12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Sufkont

Mac App Store: "al gekocht" ilife11 en iwork 09

Ik zie in de appstore dat Steve in de gaten heeft dat ik hem recent nog heb gesponsord…

De Mac App Store ziet namelijk dat ik iLife 11 en iWork 09 al op de computer heb geinstalleerd.
    Als ik echter kijk bij “gekocht” worden ze daar niet weergegeven.
    Op zich is dat logisch, maar als je deze aankoop online hebt gedaan met de zelfde Apple ID dan zou dat daar toch ook moeten komen staan?

of vraag ik nu te veel..?;-)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De App Store kijkt welke software al geïnstalleerd hebt, en markeert deze dan dus als ‘Geïnstalleerd’. Als je deze echter niet via de App Store gekocht hebt dan staat net natuurlijk ook niet bij de gekochte items. Apple doet eigelijk weinig met de AppleID. Dus ook al heb je het met je AID gekocht, hij verschijnt niet.

Bijdrager
    hansiedejong

Toen je bijv. iWork installeerde was de App Store toch nog niet beschikbaar. Bij het tabje Gekocht staan alleen de apps die je echt in de App Store, dus sinds vandaag, hebt geïnstalleerd.

Bijdrager
    Sufkont
    hansiedejong op 06 januari 2011

Toen je bijv. iWork installeerde was de App Store toch nog niet beschikbaar. Bij het tabje Gekocht staan alleen de apps die je echt in de App Store, dus sinds vandaag, hebt geïnstalleerd.

dat is niet het punt… Dat had ik zelf ook al aangegeven…
    Ik vind dat Apple met een heel klein beetje moeite dus ook kunnen zien dat ik deze 2 pakketen met de zelfde Apple ID had gekocht, en daarom dus ook best bij “gekocht” had kunnen zetten.
    Natuurlijk gaat dat niet op voor in de winkel gekocht materiaal.

Bijdrager
    Rolf

Ik vind dat Apple met een klein beetje NOG meer moeite ook een soort Versiontracker functie moet inbouwen. Ik heb een hoop programma’s – gratis of officieel gekocht – die hij simpelweg zou moeten aangeven als ‘geinstalleerd’. Doet het stomme ding niet. Bugje of gewoon eigenwijze Apple misser ?

Bijdrager
    Oppie

We vinden weer veel, vandaag. Onder het motto: het is ook nooit goed!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Sufkont op 06 januari 2011
    hansiedejong op 06 januari 2011

dat is niet het punt… Dat had ik zelf ook al aangegeven…

Ik vind dat Apple met een heel klein beetje moeite dus ook kunnen zien dat ik deze 2 pakketen met de zelfde Apple ID had gekocht, en daarom dus ook best bij “gekocht” had kunnen zetten.

Natuurlijk gaat dat niet op voor in de winkel gekocht materiaal.

Nee, dat gaat inderdaad niet op voor in de winkel gekochte spullen. Maar het is wel gekocht, en het lijkt er op dat het bij jou dáárom gaat. Dus hoe zou jou post er uit hebben gezien zien als je het dus in de winkel had gekocht? Zoiets van: “waarom stuurt de winkel de factuur niet op naar Apple?”.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Rolf op 06 januari 2011

Ik vind dat Apple met een klein beetje NOG meer moeite ook een soort Versiontracker functie moet inbouwen. Ik heb een hoop programma\’s – gratis of officieel gekocht – die hij simpelweg zou moeten aangeven als \’geinstalleerd\’. Doet het stomme ding niet. Bugje of gewoon eigenwijze Apple misser ?

En waarom zou Apple moeten bij houden welke programma’s jij van andere leveranciers hebt geïnstalleerd?
    Dat doet in veel gevallen de leverancier zelf niet eens…

Bijdrager
    tarun
    Rolf op 06 januari 2011

Ik vind dat Apple met een klein beetje NOG meer moeite ook een soort Versiontracker functie moet inbouwen. Ik heb een hoop programma\’s – gratis of officieel gekocht – die hij simpelweg zou moeten aangeven als \’geinstalleerd\’. Doet het stomme ding niet. Bugje of gewoon eigenwijze Apple misser ?

Als je dat wilt zou je eens naar Bodega moeten kijken.

Bijdrager
    Rolf
    hendrik op 06 januari 2011
    Rolf op 06 januari 2011

Ik vind dat Apple met een klein beetje NOG meer moeite ook een soort Versiontracker functie moet inbouwen. Ik heb een hoop programma\\\’s – gratis of officieel gekocht – die hij simpelweg zou moeten aangeven als \\\’geinstalleerd\\\’. Doet het stomme ding niet. Bugje of gewoon eigenwijze Apple misser ?

En waarom zou Apple moeten bij houden welke programma\’s jij van andere leveranciers hebt geïnstalleerd?

Dat doet in veel gevallen de leverancier zelf niet eens…

MIsschien een soort van Service ? Het is natuurlijk heel makkelijk en kort door de bocht om aan te geven welke progs er te koop zijn, en welke je al hebt. Maar dan ALLEEN aan te geven welke ‘eigen’ Apps je hebt. Als je een gratis app van een andere leverancier via de app store download geeft Apple het OOK aan, ook als er een update voor beschikbaar is. Dan kunnen ze net zo goed – bij het installeren – even je apps directory scannen en aangeven welke apps uit de lijst je al hebt. Gewoon service, verder niets….

Bijdrager
    Rolf
    tarun op 06 januari 2011
    Rolf op 06 januari 2011

Ik vind dat Apple met een klein beetje NOG meer moeite ook een soort Versiontracker functie moet inbouwen. Ik heb een hoop programma\\\’s – gratis of officieel gekocht – die hij simpelweg zou moeten aangeven als \\\’geinstalleerd\\\’. Doet het stomme ding niet. Bugje of gewoon eigenwijze Apple misser ?

Als je dat wilt zou je eens naar Bodega moeten kijken.

Zal ik doen. Merci

Bijdrager
    Alpha

Dit kan redelijk simpel:

De volgende link GOED doorlezen:
    KLIK

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.