6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    eerdepeer

Mac book pro + Corsair geheugen.

Ik wil graag een Mac Book pro gaan kopen, maar omdat het geheugen bij Apple extreem duur is wil ik hier zelf het geheugen in zetten. Nu heb ik Corsair SO-DIMM PC5300 1Gb geheugen gevonden voor weinig. (100 euro) maar nu vroeg ik mij af of er iemand is die zijn/haar nieuwe Intel Mac al heeft uitgebreid met Corsair SODIMM.

Werkt dit lekker? Volgens mij heb ik nu in mijn powerbook G4 Kingston zitten, dat werkt sowieso goed, maar is duurder + het is geen Intel. Graag meer info van de ervarenen….:wink:

Bijdrager
    PietjePuk

Moet daar geen SODIMM DDR 2 geheugen in?

Bijdrager
    eerdepeer

Corsair 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 Value

Kenmerken:

* Soort: DDR2 SODIMM
    * Capaciteit: 1GB
    * Snelheid: PC5300
    * CAS Latency: 5.0

Omschrijving:
    Features the new, ultra-fast DDR2 technology.
    Type:
    VS1GSDS667D2

Dees bedoel ik :lol:

Bijdrager
    Nikita

Volgens mij moet het wel werken, het type is hetzelfde.

Bijdrager
    macpro

Als het geheugen de juiste specificatie heeft en de prijs is goed, dan moet je er gewoon voor gaan.
    Ik kan me niet voorstellen dat je verschil in snelheid gaat merken tussen Kingston en Corsair en welk ander merk dan ook. (Uiteraard bij gelijke specs!)

Bijdrager
    eerdepeer

Ik weet niet wat de latency is van het geheugen wat er standaard in de mac wordt geleverd?
    Op zich is de X1600 standaard onderclocked, dus ik verwacht niet echt dat ze dat geheugen overclocken, dat kost alleen maar veel energie en dat willen ze ook niet hebben.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.