11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    chopchop

Mac App Store probleem

Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem: als ik een app wil downloaden of updaten vanuit de app store lukt dit niet.

Voorbeeld:

Ik wil graag de officiële Twitterclient gebruiken op mijn mac, dus probeer ik deze te downloaden.

Het downloaden lukt niet en krijg een wazige error.

Na een wazige error een andere error.

Al met al krijg ik geen Twitterclient ook niet als ik het later opnieuw probeer. Mijn Macbook Pro is helemaal up-to-date en heeft LION als OS.

Heeft iemand tips, suggesties of vergelijkbare issues?

Bijdrager
    tarun

De app wordt geïnstalleerd in de programmamap. Heb je daar schrijfrechten? (Of wordt om het beheerderswachtwoord gevraagd?)

Bijdrager
    Rickje

Maak eens een andere gebruiker aan op je computer en test of hij daar wel kan downloaden?

Bijdrager
    chopchop

@tarun, ik heb volledige rechten en kan eventuele andere apps wel succesvol downloaden.

@rickje, ik dan werkt het wel. Het gaat erom dat ik met mijn account simpelweg Twitter niet kan downloaden. Ik heb zojuist in de appstore ingelogd met een ander Apple-ID en wel succesvol Twitter weten te downloaden.

Bijdrager
    Rickje

Okee, hmm gek… ik weet dan geen oplossing helaas.

Bijdrager
    Froggle

Hoor het probleem vaker. Heb je toevallig een minder legaal verkregen app in de Applicatie map staan, waarbij is gerommeld met de _MASReceipt?

Bijdrager
    chopchop

Nee heb niet lopen rommelen met een map en met minder legale apps uit de appstore. Ik kan alles downloaden uit de AppStore alleen twitter niet.

Update: wanneer ik in de AppStore Twitter download met een ander account wordt er direct aangegeven at er een update beschikbaar is. Als ik de update installeer, geeft de AppStore weer aan dat er een update beschikbaar is maar dat is dan de zelfde.

Ook als ik twitter verwijder blijft de Appstore maar aangeven dat er een update beschikbaar is.

Weet iemand of er een methode is om de AppStore te resetten oid?

Bijdrager
    Yggdrasil
    Froggle op 16 augustus 2011

Hoor het probleem vaker. Heb je toevallig een minder legaal verkregen app in de Applicatie map staan, waarbij is gerommeld met de _MASReceipt?

Je bedoelt dat je moet inloggen met een buitenlands account zoals dat Russisch account dat hier regelmatig opduikt op OMT als iemand Final Cut Pro X of Angry Birds heeft geinstalleerd? (verdomme, waarom kan ik geen trema gebruiken?)
    Dit is gewoon een systeemfout van de App Store, al een paar keer langsgekomen deze week.

Bijdrager
    CvdBurgt

Hallo.

Ik heb een soortgelijk probleem, alleen krijg ik geen melding. Als ik een app wil installeren blijft het “loading” symbooltje alsmaar draaien, en gebeurt er niets. Dit is sinds de installatie van Lion, en ik heb in Snow Leopard de app store wel gecracked:oops:
    Iemand die weet hoe ik dit oplos?

PS ik heb de tip om de plist cookie te verwijderen geprobeerd, hielp ook niet..

Bijdrager
    Rickje

Schijfbevoegdheden herstellen wilt misschien helpen?

Bijdrager
    CvdBurgt

@Rickje
    Geprobeerd, heeft helaas niet geholpen..
    Op het gastaccount waar ik mn zusje op laat werken werkt het ook niet, dus denk dat het echt ergens in het bestand zit, maar geen idee waar…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.