19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    sunsystem66

mac book pro

Ik overweeg om een macbook pro te kopen. Maar ik zie dat de cd-invoer/lade aan de voorzijde zit
    is dat wel handig? En waarom doet men dat eigenlijk? Heeft een andere plaatsing aan de zijkant
    dan ook nadelen? Ik ben namelijk gewend op school om te werken met windowsnotebooks die
    een lade aan de zijkant hebben, en dat zit daardoor bij mij niet in de weg.
    Maar misschien valt het wel mee. Daarom wil ik graag van anderen horen hoe hun ervaringen zijn.

Moderator
    Koen van Tongeren

Dan zou je me eerst moeten vertellen welke problemen je voorziet met een CD/DVD invoer aan de voorkant. Ik kan ze persoonlijk niet bedenken. Daarom kan de vraag ‘waarom doen ze dat?’ net zo goed beantwoord worden met ‘waarom zouden ze het niet doen?’. Toch is er wel een antwoord voor te verzinnen: omdat het schanier van het scherm achter de laptop zit is er achterop geen ruimte voor connectors. Die moeten dus allemaal aan de zijkant. Als daar ook nog een cd/DVD sleuf naast moet wordt het allemaal wat krap.

Bijdrager
    Qu-A-cK

Heee, dat was me helemaal nog niet opgevallen:D

Ik denk dat ze niet genoeg plaats meer hadden om al hun poortjes kwijt te geraken, overigens denk ik niet dat dit onhandig zou zijn, integendeel, mijn muis staat daar meestal in de weg…

Bijdrager
    Nietzman

Erm, tja.

Hoe vaak gebruik je dat ding nou eigenlijk?

Bijdrager
    1984
    ”Koen

Toch is er wel een antwoord voor te verzinnen: omdat het schanier van het scherm achter de laptop zit is er achterop geen ruimte voor connectors. Die moeten dus allemaal aan de zijkant. .

:o:?

Bijdrager
    Sentitel
    ”1984″
    ”Koen

Toch is er wel een antwoord voor te verzinnen: omdat het schanier van het scherm achter de laptop zit is er achterop geen ruimte voor connectors. Die moeten dus allemaal aan de zijkant. .

:o:?

:lol:

Bijdrager
    ajvankesteren

Onhandig? You betcha! Ik heb mijn MBP -wanneer ik aan mijn bureau thuis werk- in een laptop-standaard staan, en die blokkeert dus de slot-in opening van de DVD drive. Nou wissel ik niet zo vaak CDs / DVDs, maar het kan knap gaan irriteren als je elke keer de laptop naar rechts moet schuiven om een CD te kunnen uitwerpen / laden…

Bijdrager
    sunsystem66

Nou, ik bedoel eigenlijk dat je dan toch een beetje naar achteren moet en je de cd moet proppen
    tussen je buik en het apparaat aan de voorkant. Terwijl de notebooks aan de zij-kant op een normale
    manier benaderd worden, maar dat is misschien meer een gevoelskwestie. Ik zeg niet dat het
    verkeerd is. Ik was gewoon nieuwsgierig. En QUACK zegt het ook al in zijn bericht, ik had daar nog
    niet aan gedacht, dat op die plaats je hand zit als je een muis hebt aangesloten.
    Inderdaad is dat ook het geval bij ons op school waar je de muis eerst weg moet schuiven voor
    de lade open kan.
    Overigens vindt ik het een schitterend notebook en heb bijna gekocht. Maar moet nog even erover
    denken ivm financiën.

Moderator
    Jan David Hanrath

Een andere variant ten voordele van laden aan de voorzijde is natuurlijk dat er een kop koffie naast je laptop staat. Op z’n realistisch Reaal’s de kans dat dit voorkomt al gauw 95,2% groter. Het typen zou immers wel heel erg lastig worden met koffie vóór je toetsen.

Moderator
    Koen van Tongeren

Euh, 1984, wat bedoel je nou? Je moet geen Appels met peren, ik bedoel Titanium G4 PB’s met MBP’s vergelijken. Da’s wat verwarrend.

Bijdrager
    danielpunt

Volgens mij bedoeld 1984 dat toen de connectors aan de achterkant zaten, de DVD gleuf ook aan de voorkant zat.

Moderator
    Koen van Tongeren

Tja, dat denk ik ook, maar dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat ie nu aan de voorkant zit vanwege het gebrek aan ruimte aan de zijkant.

Bijdrager
    Griffendahl
    ”ajvankesteren”

Onhandig? You betcha! Ik heb mijn MBP -wanneer ik aan mijn bureau thuis werk- in een laptop-standaard staan, en die blokkeert dus de slot-in opening van de DVD drive. Nou wissel ik niet zo vaak CDs / DVDs, maar het kan knap gaan irriteren als je elke keer de laptop naar rechts moet schuiven om een CD te kunnen uitwerpen / laden…

Met een iCurve heb je daar geen last van. Apple heeft overigens bewust geen poorten aan de achterkant in tegenstelling tot vrijwel alle andere laptopbouwers, omdat een stekker in de achterkant van je laptop steken ontzettend onhandig is… Zit altijd je scherm voor, aan de zijkant is veel praktischer.

DVD drive aan de voorkant heb ik eigenlijk geen enkel moment echt bezwaarlijk gevonden.

Bijdrager
    Griffendahl
    ”muffin.”

Volgens mij bedoeld 1984 dat toen de connectors aan de achterkant zaten, de DVD gleuf ook aan de voorkant zat.

Bij een later model iBook zat die echter wel weer aan de zijkant zonder dat er aansluitingen aan de achterkant zaten, heb ik ook tijden mee gewerkt, voor mij maakt het geen verschil

Bijdrager
    sunsystem66

Als je de Asus W2C en vergelijkbare modellen bekijkt, dan is dat een schitterende laptop maar
    de kabels voor speakers etc. moet je aan de voorzijde aansluiten.
    Ik vraag me toch af of dit puur technisch is of dat men gewoon besluit om snel een punt achter
    een ontwerpfase te zetten. Men zit toch met deadlines, koopseizoenen (september= begin van
    werk en schooljaar+Kerst).
    Want dergelijke euvels worden bij volgende modellen weer weggewerkt om weer bij latere
    modellen op te duiken.
    Maar goed, blijft een mooi apparaat, ik ga hem waarschijnlijk vrijdag halen in de MacStore.

Bijdrager
    miel

en dan heb je nog de pb 12″ – poorten aan de linker zijkant + de dvd/cd speler aan de rechter zijkant. Dus dat verhaal van geen ruimte omdat de poorten aan de zijkant zitten gaat voor mij ook niet helemaal op. Denk dat het gewoon een interne reden heeft – plaatsing van bepaalde componenten om de laptop zo klein en plat mogelijk te laten icm koeling.

Bijdrager
    macses

koop dan een macbook als je je aan zo’n zaken ergert

Bijdrager
    Nikita
    ”sunsystem66″

Ik overweeg om een macbook pro te kopen. Maar ik zie dat de cd-invoer/lade aan de voorzijde zit
    is dat wel handig? En waarom doet men dat eigenlijk? Heeft een andere plaatsing aan de zijkant
    dan ook nadelen? Ik ben namelijk gewend op school om te werken met windowsnotebooks die
    een lade aan de zijkant hebben, en dat zit daardoor bij mij niet in de weg.
    Maar misschien valt het wel mee. Daarom wil ik graag van anderen horen hoe hun ervaringen zijn.

Bij de Apple notebooks is het echt wel een Slot-loading en geen cd-lade, waardoor je al een stuk minder last er van zou kunnen hebben. Al die Windows notebooks hebben vaak nog een laatje en die steekt natuurlijk nog weer een heel stuk uit…

Bijdrager
    Turbanus

Maar ik heb hier de hele bekabeling aan de achterkant van de Pismo en als ik die aan de zijkant zou hebben, zou dat toch wel een stuk lelijker zijn op mijn bureau. En dat zou ook meer plek innemen op het bureau. Daarom blijft deze Pismo mooi staan. Als ik volgend jaar een 13″ Macbookje koop, is dat puur voor de mobiliteit.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.