30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)
  • Q:
    Bijdrager
    iMelle

Mac Book Pro uit Amerika

Hallo OMT’ers.
    Al een aantal topics over dit onderwerp gevonden. maar of oud of niet volledige antwoorden op mijn vraag.
    Een familie lid van gaat over een aantal weken naar Amerika voor een week. Ik zou hem dan graag een MacBook voor me mee willen laten nemen.
    Doos laat ik daar, boekjes stuur ik op.
    De oplader is een US stekker als ik het goed heb. Maar daar kan ik een wisselaar voor kopen las ik, iemand enig idee wat voor een dan precies?
    Het toetsenbord op de mac is een US toetsenbord. De verschillen heb ik al bekeken, wat ik het vervelendst vind is dat de backspace knop daar een delete knop is. (toch?) De oplossing die ik er zelf voor had is als je de Mac via internet besteld, en laat bezorgen dus, je er een ander soort keyboard bij kiest. Dit kan gratis bij de opties. Of gaat dit niet?

Laatste vraag is, er zit op de Mac dan Engelstalige software. Dit is geen groot probleem maar kan ik de taal veranderen of er NL software opzetten?

Een hoop vragen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
    Alvast bedankt!
    Melle

Bijdrager
    deSpaanseRente

De layout van het klavier kan je helaas niet kiezen, dwz, in de VS kan je enkel voor een VS-layout en niet voor een benelux/azerty-klavier, ook als je die online koopt.

Macosx is sowieso “geleverd” met alle mogelijke talen, wat je ofwel kiest bij de eerste keer dat je hem gebruikt, ofwel nadien in de systeemvoorkeuren bij “taal en tekst”

Inactief
    Anoniem

Beste Melle,

ten eerste volgens mij is de backspace knop helemaal geen delete knop! Deze zit alleen bij het keyboard met draadje.

En de taal maakt niks uit! Als je je MacBook Pro voor de eerste keer opstart wordt er gevraagd welke taal je als hoofdtaal wilt gebruiken, je kunt kiezen uit wel meer dan 30 talen waaronder Nederlands.
    Verder gewoon DOEN!! Veel goedkoper dan in Nederland

Succes:thumbsup:

Bijdrager
    jobz

Dit is belastingfraude!

Bijdrager
    Japsuh

Hoezo? Je koopt een product gewoon in een ander land, je betaalt daar de btw (of niet, als dat land het niet heeft).

Bijdrager
    bartvanderveer

Dit is geen belastingfraude…. De Amerikaanse belastingdienst heeft schijnbaar genoeg, hier in Nederland heeft de belastingdienst altijd te weinig en zijn ze nooit tevreden.. En als er dan iemand is die de Amerikaanse belastingdienst helpt, moet die hier in Nederland maar eens leren met minder genoeg te hebben.

Bijdrager
    MacKevin11

Waarom de doos daar laten?
    Ik kan het mis hebben, maar volgensmij eist Apple dat als er iets mis is met het product je het complete product met doos moet opsturen… Anders zullen ze vast wel moeilijk gaan doen…

Succes er mee in ieder geval:p

Bijdrager
    beammeup

Bart, je hebt morgenochtend om 10.00 uur een afspraak bij de Belastingdienst in jouw woonplaats.
    Neem je al je in het buitenland aangeschafte spullen en contant geld of PIN even mee?

Bijdrager
    MacKevin11

sow beammeup, je was een fractie van een seconde slomer xd

Bijdrager
    iMelle

Harstikke bedankt voor de reacties!
    Ben alleen nog benieuwd naar welke oplader is dan moet komen met NL stekker? Is dat even veel volt enzo?

Bijdrager
    beammeup

De Apple Store in SOHO wist me te vertellen dat ik één jaar volledige -wereldwijde- garantie heb.
    Er is een geniale truc om altijd ongemerkt door de douane te komen,.. maar die vertel ik lekker niet.

Bijdrager
    iMelle

Nu ben ik benieuwd beammeup!
    Anders stuur je even privé berichtje? Zo blijft het toch redelijk exclusief.

Bijdrager
    beammeup

Dat laadsnoer bestaat uit 2 delen. Het Amerikaanse deel kun je in Nederland niet gebruiken. Dat is het snoer met de driepolige stekker. Je kunt wel een Nederlandse stekker op de transformator zelf klikken. Dan is het laadsnoer wel ongeveer een meter korter.

Bijdrager
    beammeup

Redelijk exclusief?

Bijdrager
    ixi

Een MBP uit de US heeft een delete toets geen backspace toets. Toets werkt echter wel als een backspace toets. Oplader is gewoon te gebruiken, je moet alleen een verloopstekker van een paar euro aanschaffen. Werkt allemaal prima.

Bijdrager
    iMelle

Nog even over de Delete knop.
    http://bindapple.com/wp-content/uploads/2010/05/apple-mac-book-and-dvd-player.jpg
    Hier zit ipv de backspace wel een delete knop. En dit is volgens mij een macbook uit de us?

Bijdrager
    MacKevin11

@iMelle
    Er zit een delete knop, maar ook is er i.p.v. een ‘Enter’ knop een ‘return’ knop… Die werkt ook het zelfde hoor;)

Bijdrager
    Japsuh

Volgens mij is die ‘truc’ gewoon doen alsof de MacBook al hevig gebruikt wordt, er bestanden opzetten enzo.

Bijdrager
    MacAnarie

Waarom laat je de doos niet opsturen? Je laat je familie de macbook kopen, desnoods met leuk hoesje, die neemt hij/zij gewoon mee in de bagage. De doos kun je voor ’n prikkie opsturen, heb je die ook thuis..

Bijdrager
    jobz

Hoho, je moet wel invoerrechten betalen!
    Eigenlijk schandalig dat OMT een torrent niet accepteert maar dit wel toelaat. Kost Jan-Kees zeker een paar honderd euro.:grin:

Bijdrager
    iMelle

Ja doos opsturen is inderdaad een goed idee.
    Verloop stekker gaat dus ook lukken.
    Alleen het toetsenbord zit me niet helemaal lekker. De knoppen werken dan wel maar wat ik wil, maar ik wil wel graag dat er op de knop staat wat ie doet.

En als je op de apple site mac besteld. Kan je er als opties nog groter geheugen ect. in doen. Hoer staat ook ander soort keyboard inzetten, frans, engels(brits), engels(usa).
    Kan ik hier niet iets anders aanvinken?

Bijdrager
    iMelle

@jobz we zijn en blijven Nederlanders he

Bijdrager
    jobz

Ja daarom zal ik er ook voor zorgen dat je familielid gewoon aan medenederlanders invoerrechten afdraagt.
    :cool:
    Dit kan echt niet door de beugel, zie douane.nl

Bijdrager
    iMelle

Daar ga jij voor zorgen? Hoe en waarom?

Bijdrager
    musicmaker

Hoeveel scheelt dat eigenlijk, als ik vragen mag?

Bijdrager
    iMelle

1199 dollar = 831 euro. Dus redelijk wat.

Bijdrager
    Oppie

Vergeet de tax (belastingen) niet. Worden in de US er nooit bij genoemd.
    Maar dat, en alle andere zaken worden in die andere draadjes prima behandeld.

Overigens: ook als je het ding aangeeft en daardoor 19% BTW betaald (voor computers zijn er geen invoerheffingen), ben je nog goedkoper uit.

Bijdrager
    iMelle

@oppie, je bedoelt dus 6% boven de 1199 dollar die er nog zeker bijkomt?

Bijdrager
    jobz

Waarom? Omdat smokkel strafbaar is. Niet iets guitigs of onschuldigs.

Moderator
    unSOUND

Maar dit hoeft dus helemaal geen smokkelen te zijn. Als je ( zoals Oppie zegt ) de invoerbelasting betaald ben je nog steeds goedkoper uit, en volledig legaal bezig. Andersom kan ook, namelijk als iemand uit Amerika hierheen komt, diegene van te voren een machine laten kopen en hier tweedehands overnemen… Ook dat is gewoon legaal.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.