8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    henkdewit

MAC adres airport express

Hallo,

Ik huur sinds kort een appartement waarbij internet is inbegrepen bij de huurprijs. Nu willen ze het macadres van mijn router weten. Echter kan ik dit adres nergens vinden in m’n net nieuwe airport express (vierkant kastje wat op de grond staat) Ik heb bij systeeminformatie gekeken en daar vond ik alleen het BSSID nummer, wat kwa combinatie erg veel op het MAC adres lijkt, nu heb ik dit nummer opgegeven maar nog geen internet daar.

Weten jullie of ik het goede adres heb opgegeven, of hoe ik het MAC adres van mn airport express kan vinden?

alvast bedankt!

Bijdrager
    sven551

The AirPort Base Station Ethernet and AirPort (wireless) MAC addresses are on the bottom of the unit, below the serial number. They are shown as the Ethernet ID and the AirPort ID. Each Base Station has a unique Ethernet and AirPort ID.

Bijdrager
    henkdewit

Sven, ik heb zelf niks kunnen vinden op de airport express, alleen het serienummer. (overigens bedankt voor de snelle reactie!)

Ik zal het dus softwarematig moeten vinden

Net even gebeld met apple, en ze willen het serienummer van de express weten voordat ze me kunnen helpen.

Bijdrager
    F_Vervoort

Met je airport-configuratieprogramma kan je het MAC-adres van je Airport terugvinden

Bijdrager
    henkdewit

dat heb ik dus geprobeert, ik heb heel het airport programma doorgekeken, iedere optie geopend, maar nergens iets kunnen vinden. (vanaf de nieuwste macbook pro met mountain lion, kan dat verschil maken)

Bijdrager
    F_Vervoort

Het heet daar niet ‘MAC-adres’, maar ‘Airport-ID’ (versie 5.6).

Bij versie 6 moet ik ook nog even zoeken…

Bijdrager
    henkdewit

ja, daar had ik iets over gelezen! versie 5.6 is beter, versie 6 is uitgekleed en van veel ontdaan. Maar versie 5.6 werkt dus niet op de nieuwste OSX, bij de installatie geeft hij aan dat het niet compatible is met osx.

Bijdrager
    pvbezel

In je airport configuratieprogramma staat het mac adres vermeld als ethernet

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.