5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    morris

mac en playstation gaan niet tegelijk online

Hallo zit met een probleem ik heb nu eindelijk mijn playstation 3 online via een router van speedtouch.
    alleen heb ik het idee dat de router niet goed werkt, omdat als ik de playstation op wil starten moet ik de router los koppelen en de playstation eerst rechtstreeks op mijn modem aan sluiten dan doe ik in het menu van playstation internet instellingen , en dan kan ik online ook als ik dan de router er weer tussen zet.
    maar al ik dan mijn mac wil gebruiken heeft die geen verbinding en staat er ineens een heel ander ip-adres in mijn mac.
    ook die gaat weer online als ik de kabel van de mac rechtstreeks op mijn modem aansluit.

dus ik denk dat of de instellingen niet goed staan van de router of dat die mischien kapot is, of uiteraard heel iets anders.

hoop dat iemand mij wat tips kan geven.

alvast bedankt..:lol:

Bijdrager
    Petje

Ik zou een vast ip adres voor jou playstation ingeven en voor je mac.
    Waarschijnlijk heb je je router zo ingesteld dat die automatisch via DHCP, adressen uitdeelt.
    Dit moet je dus wijzigen.

Bijdrager
    morris

oke bedankt, maar hoe moet ik dan mijn router wijzigen en moet ik daar dan het vaste ip-adres invoeren.

alvast bedankt

Bijdrager
    morris

oke ik moet bij mijn playstation kan ik alles handmatig invoeren.
    nu moet ik 2 DNS servers invullen en heb in mijn mac gekeken maar daar staat bij DNS niks ingevuld.
    Ik moet toch bij de playstation iets invullen, wat moet ik hier dan invullen.

:wink:

Bijdrager
    DarkRaverNL

beter is denk ik dat je je mac een vast lokaal IP geeft, dat heb ik hier ook gedaan want soms werkte internet ook niet op me PS3 (via airport) heb ook speedtouch, weet niet waarom, maar nu wertk internet gewoon op allebei tegelijk, ik heb me mac 10.0.0.4 gegeven en me PS3 is dan 10.0.0.3:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.