7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    fuen

Mac Freezer

Ik kan me niet herinneren of ik het al eens heb gevraagd, en via egosearch vind ik het niet zo 1-2-3. Laat ik ’t er daarom maar nog eens op wagen.

Ik zit met het volgende probleem: ik heb vaak op m’n macbookje een enorme zooi programma’s openstaan. Soms moet ik wel eens even naar windows. Probleem is dan dat als ik terug kom m’n hele setup van programma’s weg is, en ik alles weer opnieuw kan gaan openen en starten.

Nu zie je soms, als je batterij leeg gaat terwijl je mac in standby/slaap staat, dat ‘ie een sessie gaat restoren (grijs scherm met laadbalk), waarna je weer vrolijk verder kunt werken.

Bestaat zoiets ook als app? Dat ik gewoon kan herstarten naar windows, en dan weer terug naar mac, mac laadt weer de sessie in, en ik kan verder gaan? Zou wel briljant zijn.

Bijdrager
    Renzsz

als je Windows gebruikt via Bootcamp zul je wel opnieuw moeten opstarten, als je wil dat er standaard programma’s gestart worden als je inlogd, moet je even bij:
    systeemvoorkeuren > accounts > inloggen

alle programma’s kiezen die je meteen wil laten opstarten!

ps. pas even je titel aan, deze slaat nergens op…

Bijdrager
    sypie

Als je geen zware dingen doet in Windows is het misschien handiger om via VMware of Parrallels te gebruiken. Dan kun je tussen WIndows en je Mac applicaties switchen zonder uitloggen of herstarten. Veel makkelijker en nog sneller ook.

Bijdrager
    fuen

@Rensz: misschien begrijp je niet helemaal wat ik bedoel, de titel klopt namelijk wel. Ik wil mijn mac sessie ‘freezen’ en op de HD opslaan. Zodra ik weer terug ben uit windows, laadt ‘ie alles weer in m’n geheugen en kan ik gewoon weer verder werken – op de manier waarop osx dat dus zelf ook doet als je batterij leegraakt als ‘ie in standby staat.

Parallels/Fusion is helaas geen oplossing, heb ik geprobeerd, aangezien ik inderdaad ook zware dingen onder windows draai, en ’t af en toe toch niet helemaal geweldig werkt.

Bijdrager
    Renzsz

ok, ik snap dat je je sessie wil freezen (en dat je de titel daardoor Mac Freezer noemt) maar hoe denk je iets te freezen als je opnieuw moet opstarten?

Bijdrager
    fuen

Bijvoorbeeld door alle inhoud van ’t ram in een image op de hd te schrijven, en daarna weer in te laden. Ik noem maar iets. Ik neem eigenlijk aan dat ’t wel op een of andere manier kan.

Bijdrager
    Vodka

Je kan je mac sessie bevriezen met een applicatie genaamd deepsleep.
    http://www.axoniclabs.com/DeepSleep/

Het programma werkt hetzelfde als wanneer je batterij leeg is en je mac de actieve sessie naar het geheugen kopieert.

Hoe dit te gebruiken in combinatie met Bootcamp weet ik zo 1 2 3 niet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.