30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 64)
  • Q:
    Bijdrager
    Multispace

    .mac down?

    Klopt het dat .mac de hele middag (4 april) al down is?
    Ik krijg m’n .mac e-mail niet binnen en de .mac link op de apple website is supertraag en je kunt uiteindelijk niet inloggen.

    Hebben anderen dit ook of ben ik het alleen?

    Bijdrager
    kontheur

    zou het dan toch hier mee te maken hebben?

    Bijdrager
    minijob

    Ja ik HAD het ook. Ik zat op school en owu even mn mail zien op mac.com maar hij was TRAAAAAAG!!! En ik kon vanmiddag ook niet meer inloggen op m’n iChat.

    Moderator
    Pete.Z

    Geen problemen met .Mac hier,email komt binnen,en ik kan de link openen met de normale snelheid.

    Bijdrager
    luclodder

    bij mij doet .mac het nog gewoon!

    Moderator
    Pete.Z
    ”kontheur”

    zou het dan toch hier mee te maken hebben?

    Dat had goed gekund,zeker als je San Fransisco inderdaad zo zou schrijven.

    Bijdrager
    kontheur
    ”Pete.Z”

    [Dat had goed gekund,zeker als je San Fransisco inderdaad zo zou schrijven.

    haha geweldig inderdaad, kwam hem net tegen op http://www.tuaw.com

    Grappig!

    EDIT: Pete.Z je link naar carforums is dood…
    EDIT2: zag al dat er onderhoud bezig was… SORRY!!! :wink:

    Moderator
    Pete.Z

    Dank je,ik zal hem even weghalen,server is zwaar gecrasht daar,duurt nog wel een dag of wat.:(

    Bijdrager
    awesomemac

    mmm, nergens last van gehad vanmiddag. Maar moet wel melden dat ik mijn Mail van .Mac als POP heb ingesteld en niet als IMAP, want dat is verschrikkelijk traag.

    Bijdrager
    Peter Villevoye

    Ik kom even buurten om te kijken of jullie hier ook e.e.a. merken (in dit soort situaties is over-en-weer verifiëren wel handig). Het lijkt te maken te hebben met Euronet en Wanadoo, want de mensen die bij ons (MacFreak) melden dat ze problemen hebben, maken gebruik van die providers. Anderen hebben nergens last van.

    http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=6&topic=3663

    Bijdrager
    maceddy

    Ik kan niet meer op iChat komen in ieder geval..

    Met mn .Macje..
    Kennis van mij heeft een AIM account en die kan er ook niet op.
    Anderen kunnen der weer wel op…..:?

    Bijdrager
    Freek.

    Gisteravond kom ik via .Mac in ieder geval niet syncen wegens niet bereikbare server. Zal het straks nog ’s proberen.

    Bijdrager
    Peter Fitskie

    Hier loopt alles via Wanadoo als een zonnetje. :D

    Bijdrager
    Freek.

    Deze meldingen kreeg ik gisteren vóór de update naar 10.4.6 maar krijg ‘m nu ook bij het synchroniseren van .Mac via Systeemvoorkeuren:

    Nooit eerder gehad…

    Bijdrager
    Peter Villevoye

    Dankjewel Fitskie !
    Dan kunnen we Wanadoo van de lijst wegstrepen,
    of het zou regionaal toch ook bij hen kunnen zitten.
    (Euronet is ook onderdeel van Wanadoo.)

    Bijdrager
    Freek.

    Voor de volledigheid: iChat doet het wel gewoon, mail ophalen via de .Mac Homepage werkt en mail ophalen van m’n .Mac account in Mail werkt ook. Huisprovider is Planet Internet.

    Bijdrager
    Multispace
    ”Peter

    Ik kom even buurten om te kijken of jullie hier ook e.e.a. merken (in dit soort situaties is over-en-weer verifiëren wel handig). Het lijkt te maken te hebben met Euronet en Wanadoo, want de mensen die bij ons (MacFreak) melden dat ze problemen hebben, maken gebruik van die providers. Anderen hebben nergens last van.

    http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=6&topic=3663

    Ik zit inderdaad ook bij Euronet en heb dus de .mac problemen: geen .mac mail, geen software update, geen iDisk. Het gekke is zelfs dat ik net een bestand wilde downloaden wat op iemand z’n homepage.mac.com staat, en ook dat gaat niet of nauwelijks (download snelheid: 0,1 K per seconde)

    Alle andere websites/downloads werken prima.

    Ik hoop dat het snel opgelost is, vooral vanwege m’n mail…

    Bijdrager
    Peter Villevoye

    Heb zojuist HelpDesk aan de lijn gehad.
    Na wat gebruikelijke en begrijpelijke eerstelijns-vragen
    werd serieus nagegaan of er inderdaad iets goed mis is.
    Heb diverse problemen (c.q. protocollen) die kennelijk
    geen contact met .Mac-servers kunnen leggen gemeld
    en ze zoeken het acuut uit.
    Ze hadden al wat andere meldingen binnen gekregen.

    Klinkt weinig hoopvol, maar mijn ervaring is dat ze wel
    alert zijn als er serieus iets mis gaat aan Euronet-zijde.
    De typische “steekt de stekker erin?” Wanadoo-houding
    wordt dan als snel vervangen door adequate hulp.
    De hamvraag blijft echter hoe snel het is op te lossen…

    Bijdrager
    AppelJuice
    ”Peter

    Dankjewel Fitskie !
    Dan kunnen we Wanadoo van de lijst wegstrepen,
    of het zou regionaal toch ook bij hen kunnen zitten.
    (Euronet is ook onderdeel van Wanadoo.)

    Laten we dat nog maar even niet doen!! Ik heb via Wanadoo ADSL en kan geen software update draaien. Krijg steeds een time out!! Zie ook de macfreak topic http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=6&topic=3663

    Zijn er meer mensen met dit probleem?

    Bijdrager
    Peter Villevoye

    Het is duidelijk waar het probleem zit:

    “Inmiddels Euronet gebeld, probleem blijkt redelijk groot
    en zit bij netwerk supplier Level3 (dus niet bij Euronet zelf,
    zij kopen ook weer diensten in). Ook andere providers zitten
    met problemen (alle verkeer dat via Level3 loopt).”

    Aldus MacGB op MacFreak.

    De storing is dus gelokaliseerd – nu nog een diagnose
    en dan is de oplossing meestal niet ver verwijderd…

    Bijdrager
    dropshot

    [De storing is dus gelokaliseerd – nu nog een diagnose
    en dan is de oplossing meestal niet ver verwijderd…]

    hoezo, hoe werkt dat dan?

    Bijdrager
    tdaonp

    Hmmmm, ik weet niet of het gerelateerd is maar ik krijg ook geen verbinding meer met iTunes musicstore…

    Bijdrager
    kontheur

    hier wel gewoon…

    Bijdrager
    tdaonp

    Heb even wat zitten zoeken en rond geneusd op de wanadoo site: als je bij de netwerk instellingen een proxy server configureerd voor http dan werkt software update ineens weer wel. Werkt .mac dan ook weer (heb geen .mac account).

    Stel de proxy in op: www-proxy.wanadoo.nl met als poort 8080. Is natuurlijk niet DE oplossing maar het schijnt te werken. (en de music store werkt ook weer).

    Bijdrager
    dropshot

    [Stel de proxy in op: www-proxy.wanadoo.nl met als poort 8080. Is natuurlijk niet DE oplossing maar het schijnt te werken. (en de music store werkt ook weer).]

    helaas, werkt niet bij mij. Misschien doe ik iets verkeerd.Kun je in stapjes de procedure doorgeven?
    Vast bedankt

    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

    Ik vind die IDisk misschien wel handig, maar het is veel te traag…
    Volgend jaar zeg ik mijn abonnement af.

    Bijdrager
    tdaonp

    @dropshot:
    – Ga naar systeemvoorkeuren
    – Open netwerk (vaal blauwe bol als icoon)
    – Klik op configureer (onderin netwerk schermpje)
    – Kies uit de vijf tabjes het tabje met ‘proxy’s’
    – Zet een vinkje bij web proxy’s (http)
    – Vul dan in het invulveld ernaast de proxy url in (www-proxy.wanadoo.nl) en vul bij poort 8080 in.
    – Ik weet niet of het helpt of werkt om ditzelfde te doen bij de https proxy.
    – Klik op ‘pas nu toe’ en probeer opnieuw te updaten of .mac te bereiken.

    Nogmaals: ik weet niet of het voor .mac werkt ik had problemen met update en musicstore. Die update problemen leken echter wel gerelateerd…

    Succes!

    Bijdrager
    dropshot

    bedankt tdaonp,

    dit is inderdaad wat ik heb gedaan. Helaas werkt het hier niet. Ook nog https gedaan, maar helaas.

    Bijdrager
    Freek.

    Ik kan in ieder geval ineens weer spontaan syncen. Uploaden naar iDisk lijkt wat vlotter te gaan. Kan ook een toevalstreffer zijn.

    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

    Zal ik ook eens uittesten (via airport)
    bedankt

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 64)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.