7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Mac blijft hangen in opstart (opgelost)

Goeie middag,
    Ik wou een lettertype verwijderen uit de map application support > fonts en toen verscheen er een venster vol eigenaardige tekens en bleef de computer hangen..
    Heb dan maar met de knop achteraan de Mac uitgezet en proberen herstarten. Maar nu verschijnt het grijze scherm met het appeltje en het spinnend radertje, dat stop ineens en de boel hangt vast.

Ik heb een een time machine backup, maar hoe raak ik daar aan als ie niet wil doorstarten ?
    En als dat al zou lukken, wat moet ik dan precies terugzetten uit de backup?

Alvast Bedankt

Moderator
    unSOUND

Dat is dus het nadeel van een Time Machine backup: Je kunt er niet van opstarten.

Machine aan een andere Mac hangen in Target mode kan een oplossing zijn, of OS X installeren op een externe schijf, en als last resort kun je een Archive & Install uitvoeren.

Bijdrager
    Pieterr

Je zou kunnen proberen om op te starten van je OS X installatie DVD, en dan schijfhulpprogramma gebruiken om je harde schijf te controleren. Misschien dat er iets hersteld kan worden.

Bijdrager
    Johnyw

Dat is het men juist, ik kan niet opstarten van mijn Snow Leopard install DVD ??
    Ik heb er een oud klavier voor uit de kast gehaald, want ik weet bij ondervinding dat de shortcuts voor het opstarten niet werken met een azerty alu keybord).
    Het is toch opstarten met de “C” ingedrukt ?

Bijdrager
    Johnyw

Nu begrijp ik er niets meer van.
    Ik heb alle externe HD ontkoppeld en een restart gedaan en nu werkt ie ( gelukkig ) weer.
    Wat kan dit betekenen?

Bijdrager
    Pieterr

Dat betekent dat je [opgelost] in je topictitel kunt zetten.:wink:

Bijdrager
    Jerry.w

@Johnyw

Dat heb ik ook wel eens gehad, volgens mij probeert hij bootfiles uit je externe HD te laden (dat heb ik tenminste vernomen)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.