19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    den elias

Wat zijn de voordelen van een MacBook Air?

Een macbook air is voor mij verschrikkelijk duur.
    Maar wat heeft de air dan, dan alle andere laptops?
    ( andere functies,…)

Bijdrager
    vIncent538

Vrij weinig, hij is wel super snel en heel dun. Dat maakt de MacBook Air een andere MacBook!

Moderator
    unSOUND

Charisma.

Moderator
    unSOUND
    den op 27 mei 2012

Een macbook air is voor mij verschrikkelijk duur.

“Veel geld” is niet hetzelfde als “duur”. Maar als je hem veel te duur vind, gewoon niet verder over nadenken dan, en wat anders uitzoeken.

Bijdrager
    den elias

Ook qua downloadsnelheid?
    Mijn windows-pc download maar rond de 250KB/s.
    Om de snelheid te verhogen naar bv 500MB/s is voor mij heel gemakkelijk.Dus ik dacht dat de air hiervoor de oplossig is

Geblokkeerd
    Anoniem

Super design,
    Flash geheugen,
    Mac OS X,
    i5/i7 Processor,
    Thunderbolt.
    Je kunt makkelijk specs vergelijken door een Windhoos laptop en een MacBook Air te vergelijken op sites zoals MediaMarkt.
    PS. Noem niet al je topics ‘Mac air’ of ‘MacBook Air’

Bijdrager
    Yaris

De Mac Air bestaat niet, net zomin als een iTouch.

Bijdrager
    Yggdrasil
    den op 27 mei 2012

Ook qua downloadsnelheid?

Je internetsnelheid heeft niets, maar dan ook werkelijk niets te maken met of je nu op een Mac werkt of een PC.

Ik vraag me trouwens af wat je nu eigenlijk wil. Eerst loop je het forum vol te posten met het feit dat je een 11″ MacBook Air wil gaan aanschaffen (http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-air), dan weer stel je de vraag waar je een zo goedkoop mogelijke Air kunt aanschaffen en nu vind je het hele boeltje te duur…

Moderator
    Strifer

Ik heb de topictitel even wat duidelijker gemaakt, want zoals Yaris ook al zegt: een Mac Air bestaat niet.

Bijdrager
    checkmac

Het grote voordeel voor mij is minder gewicht in m’n tas (ten opzichte van een macbook pro)

Bijdrager
    CedricH

Voordelen:
    • Lichter
    • Dunner
    • Start sneller op (=> SSD)
    • 13″ MacBook Air heeft een scherm met hogere resolutie dan de 13″ MacBook Pro (1440×900 <=> 1280×800)

Nadelen:
    • RAM geheugen en SSD niet of moeilijk uit te breiden
    • Maximaal 4GB RAM (kan krap worden in de toekomst)
    • Kleinere SDD dan HDD in de MacBook Pro
    • Duurder
    • Minder krachtige processor
    • Minder poorten

Dit geldt natuurlijk enkel voor de huidige modelen. Bij de volgende update kan er natuurlijk het een en ander veranderen.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als je de MacBook Air te duur vindt, kan je beter meteen overstappen op een ander merk.
    Als je dit te duur vindt, zul je Apple laptops altijd duur blijven vinden.
    Of je koopt hem gewoon, en dan zul je zien dat je al snel andere Apple producten erbij wilt hebben.

Apple is nou eenmaal duurder dan andere merken, maar kijk eens naar het design van de MacBook Air, er is geen laptop van een ander merk die zo mooi is! (mijn mening)

Bijdrager
    hokkie

Kijk anders naar een tweedehands, dan kun je relatief goedkoop een Mac in huis halen. Wel een beetje oppassen met oplichting. Als het te mooi is om waar te zijn, is dit het meestal ook.

Bijdrager
    den elias

Ah ok bedankt;)

Bijdrager
    den elias

Wordt er nog een nieuwe macbook air verwacht de komende maanden?

Bijdrager
    Slinger48

Je koopt een mac niet voor de hardware maar voor de software

OS X is gewoon beter als windows
    De hardware maakt niet veel uit

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Slinger48; dat is een fijne manier om iemand lekker in verwarring te brengen.

Natuurlijk maakt de hardware uit.
    We leven niet meer in begin jaren negentig, waarin we die onzin-stelling gebruikte om te verdedigen dat we veel te dure Apple troep (want dat zat er toen helaas wel tussen) aanschaften.

Bijdrager
    KarelWillem
    den op 01 juni 2012

Wordt er nog een nieuwe macbook air verwacht de komende maanden?

Dergelijke vragen kun je stellen; antwoord zul je echter zelden krijgen.

Dat weet voorlopig alleen Apple. Wij niet.

Bijdrager
    Afroman

Niet zo naïef, tuurlijk komt er of een nieuwe MacBook Air, of een nieuw product in de lijn.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.