9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    black_eye

Mac en Palm Tungsten forum

Zaterdag heb ik een Palm Tungsten T voor weinig overgenomen.
    Dit aparaatje bevalt mij uitstekend. Je kan er film, muziek, foto’s, enz op afspelen en bekijken. Er is ongelovelijk veel software voor te krijgen, pas perfect bij mn PB 12″ en ik kan de PB via BT bedienen (de reden van aanschaf).

Met dit forum wilde ik graag ervaringen uitwisselen met andere Tungsten en OS5 gebruikers, aangezien de Palmfora vooral op windows gebaseerd zijn. Post hier dus je vragen, opmerkingen, vooral handinge progjes, enz. Ook links naar mooie skins, icons, e.d. zijn erg welkom.

Ik zal als eerste beginnen.

De reden van aanschaf is de mogelijkheid mijn PB via BT te bedienen. Hiervoor gebruik je Salling Clicker. Hiermee bedien je onder andere iTunes, iPhoto, VLC en natuurlijk vele andere progjes. Ook kan je zelf scripts aanmaken.

Tevens zocht ik een nieuwe MP3 speler ter vervanging van mn 3g iPod. Deze was leuk maar ik miste functies (afspelen van avi, ogg, wma, kleurenscherm, touchscreen, goede agenda, enz) en al dat geheugen heb ik ook niet nodig. Nu gebruik ik Aeroplayer met iTunesskin met als test een 256 Mb SD card. De geluidskwalteit is gelijk aan mn iPod, de bediening is zelf beter en de accu houdt het langer uit. Als ik meer geheugen nodig heb koop ik er wel een 1 Gb kaartje bij, maar dat is voorlopig niet nodig. Kortom de perfecte iPod killer met veel meer mogelijkheden. De reden om mn iPod te verkopen.

Hieronder staat een lijstje met de door mij geinstalleerde progjes.

1. 3nity (beveiliging)
    2. Aeroplayer (audioplayer)
    3. Agendus (agenda, adresbeheer en mail)
    4. Clock (hi-res clock met timers, SW, alarm, maanstanden, enz)
    5. Clicker (afstandbediening voor PB)
    6. Graffiti anywere (op je scherm invoeren, je hoeft de schuif niet meer te openen)
    7. Omni remote (infra rood afstandsbediening voor versterker, DVD en TV)
    8. SSmanager (screensaver)
    9. SilverScreen (zeer mooie Hi-res launcher)

Vanavond zal ik wat foto’s posten met Auroplayer en Salling Clicker

Bijdrager
    Barto

De geluidskwaliteit, het volume en de bediening van Aeroplayer en de beperkte opslagcapactiteit van de T waren voor mij juist aanleiding een iPod te kopen.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Tip: vervang silverscreen door LauncherX.
    Als je je agenda serieus gebruikt is Backupman 1.5.1 een lifesaver.
    Missing Sync: syncen, internetten via bluetooth en mounten van je sd kaart.
    WorldMate is aardig voor de weerberichten.

Bijdrager
    black_eye
    ”Barto”

De geluidskwaliteit, het volume en de bediening van Aeroplayer en de beperkte opslagcapactiteit van de T waren voor mij juist aanleiding een iPod te kopen.

Als je ze vergelijkt met de zelfde hoofdtelefoon vond ik de T beter. Het is wel belangrijk om een patch down te loaden die Palm heeft uitgebracht die het volume en de kwaliteit verbeterent.

De T heeft juist geen beperkte opslagcapaciteit. Je koopt gewoon een x aantal 1 Gb SD cards. Voor mij is 1 Gb genoeg, als ik meer nodig heb is er vast wel een 2 of meer Gb kaartje uitgebracht. Meer geheugen is alleen nodig als je hem gebruikt als extra HD of als je perse al je muziek mee wilt nemen. (dit geldt voor mij dan)

Bijdrager
    bassbug

Kan je nu ook een wi-fi module toevoegen om lekker op een bankje in de stad te kunnen surfen?

(hmm…ja… je had al een Powerbook, die kan het natuurlijk ook)

Bijdrager
    Mr X

de T is voor mij al de 2e G palm na de pampilot en de V.
    Bij de V ergde ik me mateloos aan het kwijt raken van de coordinatie en meost je regelmatig resten omdat je niet bij de digitiser kon Voor de V zower ik weet was er ook geen patch.

Met de T en de patch ben ik weer helemal palminded aan mij lijf geen pokkePC en mobiele widos.

de intergratie met isyc kan beter met de SE610 was het er gelijk maar met de palm moet het met de hand de conuit op de juiste plaats. het is wel jammer dat je dan addressen en in de palmsedktp kwijt bent want6 dat is nog steeds een geod programma ( was trouwens ook van apple het oude claris organiser)

het zou jammer zijn als palm echt zou stoppen met het macos support en ontwikkeling want dat zou weer een slag voor M$ betekenn

We moeten hier maar de palm blijven promoten bij gebrek aan beter ervaringen uitwisselen en site vermelden.

Ik gerbuil het ook als ,ijn PALMPOD samen met realplayer min PDA kan tenslotte toch meer dan die POD goedkoper en betrouwbaarder. Daar kan apple nog wat van leren. Dan mag Steve jobs blij zijn dat hij niet in die PDA markt uis gedoekken maar dat is jaloesie hijm proberd nog steeds palm over te kopen Hij heeft er spijt van dat de nwton n claris niet meer in zijn rijkwijte ligt

een Apple in de palm geeft je een palm tot teveredenheid

Bijdrager
    black_eye
    ”gijsraggers”

Tip: vervang silverscreen door LauncherX.
    Als je je agenda serieus gebruikt is Backupman 1.5.1 een lifesaver.
    Missing Sync: syncen, internetten via bluetooth en mounten van je sd kaart.
    WorldMate is aardig voor de weerberichten.

Thnx voor de tip, maar wat is het verschil tussen launcher X en Silverscreen?

Bijdrager
    vriesela

Er zijn veel verschillende launchers voor de Palm (en uiteraard ook voor de Sony Clie, want die werkt met hetzelfde OS). De verschillen uin je het beste zelf ervaren. Dus laadt ze op je Palm en oordeel zelf. Zelf gebruik ik LauncherX. De originele Palm-Launcher is nogal saai.
    Kijk ook eens op
    http://www.palmclub.nl
    Ook hier is een zeer actief forum. Als je bijvoorbeeld op ‘launcher’ zoekt zijn al je vragen op dit gebied in één keer beantwoord.

Bijdrager
    vriesela

Overigens kom ik op het palmclubforum een heleboel mac-gebruikers tegen. Dus om daar nou een aparte praatclub over te beginnen…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.