8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    caers_bart

mac dubbel gebruik

Mijn broer is (eindelijk) overtuigd om een mac te kopen. Omdat hij zowel in zijn praktijk als in de prive de computer nodig heeft wil hij graag een laptop. Maar omdat hij die enkel binnenshuis wil gebruiken vraag ik me af of er een mogelijkheid is om één mac te hebben en bv in zijn praktijk een scherm en toetsenbord die aangesloten is op zijn mac in de prive.

Dus één computer met twee verschillende gebruikspunten.

Bijdrager
    sypie

Dat wordt lastig. Wat je wel zou kunnen doen is de notebook steeds meenemen en 2 gebruikersaccounts aanmaken. Zo voorkom je dat zakelijk en privé door elkaar lopen, ook met e-mail is dat handig.

Bijdrager
    Yaris

Met een scherm en toetsenbord alleen kun je niet computeren. Hij zal zijn notebook heen en weer moeten verhuizen tussen zijn privé en zijn praktijk.

Bijdrager
    Volkie

Opzich kan het best wat je wil maar dan moet je een citrix omgeving hebben (of iets dergelijks met een thin client) en dat lijkt me niet echt de bedoeling als je 2 gebruikspunten hebt (citrix is een enterprise oplossing). Wat je zou kunnen doen is een remote desktop achtige connectie maken naar de laptop thuis (waarbij je dus alsnog in de praktijk een PC of laptop nodig hebt anders werkt het niet) maar ik vraag me af of het niet handiger is wat mijn mede forum leden hierboven aangeven, een extra account aanmaken voor zakelijk en de laptop meenemen naar de praktijk.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik denk dat het het makkelijkst is om gewoon de laptop mee heen en weer te nemen. De beeldschermplug is dan het enige wat je steeds hoeft om te prikken want de rest kan gewoon draadloos.

Bijdrager
    Xcode

De Mac meenemen naar de praktijk, lijkt mij de beste oplossing. En dan zou hij Apple’s scherm dat ‘speciaal voor de MacBook is gemaakt‘ bij de praktijk kunnen zetten (met nog een extern toetsenbord en muis). Hij kan de MacBook dan gewoon dicht laten en ‘m aan het scherm aansluiten. Met het toetsenbord maak je de MacBook dan gewoon wakker.

Bijdrager
    caers_bart

Lijkt me handig om te zeggen dat privé en praktijk zich in één gebouw bevinden.

Bijdrager
    Josebo.

Begrijp ik nou goed dat je broer gewoon één Mac wil, die hij op één plek wil laten staan, maar die hij vanaf twee verschillende punten wil gebruiken? Dan zou ik eerder denken om een netwerkje aan te leggen, maar er zijn dan makkelijkere oplossingen, onder andere de oplossingen die hierboven al genoemd zijn..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.