4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

Mac Dolby laten uitzenden via optical out

Beste,

Ik heb hier een speakerset aan mijn Mac Mini via toslink aangesloten en deze set ondersteunt Dolby DTS (Logitech Z906).

Aan de speakerset zit ook via toslink een decoder voor digitale televisie aangesloten. Zodra ik die gebruik, is de ordening een stuk beter (welk geluid komt uit welk van de 6 speakers) dan bij m’n Mac Mini. Tijdens dat gebruik, brandt op het controlepaneel ‘Decode’ ook. Dat komt omdat ik de decoder heb ingesteld, dat deze Dolby uitzendt.

Kun je op de Mac Mini ook instellen dat Dolby wordt gebruikt of ligt dat maar net aan het programma waarmee je het geluid uitzendt? Ik heb de systeemvoorkeuren nagekeken en ook de instellingen van bijvoorbeeld Spotify maar kon verrassend weinig vinden.

Bijdrager
    cids

Wat is het formaat van de muziek die je wil luisteren? Zijn dit surround bestanden of stereo?

Bijdrager
    Chorro

Ik heb wat dat betreft veel dingen geprobeerd, ook dingen waarvan ik wel weet dat dat hoogst waarschijnlijk niets met Dolby doet. Youtube, Spotify, iTunes maar ook opgenomen televisieprogramma’s die ik vanaf de Humax op m’n Mac mini heb gezet (zou naar mijn idee dus Dolby moeten ondersteunen, aangezien het van de Humax direct naar de speakers ook Dolby uitzendt). Tot nu toe nog niets gevonden wat mijn Mac mini afspeelt met Dolby surround.

Bijdrager
    cids

Nee dat kan wel kloppen, je bronbestanden moeten dit ondersteunen, je kan het testen door een DVD af te spelen op je Mac en in het DVD menu te kiezen voor Dolby 5.1 of DTS.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.