5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ultrendo

Mac book pro retina

Beste OMT,

ik ben van plan een mac book pro retina te gaan kopen. Wat ik me afvraag. Wat is het nadeel aan deze hoge resolutie? Ik hoor dat websites problemen kunnen geven en applicaties die nog niet voor retina zijn gemaakt. Wat ik me afvraag, is het dan lelijker dan op een mac book pro? Of gewoon net iets minder mooi als retina?

Bijdrager
    den elias

Aan een hoge resolutie zie ik geen nadelen hoor. Meeste sites ondersteunen geen Retina beelden maar die worden gewoon omgezet in normale beelden die ook nog scherp beeld leveren.

Bijdrager
    jafd01

Ik zit nu op mijn MBPr. De grote resolutie is top, meestal staat die op 1680 en voor veel bg space soms ff op 1920. Verder zijn photoshop en illustrator nu op retina niveau. Indesign nog niet en dat is niet echt prettig, het ziet er korrelig en niet scherp uit. Tenzij je een pdf preview doet.

Verder merk ik wel dat de kwaliteit van het apparaat niet zo superieur meer is zoals mijn vorige 17inch mbp. Het is wel een lichter dingetje geworden maar ik heb mijne 5 keer vervangen voor een nieuw model. En dan zeg ik even dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Ik heb deze MBPr aangeschaft op het leidseplein. En op het laatste moment kwam de hoogste piet met mij in gesprek en die gaf mij informatie waarvan ik wel een beetje schrok. Laten we maar hopen dat deze het lang uithoudt.

Bijdrager
    Geert

Wat voor informatie? Ik had bijna ook een rmbp gekocht maar ga toch voor de imac.

Bijdrager
    ultrendo

Jafd, je bedoelt dat je retina al 5x vervangen is? Wat was er elke keer mis mee dan?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.