6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Vincent

Mac blijft herstarten

Mijn iMac 27” crashte onlangs enkele keren tijdens het werken in Photoshop. Gisteren bleek deze crash te leiden tot een Mac die niet meer wil starten.
    Het volgende treedt op:
    – ik druk de opstartknoo in
    – de Mac maakt het opstartgeluid, het Applelogo verschijnt en de voortgangsbalk verschijnt
    – dan springt het scherm op wit en kort daarna schakelt de Mac zichzelf uit en begint opnieuw te starten. Dit blijft zich herhalen.

Ik heb geprobeerd te starten in safemodus (shifttoets) en met het
    skippen van het PRAM (option-command-P-R). Ook probeerde ik: shift-command-P-R (trof ik aan op.YouTube)
    Niets helpt.

Kan iemand mij in deze adviseren?

Vincent

Bijdrager
    Gitte65

Heb je alle randapparatuur van je Mac gehaald (externe schijven e.d.)? En heb je ook al eens de stekker een paar minuten uit het stopcontact gehaald? Daarna weer in de safe modus proberen op te starten

Dat zijn de enige dingen die ik (als leek) nog kan verzinnen.

Hopelijk dat de echte ‘nerds’;-) je straks verder kunnen helpen.

Bijdrager
    Vincent

Beste Gitte65,

Dank voor je reactie. Ja, dit heb ik gedaan.
    Zonder resultaat.

Bijdrager
    Blieper

Kijk HIER eens

Bijdrager
    Vincent

Beste Blieper,

De door jou voorgestelde infopagina met opstartprocedures heb ik al doorlopen. Zonder resultaat overigens.

Moderator
    Night

Ik vermoed dat er ergens een hardwarefout optreedt. Maar we kunnen niet zien wat voor een.

Ook al zeg je dat je alle stappen hebt doorlopen vraag ik toch specifiek: Kun je wel opstarten in AHT (dus met D ingedrukt gehouden)?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.