9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Frans

Mac en Windows toch niet zo simpel

Volgens alle Macbladen moet sinds Jaguar het (net)werken met PC’s en Mac’s enorm simpel zijn. Mijn ervaring is: dat valt reuze mee.

Ik heb geprobeerd mijn G4 met een PC (Windows 95) van mijn vrouw te sharen via ethernet. Na wat gedoe lukte dat dan eindelijk, maar tot mijn grote schande en schaamte kan ik nu alleen op de PC mijn Mac zien.

Mijn Mac vertikt het om verbind te leggen met de PC. Via “verbind met server” krijg ik wel haar naam en IP-adres te zien, maar als ik op verbind klik, krijg ik een smb-fout -36.

Volgens de Apple-site is dat een melding die op een heleboel kan wijzen, dus daar schiet ik ook niets mee op.

Iemand hier ervaring mee ??

Groeten, Frans.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Het enige wat ik je kan vertellen is dat ik *exact* dezelfde fout kreeg toen ik het universiteitsnetwerk van een vriend van mij op wilde.

Dit is dan ook de preciese reden dat ik overweeg mijn mac laptop de deur uit te doen…

[size=9:3ae8bf5816]De reden waarom ik dit (nutteloze) commentaar toevoeg is zodat ik ff een mailtje krijg als hier iets boeiends gemeld is ;)[/size:3ae8bf5816]

Anoniem

Er zijn verschillende redenen voor een -36. Enkele mogelijke redenen die ik zo zou kunnen gokken zijn:

– Bestand en printerdeling staat aan, maar met niets gedeeld (op windows)
    – File sharing over TCP/IP staat uit (met windows 95 niet mogelijk) dit is dus hoogstwaarschijnlijk de reden dat het niet werkt bij de topicstarter
    – Je workgroup/domain is verkeerd
    – Windows shares hebben verkeerde karakters erin zitten

Probeer het eens, kijk het na en ik hoop dat het helpt

Bijdrager
    Beathoven

Upgraden naar Windows 98 of XP (afhankelijk van wat je systeem aankan en het liefst met een schone installatie) moet zeker verbetering brengen. Wat MS uitgebracht heeft als 98 hád namelijk Windows 95 moeten zijn. Windows 95 kun je wel een beetje vergelijken met Mac OS 10.0 t/m 10.1.5. Het is nog niet helemaal af, maar voor die tijd en zeker voor de gewone gebruiker kon het er mee door.

Bijdrager
    crazy ivan

Is DAVE een oplossing?

Ik gebruik het op mijn werk en het werk prima samen met Win95/Win98/OS9/OSX.

(Ik zou me moeten schamen dat er zoveel onzin gebruikt wordt…. Maar goed mijn baas snapt niets van computers. Er ligt een begroting om alles over te zetten op MAC. Hij is overtuigt… Nu het budget nog…)

Moderator
    Adriaan Mol

Op http://www.macwindows.com is erg veel informatie te vinden over het koppelen van Macs met Windows en andersom!

Bijdrager
    PeterH

Volgens mij kan dit allemaal nooit zo moeilijk zijn. De gebruikersgroep Mac Groep (http://www.macgroep.nl) heeft as zaterdag in Valkenswaard een themadag over koppeling tussen mac en windows. Misschien interessant om eens langs te komen.

Peter

Bijdrager
    Kris

ik moet zeggen dat je de hoop nog niet mag opgeven!!! op mijn werk werken we met 7 mac os 10.2 twee os 8 en 2 os 9 en twee peecees allemaal lekker in netwerk…

de verbinding tussen p-mac mac-pc met osX is perfect… niets te klagen, het is wel een beetje zoeken.

het openen van pc op mac; moet je wel letten op de juiste inlognaam, domein en paswoord…

anders geen problemen
    op je peecee moet je ook aangeven welke mappen je wil sharen

geef niet op joh:o

Bijdrager
    Frans

Iedereen bedankt voor de reacties !
    DAVE is inderdaad een goed alternatief, maar ik had zoveel positieve verhalen gehoord dat het met OSX nu wel heel simpel is.

Ik ga WIndows 98 er maar opzetten, moest toch eens gebeuren !

Bedankt allen,

Frans.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.