10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    acvz

Mac app store kan niet inloggen

Sinds mijn upgrade naar OSX 10.11 kan ik niet meer inloggen op de mac app store waardoor ik ook geen software updates kan downloaden. Ik krijg telkens de melding:

AMD-Action:authenticate:SP

Het handmatig downloaden en installeren van OSX update 10.11.1 van de Apple site heeft het probleem niet opgelost.
    Google geeft geen oplossing, zijn er meer mensen die dit hebben?
    En nog belangrijker, heeft iemand een oplossing?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  acvz.

Bijdrager
    Matanza

staat datum en tijd correct ?

Bijdrager
    acvz
    Matanza op 29 oktober 2015

staat datum en tijd correct ?

Ja die staan gewoon op automatisch via de Apple server.

Bijdrager
    bcgraaf

Heb je 2 staps verificatie aan staan ? Dit was bij mij ook een probleem. Nadat ik het had uitgeschakeld en later weer aangezet heb was het over

Bijdrager
    acvz
    bcgraaf op 29 oktober 2015

Heb je 2 staps verificatie aan staan ? Dit was bij mij ook een probleem. Nadat ik het had uitgeschakeld en later weer aangezet heb was het over

Dit ook geprobeerd, helaas is het probleem er nog steeds 😥

Bijdrager
    acvz

Ondertussen ook via het debugmenu de app gereset en de cookies verwijderd, maar het probleem blijft.

Bijdrager
    Shmoo

Maak eens een nieuwe (test) gebruikersaccount aan op die Mac en probeer dan eens in te loggen met je AppleID.

Bijdrager
    acvz
    Shmoo op 29 oktober 2015

Maak eens een nieuwe (test) gebruikersaccount aan op die Mac en probeer dan eens in te loggen met je AppleID.

Ook dit maakt niet uit, zelfde foutmelding helaas.

Bijdrager
    Shmoo

Dan zou ik de klantenservice van Apple eens bellen omtrent een probleem met je Apple ID.

Deze kunnen met je meekijken en je bepaalde testjes laten uitvoeren op je computer terwijl je ze aan de telefoon hebt.

Bijdrager
    acvz

Uiteindelijk een oplossing gevonden! Voor andere mensen die last hebben van dit probleem en net als ik hun Home (Users) folder op een andere schijf hebben staan dan hun OSX schijf.

1. Ga naar instellingen -> gebruikers en groepen -> ontgrendel mbhv het slotje -> rechtermuisknop op je accountnaam -> geavanceerde opties -> controleer of het pad bij Thuismap locatie correct is (zo niet verander het dan en herstart je Mac) -> kopieer dit pad naar kladblok

2. Open terminal en voer de volgende commando’s uit:

cd / sudo rm -rf /Users
    sudo mkdir /Users
    sudo ditto -V /Volumes/HDD/Users/Shared /Users/Shared

Waarbij je /Volumes/HDD/Users vervangt door het pad wat je net hebt gekopieerd naar kladblok

3. Herstart je Mac, bij mij deed de App store het nu weer

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  acvz.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.