watt, de Intel versie.

Bijdrager
    sypie

Ik wil die G5 van jou best ruilen met mijn eMac 1,25GHZ met 786.. Minder snel, leuke pc… laat het maar weten,

Bijdrager
    Timpie
    ”sypie”

Ik wil die G5 van jou best ruilen met mijn eMac 1,25GHZ met 786.. Minder snel, leuke pc… laat het maar weten,

Je gelooft toch zelf niet dat hij dat gaat doen he :)

Bijdrager
    Sunneh
    ”bartvl”

Nieuwprijs op de apple webstore is 2629euro (met 512Mb ram). De 2x 512Mb extra was nog eens ruim 100euro. dus bv. 2300euro?

Vind ik behoorlijk duur. Mijn iMac was 2300,- (PowerPC 1.8GHZ 20inch, 1GIG ram). Of ligt dat aan mij dat de prijs zwaar is gestegen?

Bijdrager
    Xenophon

Dit is dan ook wel een larrie-topic. Niemand koopt een G5 als ‘impuls’ om toch iets anders te willen :sealed:

Bijdrager
    sypie
    ”Timpie”

Je gelooft toch zelf niet dat hij dat gaat doen he :)

Je kunt het altijd proberen natuurlijk:D

Bijdrager
    Nikita
    ”Sunneh”
    ”bartvl”

Vind ik behoorlijk duur. Mijn iMac was 2300,- (PowerPC 1.8GHZ 20inch, 1GIG ram). Of ligt dat aan mij dat de prijs zwaar is gestegen?

De 20″ iMac kost tegenwoordig toch ook geen 2300 euro meer? Volgens mij moet je best 2300 euro kunnen neerzetten als vraagprijs. Met als doelprijs iets van 2100 tot 2200 euro. Ik zou alleen wel snel zijn, de opvolger van de Power Mac staat voor de deur en dan zullen de G5’s aanzienlijk in waarde dalen omdat de Intel Power Mac dan voor de prijs van een G5 de deur uit gaat, maar met veel betere specs.

Bijdrager
    bartvl
    ”Xenophon”

Dit is dan ook wel een larrie-topic. Niemand koopt een G5 als ‘impuls’ om toch iets anders te willen :sealed:

Ik ben nu eenmaal een impuls mens :)

Bijdrager
    servir frais

ik wil best wat ramgeheugen overkopen moest je het u bevallen;)

Bijdrager
    Burp
    ”Xenophon”

27 jaar en dan nog steeds zo dom uit je nek lullen. :x
    weinig inlevingsvermogen zeker.

Bijdrager
    bartvl

Kreeg daarnet een mailtje van iemand die beweerde een nieuwe Powermac G5 2.3Ghz aan minder dan 2100euro te kunnen kopen (nieuw). Dit lijkt me toch wel erg absurd, of zou hij dit enkel proberen om de prijs nog (meer) te drukken? Op de applestore kost ie nog steeds 2629euro en dan is het nog met 512Mb ram ook..

Bijdrager
    Nikita

Pff… Ik werd ook laatst gebeld door iemand (onderdrukt nummer) om me te vertellen dat ‘ie m’n Mac mini ergens nieuw goedkoper kon krijgen… Jippie. :roll:

Bijdrager
    zAo
    ”Nikita”

Pff… Ik werd ook laatst gebeld door iemand (onderdrukt nummer) om me te vertellen dat ‘ie m’n Mac mini ergens nieuw goedkoper kon krijgen… Jippie. :roll:

Gewoon reageren van “Waarom bel je me dan nog?”. Men kan best zeggen dat ze het toestel iets minder waard vinden, maarja; meestal heb je ook een vraagprijs gezet toch?

Back on topic: Heb je echt een 30″ ? Want dan is een mini geen optie namelijk :cry:

Bijdrager
    bartvl

Uiteindelijk maar op Ebay geplaatst vermits er op marktplaats enkel belachelijk lage biedingen binnenkwamen :sealed: (500euro, 1000euro,..)

Voor wie interesse heeft:
    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140009020857

Bijdrager
    michi_rishi

Je moet gewoon de tijd nemen om hem te verkopen. Natuurlijk zijn er een hoop mensen die proberen om het voor minder te kopen. Maar jouw systeem moet toch een dikke 2.000 kunnen opbrengen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.