10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Gianluca

Mac compleet leeg maken

Hallo iedereen!

Ik hoop uit het diepste van mijn hart dat ik geen klachten ga krijgen dat deze thread als bestaat:)
    Ik heb een zoektocht gedaan maar vond niet echt iets dat mijn vraag volledig kon beantwoorden..

Ik ga namelijk waarschijnlijk mijn Mac verkopen en dus zou ik alle bestanden, echt alles wat er opstaat, willen wissen zodat de volgende gebruiker ook niets van mijn persoonlijk bestanden (gaande van wachtwoorden, mijn favorieten, mijn programma’s tot mijn muziek) terug kan vinden.

Wat moet ik hiervoor doen? Alles op mijn Mac wissen en dan Tiger opnieuw installeren? Of welke stappen moet ik hiervoor uitvoeren?

Bedankt op voorhand!

Gianluca

Bijdrager
    All-Father

opstarten van installatie cd, schijfhulpprogramma openen, tabblad wissen en dan kiezen voor “nullen schrijven”

Bijdrager
    Nikita

En als je écht zeker wil weten dat de volgende eigenaar niks meer terug kan vinden, moet je de optie “37x overschrijven” kiezen. Dat is de CIA methode :P

Meestal is ‘gewoon’ formatteren wel voldoende overigens, heb ik het idee. Daarna Tiger er weer op en klaar is Kees. :)

Bijdrager
    Bor

37x formatteren gaat wel even duren btw…

Bijdrager
    Ratz

Ik wil dit ook doen (niet de 20iMac verkopen hoor:) ) en dan Tiger er weer helemaal opnieuw opzetten want believe it or not, de Mac loopt zo traag als dikke peop en dat komt volgens mij toch echt omdat mijn hele balk vol zit met programmatjes waarvan de helft het niet meer doet enzo.

En dan wil ik natuurlijk alleen mijn map Itunes en Afbeeldingen bewaren. Welnu die staan reeds op een externe harde schijf.

Maar ik durf het niet te doen :roll:

Kom eens even fijne Mac vrienden, stel mij even gerust dat ik inderdaad gewoon die schijf erin stop, de boel wis, dan easy Tiger erop kan zetten met schijf 2, nieuw gebruikersnaampje voor het huisje, mapjes terug en dan heb ik hem weer net zoals ik hem uit de doos haalde.

Gaat dat zo Maccelijk?
    :)

Bijdrager
    JeePee

Kijk eens bij Tips en truuks: Zet jij je Mac binnenkort bij het grof vuil? :D

Bijdrager
    Brent146
    ”Nikita”

En als je écht zeker wil weten dat de volgende eigenaar niks meer terug kan vinden, moet je de optie “37x overschrijven” kiezen. Dat is de CIA methode :P

Meestal is ‘gewoon’ formatteren wel voldoende overigens, heb ik het idee. Daarna Tiger er weer op en klaar is Kees. :)

Maar het 37x overschrijven is niet gelijk aan alles verwijderen. Hij verwijdert bij wijze van spreken alles wat verwijdert is nog eens bij het 37x overschrijven.

Bijdrager
    stopa

Ik zou een schroevendraaier nemen en de schijf HD er uit nemen koopt de klant voor weinig geld een nieuwe

Bijdrager
    computer space

•Schroef de schijf uit je iMac
      •Leg deze op een stoeptegel, buiten op zand, ver van andere dingen verwijderd.
      •Zet er links en rechts van een baksteen
      •Bloempot met gat op de stenen plaatsen
      •In de bloempot doe je 2 delen aluminiumpoeder en 1 deel ijzeroxidepoeder (goed mixen)
      •Lange sliert magnesium erinsteken
      •Aansteken
      •Op 10 m afstand toekijken
      •Pas op wordt 4000°C!
      •Voilá: schijf is volledig, maar dan ook volledig onbruikbaar/onleesbaar.
      •Rotzooi bij het grofvuil gooien[/list:u:d1b8191efa]
      http://www.youtube.com/watch?v=WrCWLpRc1yM

Deze methode is eigenlijk bedoeld om heel dik staal te lassen, bijvoorbeeld spoorrails (die doen niet meer kedengkedeng omdat ze hiermee naadloos kunnen worden gelast)

Moderator
      unSOUND

Gewoon je schijf eens wissen met de installatie-DVD die bij je Mac zat, dat is in de regel al genoeg. Desnoods wis je de schijf 7 keer, ieder zijn ding.

Daarna gewoon OS X er op knallen volgens de uitleg :

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=79272

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.