3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

mac en ups systemen

Ik heb een mge ups system (mge ellips premium 500) en ik heb problemen met de verbinding. Er zit een compoort op die ups, zodat hij kan communiceren met de computer. De pc werkte prima en ik was verbaasd te zien dat hij zonder enige installatie of wat dan ook, ook werkte op de imac (24″). Alleen, WERKTE is het juiste woord. Na 1 dag of zo was de ups verdwenen van het scherm (rechtsboven) en ook moet meer zichtbaar in systeemvoorkeuren.

MGE gebeld, geen succes. Er is geen aparte software, want dat hoeft niet, mac osx ondersteunt dit. Getest op de oude pc, geen centje pijn. De batterij backup getest, werkt prima, was alleen sneller aan afsluiten toe, omdat er nu veel meer aan hing (2 computers en 1 nas)

Apple gebeld (wat een teleurstelling!). Nee, dat ondersteunen we niet. Oh, is dit ondersteund in osx? Wat is dat dan een ups? Oh, nee, daar geven wij geen onderstuening op, ja wel op de software, maar niet op dit gedeelte. Afijn, ik zit nu dus met het probleem dat ik niet zelf opgelost krijg.

Wie heeft suggesties? Het heeft het eerst gedaan. Geen idee wat ik gedaan heb, zodat het weer verdwenen is.

groeten,

Jos

Bijdrager
    Maurits

De meeste standaard UPS’sen komen zichtbaar in Energy Saver control panel, zo niet een paar tips:

zie bv dit kbase artikel: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306360

Er is ook een erg compleet document bij afp548.com:
    http://www.afp548.com/article.php?story=20061219231344417
    (een beetje gefocussed op Mac OS X Server, maar het is eigenlijk identiek op Mac OS X)
    zie p 15 van dit document voor tips over MGE

maurits

Bijdrager
    josephusjg

Helaas, dat resetten had ik al gedaan en de software waarin verwezen wordt in dat artikel op p 15 werkt niet. Morgen toch maar weer eens met mge bellen, want de software zou moeten werken. Ik had dat al gedownload en geinstalleerd, maar omdat het niet werkte en ik las dat het zutomatisch moest gaan heb ik gedacht dat ik verkeerde software gedownload had. Niet dus!

groet,

Jos

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.