2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    iMarvin

Mac App Store: "Fake" software-updates

Beste OMT-ers!

Sinds enige dagen heb ik een raar issue(-tje) op mijn Mac.
    De Mac App Store geeft aan dat er vier nieuwe software-updates zijn (er staat een klein 4-tje bij het MAS-icoon). Echter, wanneer ik in de Mac App Store naar “Updates” ga, krijg ik de melding dat er géén software-updates zijn. Alle geïnstalleerde apps zijn ook up-to-date.
    Het probleem lijkt te zijn ontstaan sinds ik het programma “Fotor” wilde installeren (foto-bewerkings programma). Ik kreeg echter tot twee maal toe de melding “dat er een fout was opgetreden en de app niet gedownload kon worden”. Tot op de dag van vandaag krijg ik de app niet gedownload, laat staan geïnstalleerd.

Op internet kwam ik al wel tegen dat het probleem met de “valse” updatemeldingen kan komen door het gebruik van “gecrackte” apps, d.w.z. betaalde apps maar toch op een gratis manier. Dit is op mijn Mac echter niet van toepassing; alle (betaalde) apps zijn legaal aangeschaft middels de App Store.

Heeft iemand enig idee hoe dit ontstaan kan zijn, en beter, hoe dit op te lossen is?
    Hartelijk dank alvast !!

Groet Marvin

Bijdrager
    Ostinato

Hier worden een paar mogelijke oplossingen genoemd: https://discussions.apple.com/thread/3189680?start=0&tstart=0

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.