4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bladerunner

Mac beveiligen met FileVault i.c.m. SuperDuper

Naar aanleiding van het topic Mac gestolen – hoe veilig zijn mijn bestanden? heb ik een vraag m.b.t. beveiligen van mijn iMac.

Op dit moment heb ik Filevault ingeschakeld maar hoe zit het nu met een Backup die ik met SuperDuper wil maken, op het SuperDuper forum lees ik dat je hiervoor moet inloggen op een account met Filevault NIET ingeschakeld?

Ik wil mijn iMac zo beveiligen dat, bij onverhoopte diefstal van mijn iMac, niemand bij mijn persoonlijke bestanden kan maar tevens wil ik graag SuperDuper gebruiken.

Kan mij iemand adviseren in deze?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Yaris

Zie http://homepage.mac.com/dnanian/SuperDuper/SuperDuper.pdf pagina 5-6:

If you’re using FileVault, your home folder and all its data is stored in a single, large file that’s open and active when you’re logged in. Because of this, you should create a non-FileVault account for use with SuperDuper! Then, log out of your FileVaulted account, into this new account, and run SuperDuper! from there. This ensures that the special FileVault volume is put away and backed up cleanly.

Dus inloggen op een account zonder FileVault en van daaruit je account met FileVault backuppen.

Bijdrager
    bladerunner

Bedankt voor de snelle reactie Yaris!

Nog een vraag, is FileVault de eenvoudigste (veiligste) beveiliging voor mijn bestanden na een onverhoopte diefstal van mijn Imac.

Of heeft er iemand een beter idee?

Bijdrager
    Pieterr

In dit (Duitstalige) artikel worden een aantal minpuntjes van FileVault genoemd. Maar de auteur geeft ook aan:

Die Verwendung von FileVault bleibt dabei trotz allen Schwächen empfehlenswert, denn bislang gibt es auf dem Mac schlicht keine Alternativen!

Verder heeft hij nog een aantal tips om FileVault te gebruiken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.