9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Spongebob

mac app store updates blijft leeg ;-(

hoi iedereen,

ik heb een vervelend probleem sinds in Mac OS X 10.9 Mavericks heb geïnstalleerd.

Om een of andere reden blijft de updates-tab van de Mac App Store gewoon blank (ook de tabblad “aankopen” blijft leeg en kan ik maar niet inloggen (het icoontje reageert niet als ik erop klik). De tabblad “uitgelicht” staat er ook maar half op.

Bovendien merk ik in de nieuwe app iBooks dat het niet mogelijk is om de iBooks Store (met al zijn tabbladen) te benaderen. Ook hier merk ik krek hetzelfde probleem: lege tabbladen.

ik dacht eerst dat LittleSnitch misschien wat te rigide stond ingesteld, maar zelfs als ik LittleSnitch uitzet, blijft het probleem. Ook een restart, een uitlog en een force quit werken niet.

Heeft er iemand een idee wat het probleem hier zou kunnen zijn?

http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/d27b5b4f2af3ee5f9b935a05b38626d98cfba391_0.png

Bijdrager
    Paul26

CMD+R al geprobeerd?

Bijdrager
    Shmoo

(1) Uitloggen met je AppleID en daarna Mac App Store afsluiten CMS + Q

(2) Systeemvoorkeuren openen > iCloud > en uitloggen met je AppleID en daarna weer inloggen

(3) Mac App Store openen en als je dan nog niet direct ingelogd bent door stap 2 dan moet je je daar nogmaals inloggen en als het goed is moeten de updates dan wel zichtbaar zijn.

Bijdrager
    iCom

Opvallend is wel dat je in de Amerikaanse Mac App Store bent aangemeld.

Mogelijks heb je een Nederlandse account waar updates voor klaarstaan?

Bijdrager
    Spongebob

bedankt voor de tips, maar het bracht jammergenoeg niks op.
    Ik heb idd ook gezien dat ik hier bij de amerikaanse mac app store ben, maar ik kan het ook niet veranderen naar het (voor mij) belgische mac app store. Ik kan het vlagje wel aanklikken, maar vervolgens gebeurt er niks.

Bijdrager
    Spongebob

hmm, wellicht is het probleem toch iets fundamenteler dan enkel de mac app store en de nieuwe app ibooks,
    als ik naar de systeemvoorkeuren ga, kan ik verschillen paneeltjes niet openen (waaronder dus ook niet internetaccounts)

ook heb ik gemerkt dat de agenda en de contacten die op mijn macbook staan niet meer synchroniseren met de iCloud.

ik heb al wat zitten rommelen in de accounts enzo, maar vooralsnog zonder resultaat:-(

Bijdrager
    Spongebob

bovenstaande “voorkeurenfout” heeft ook plaat bij

beveilinging & privacy
    berichtgeving

ik word hier stilaan radeloos:-(

Bijdrager
    Spongebob

ik vrees dat ik een van de weinigen ben waarbij de upgrade naar mavericks toch niet helemaal vlekkeloos is verlopen.
    vanavond wellicht een verse herinstall vrees ik

Bijdrager
    Spongebob

(OPGELOST): intussen heb ik via de option-knop het hele systeem mavericks helemaal opnieuw gedownload en geïnstalleerd bovenop de huidige mavericks en nu werkt het weer helemaal super.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.