9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dnhems

Mac computer in verkenner?

In de Finder vind je je windows computers netjes terug, maar ik krijg mijn Mac’s niet te zien in de verkenner van Windows XP…weten jullie waar dit aan kan liggen?

Bijdrager
    Oppie

Je moet Windows-bestandsdeling op de Mac nog aanzetten.
    Systeemvoorkeuren>Delen>Bestandsdeling>Opties>Deel via SMB aanvinken.

Bijdrager
    dnhems

aaaah ok, en daar kan ik gewoon een aantal mappen selecteren, daar gebruikers aan toekennen. zodat hun met de xp machines in de Mac kunnen… ideaal.
    er staat alleen wel dat ze toegang hebben tot de mac via smb:// …. dat zouden ze dan in verkenner in moeten tikken?… het is niet zo dat de Mac bij “netwerklocaties” of hoe dat heet bij Windows terecht komt.

Bijdrager
    dnhems

zowel bij de browser als netwerklocaties in Windows XP kom ik nog niet in de Mac., File sharing staat aan met smb en afp.
    testfolder is aangemaakt en daar alle users op read en write gezet.
    de melding die ik krijg bij windows is: Pagina kan niet weergegeven worden, er is waarschijnlijk een programma vereist om de inhoud te tonen.”

Bijdrager
    Oppie

De Mac verschijnt idd op een gegeven moment ook bij Netwerklocaties (o.i.d.) op de pc.
    Al vaak gedaan, en het werkt.
    Soms moet je even geduld hebben voordat het verschijnt; soms wilt het helpen om opnieuw de netwerkverbinding te maken; soms ook even pc/Mac herstarten.

Bijdrager
    dnhems

ok, dan heb ik even geduld..zal ik voor de zekerheid even een screenshot maken van mijn instellingen en die posten?

Bijdrager
    dnhems

Bijdrager
    dnhems

Het werkt nu!:)
    het enige wat ik nog even moet doen is de naam workgroup veranderen in de naam van het domein en dan zou het gepiept moeten zijn om in windows alle computers windows en mac in 1 lijst te krijgen bij netwerklocaties.

Bijdrager
    Bianco

En ik zou de rechten van everyone even terugzetten. Je wilt niet dat iedereen alles kan aanpassen toch?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.