16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Xentro

Mac en toetsenborden en rebooten

Ik zou binnenkort mijn pc graag vervangen voor een Apple’tje (logisch zeker als je dat hier post :wink: )

Nu typ ik met een logitech Dinovo op mijn pc, maar mac heeft alleen zijn eigen toetsenborden en die ene van Logitech.

Zijn er nog leuke (vooral mooie en een soort notebook feeling toetsen) toetsenborden voor een apple ?

Nu kan ik tevens iets zéér dom vragen, maar als ik opstart in mijn windows kan ik met mijn draadloos bluetoothtoetsenbord niet in mijn “BIOS”, als er dus iets gebeurt is kan ik bv niet kiezen of ik in veilige modus kan opstarten of niet, mijn toetsenbord werkt pas al windows volledig opgestart is. (Dit werkt wel met een kabel aan het toetsenbord.)

Zou ik dan beter voor mijn Imac ook een toetsenbord nemen of slaag ik de bal hier echt naast het doel, en werkt een mac niet zo … ? 8)

Inactief
    Anoniem

Allereerst kan ik je erg aanraden om over te stappen. Ik heb nog geen minuut spijt gehad van mijn iMac.

Wat betreft je vraag: Mac is een totaal ander besturingssysteem en heeft geen BIOS.. Je zult dat probleem dan ook niet hebben!:D

Het toetsenbord van Apple (zit standaard bij je iMac) typt echt heerlijk licht en heeft fijne toetsen. Het lijkt mij niet nodig om nog een ander toetsenbord aan te schaffen.
    Aangezien je al een bluetooth toetsenbord hebt kun je die ook gewoon gebruiken, bijna alle iMac modellen (alleen de goedkoopste 17″ heeft geen bluetooth) hebben standaard bluetooth 2.0 aan boord! Dat toetsenbord zal dan ook prima werken i.c.m. een iMac.

Bijdrager
    Xentro

Ik hoop dat mac mijn verlangens kan invullen, ik ben pc hier echt ‘zo beu als koude pap’.

Ik zou voor een 24″ inch gaan dus daar zou Bluetooth opzitten.
    Mijn toetsenbord houden is niet zo makkelijk daarvoor heb ik al zitten surfen op google, een paar mensen hebben dit geprobeerd maar het lukt niet echt zo fantastisch. Ik zou overschakelen op een mac om zekerheid te hebben dus ga ik ook voor de makkelijkste oplossing niet 10 dagen prutsen voor het werkt .

Heeft een mac toetsenbord idd een knop om de cd uit de (cd-lade het is niet echt een cd-lade) te laten springen ?

Ik verheug mij alvast op mijn switch maar kijk de kat nog even uit de boom voor de Imac er zouden dus nieuwe modellen moeten komen.

Maar als er eerst een nieuwe macbook pro (ik moet toch eveneens een laptop hebben) uitkomt zou ik die eerst kopen, kijken of het me bevalt en dan mijn vaste computer overschakelen op een imac.

Ik dank je alvast voor je antwoord..

Inactief
    Anoniem

Het toetsenbord van Apple heeft inderdaad een knop (rechtsboven) om cd’s/dvd’s mee uit te werpen. Ideaal!

Je kunt natuurlijk ook een bluetooth toetsenbord + muis van Apple nemen, nadeel hiervan is echter wel dat ze op batterijen werken en je deze dus af en toe moet vervangen. Als je een iMac koopt zou ik gewoon gaan voor een bekabeld toetsenbord + muis, de muis kun je zelfs inpluggen op 1 van de 2 usb-poorten van het toetsenbord. In het geval van een Macbook Pro is bluetooth eerder te overwegen..

Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen Macbook een iMac. Ik zou alleen een Macbook kopen wanneer je veel onderweg bent of erg mobiel in huis wilt zijn. De iMac heeft een lekker(der) scherm (24″). Ik heb zelf 20″ en dat groot genoeg, 24″ is echt bruut en het is de vraag of je dat echt wel nodig hebt. Waar ga je je Mac voor gebruiken?

Bijdrager
    Xentro

Ik zou volgend school jaar willen starten met een hogeschool (in Nederland hetzelfde?) willen beginnen met grafische wetenschappen.

Dus ik zou mijn laptop (onderweg tijdens de shoots) gebruiken op kot en mijn Imac in het weekend thuis ik heb niet echt zin om elke keer over en weer te gaan met een ilugger en daarin een Imac :mrgreen: ik ga dus veel met indesign en photoshop, etc. bezig zijn en dan is een groot scherm wel aan te raden.

Dat had ik ook gelezen dat een toetsenbord met draad 2 usb poorten heeft dat is idd leuk !

Bijdrager
    PietjePuk

Wel zijn dat maar USB1 poorten.

Inactief
    Anoniem

Klopt, je kunt er bijvoorbeeld een usb stick, muis of een iPod Shuffle op aansluiten.

Een printer, scanner o.i.d. zal niet gaan werken omdat de usb poort niet genoeg stroom kan leveren:mrgreen:

Bijdrager
    sypie

Maar kun je nou met een draadloos toetsenbord bijvoorbeeld in Target mode opstarten? Of in 1 van de andere mogelijkheden geraken? Zoals ik het gelezen heb wordt die vraag niet beantwoord.

Moderator
    unSOUND

Vroeger wel volgens mij, maar nu lukt het mij niet meer in ieder geval op mijn G5…

Bijdrager
    sypie

Het zou er dus op neer komen dat als je draadloos toetsenbord hebt dat het net zolang goed gaat totdat je bijvoorbeeld in de target- of savemode moet opstarten. Hoe zou het dan gaan met Bootcamp? Dan moet je toch de alt toets ingedrukt houden om je opstartpartitie te selecteren? Dat zou dan ook niet meer gaan denk ik.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dan hang je toch gewoon twee toetsenborden aan je computer? De ene op een USB-poort achterop de computer, en de andere via Bluetooth — zo kun je toetsen indrukken tijdens het opstarten als dat nodig is, en toch van een afstand werken als je daar behoefte aan hebt. Aangezien het USB-toetsenbord toch bij de computer geleverd wordt, is het niet alsof dit je extra geld gaat kosten of zo …

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”C.

Een printer, scanner o.i.d. zal niet gaan werken omdat de usb poort niet genoeg stroom kan leveren:mrgreen:

Ik weet niet wat voor printer/scanner jij hebt, maar die bij ons thuis hebben allemaal een eigen stroomvoorziening. De scanner hangt altijd aan het toetsenbord en werkt prima.

Bijdrager
    Xentro

Ik zou mijn externe harde schijf toch koppelen aan de airport extreem alsook mijn printer, dus daar moet ik geen poorten voor vrijhouden. Enkel voor mijn kaartlezer zou ik dan nog een poortje nodig hebben :)

Ik dank jullie voor de antwoorden. !

Inactief
    Anoniem
    ”Kyokushinkai”
    ”C.

Ik weet niet wat voor printer/scanner jij hebt, maar die bij ons thuis hebben allemaal een eigen stroomvoorziening. De scanner hangt altijd aan het toetsenbord en werkt prima.

Dit vertelde de Apple reseller mij. Het schijnt dus te bestaan.. Maar je hebt een punt, het is strange.
    Wat ik in ieder geval wel weet is dat je een normale iPod niet kunt koppelen aan een usb-poort op je toetsenbord. De stroomvoorziening is dan niet goed genoeg…

Bijdrager
    James71
    ”Xentro”

Ik verheug mij alvast op mijn switch maar kijk de kat nog even uit de boom voor de Imac er zouden dus nieuwe modellen moeten komen.
    .

Ik ging aanvankelijk ook wachten
    Je kan echter blijven wachten
    Heb inmiddels de knoop doorgehakt en heb er alleen maar spijt van dat ik niet vroeger geswitch ben

Ga er gewoon NU voor

Bijdrager
    Xentro
    ”James71″
    ”Xentro”

.

Ik ging aanvankelijk ook wachten
    Je kan echter blijven wachten
    Heb inmiddels de knoop doorgehakt en heb er alleen maar spijt van dat ik niet vroeger geswitch ben

Ga er gewoon NU voor

schoon configuratie dat je hebt :P

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.