4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    macha

mac book pro core2dup start langzaam op

mijn mbp start langzamer op dan de ibbok g4 van een vriendin. Ook het starten van apps lijkt trager te gaan.
    Ik heb de start up items uit de libary folder gehaald en de launchdemonfolder ook.
    Als de apps ( mail , safari , final cut studio 2 , live 6 enz.) eenmaal zijn opgestart doet ie t prima en snel.

wat kan dit nou toch zijn?

Moderator
    Poezenbeest

Opstartbestanden moet je ten eerste niet daarvandaan halen, maar onder systeemvoorkeuren>gebruikers>openen bij inloggen weghalen.

Als je vaker dit soort grappen uithaalt (zelf dingen gaan verwijderen, terwijl de finder dat moet doen) dan wordt je Mac vanzelf een stuk trager en instabieler….

Andere opties:
    Lettertypes; gebruik een tool als FontAgent voor het beheer, zodat ze niet elke keer opgeladen moeten worden
    Widgets; afhankelijk van welke, kan dat ook een tijd duren.
    Volumebevoegdheden herstellen; wellicht dat er daar iets mee te winnen valt
    Systeem compacter installeren: zie bivenin de onderwerkenlijst van ‘Het OS’ hoe je dat doet, zo’n schone installatie.

Tot slot zou je ook naar de prestaties met en zonder randapparatuur moeten kijken. Daarnaast is het helemaal niet nlogisch dat een G4 sneller opstart als een Macbook… hangt voornamelijk af van de configuratie.

Bijdrager
    capz

je (opstart)schijf zo leeg mogelijk laten helpt ook. zon ondervond ik bij mijn MacBook en iMac, sinds de meeste data op een externe schijf staat start het allemaal een stuk sneller op.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als jij een fontprogramma met bijvoorbeeld 2Gb aan fonts automatisch opstart
    als je je computer aanzet, dan is hij inderdaad niet vooruit te branden. Zowiezo
    geldt dat hoe meer programma’s je automatisch op laat starten, hoe trager je
    Mac zelf opstart.

Met een programma als Safari of Mail zal je er niet veel van merken, maar als
    je datzelfde doet met zware programma’s zoals Final Cut e.d., dan ben je nog
    wel even bezig.

Daarnaast moet je natuurlijk niet lekker gaan zitten vrotten in de launchdemonfolder,
    dan vraag je op ten duur ook om problemen denk ik;-) Gewoon doen op de manier
    die ervoor bedoelt is, en je voorkomt ook het een en ander aan problemen.

Mvg,
    Joram

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.