3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    -nickx-

Mac bedraad koppelen wlan naar andere wlan (slechte airport)

Mijn excuses voor deze cryptografie in de ochtend maar ik zit met het volgende / probleem / uitdaging.

Ik heb een iMac die op dit moment extreem langzaam is 200kb<. Er blijken wel wat problemen te zijn met de wifi hardware bij andere mensen maar kan ik niet testen. Ik dacht zelf ik neem wel een USB stickje dat werkt ook maar OS X ondersteund dat niet.

Nu vroeg ik mij af ik heb een ASUS WL700G die op m’n laptop met downloaden 1.2MB haalt, lekker snel. Kan ik mijn mac bekabeld gewoon verbinden met een WLAN router en deze wlan router het signaal van m’n asus laten opvangen.

Zo laat ik het signaal eigenlijk alsnog verlopen via de Ethernet van m’n Mac (ik kan geen bekabeling trekken)

Thnx:) dan kan ik ff de stad in.

Bijdrager
    jeroenimo

Je legt het wel moeilijk uit moet ik zeggen, na het stukje 3 keer gelezen te hebben snap ik het geloof ik nog niet helemaal, maar begrijp ik het goed dat je je iMac met een kabel aan de router wil knopen ? Dat kan geen probleem zijn toch ?

Een LAN is een LAN, en of je er nou via draadloos of een kabel iets aan hangt is en blijft het een LAN, (Local Area Network)

Waar je misschien zou kunnen zijn is dat je router dhcp adressen uitdeelt, en ook een wireless acces point dat ook dhcp adressen uitdeelt, dan zou je wel eens netwerk problemen kunnen krijgen…
    Maar goed dat kan ik niet uit je verhaal opmaken

Bijdrager
    appelonia

Zolang de router of het wap die je gaat kopen ook in client mode kan werken dan zou het moeten kunnen. Je hebt ook speciale wireless clients om bv een xbox op aan te sluiten, die dingen noemen ze game-adapters volgens mij maar je kunt ze ook voor een gewone pc of mac gebruiken.

Bijvoorbeeld deze:
    http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1115416826619&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Let er wel op dat wat je ook koopt, het je bestaande beveiliging ondersteunt. Die game adapters hebben bv meestal geen wpa ondersteuning.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.