25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Steaphanbe

Mac aansluiten op tv via hdmi kabel.

Hallo,

Ik heb hier al verschillende topics gelezen over deze vraag, maar niet echt een antwoord kunnen vinden.
    Ik heb het volgende probleem.

Ik heb dus zo een tussen kabel gekocht van voor in mijn mac te steken en om daar dan een hdmi kabel in te steken en te verbinden met de TV.
    Wanneer ik de mac opstart vind hij de tv niet. Probeer ik de tv de detecteren bij beeldsherm instellingen, blijkt dit echter ook niet te werken?

Als ik op mijn windows pc gewoon via hdmi – hdmi aansluit werkt het perfect.

plz help !

Bijdrager
    computer space

welke mac en welk verloopje heb je?

Bijdrager
    Pieterr

welke mac heb je precies?
    welke adapter heb je precies?
    welke kabel heb je precies?

EDIT: computer space was me net voor.:wink:

Bijdrager
    Steaphanbe

Mac: gewone standaard macbook (geen pro)
    tussenstuk: Mini display port to hdmi ==> http://kabeltje.com/images/SW-22067.jpg
    hdmi to hdmi kabel

Bijdrager
    gIzMo01

Is deze hdmi rechtstreeks op je TV aangesloten?

Bijdrager
    Steaphanbe

ja de kabel met de link bij steekt in de mac en dan die hdmi -hdmi kabel steekt in de tv en verbindt die met de andere kabel die in de mac steekt.

Bijdrager
    gIzMo01

en als je TV opstaat op het juiste kanaal en je detecteert dan je scherm, wat krijg je dan?

Bijdrager
    Steaphanbe

Heb ik al gedaan.
    De tv zegt gewoon telkens geen signaal en de mac zegt niets.

Bijdrager
    simonelb

Contact opnemen met de TV fabrikant en vragen of de macbook word ondersteund door de TV.
    Indien dit is zou ik is kijken naar het adaptertje, is deze van Apple zelf of van een andere fabrikant ?

Succes !

Bijdrager
    Bertusmaximus

Kabeltje terugsturen omdat het niet werkt en http://www.macupgrade.be/product_info.php/products_id/405 deze halen, die doet het wel.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb dus zo een tussen kabel gekocht van voor in mijn mac te steken en om daar dan een hdmi kabel in te steken en te verbinden met de TV.

Een beetje flauwigheid op de donderdag avond, maar: praat jij in het echt ook als Samson?:heart:

Verder verschillende opties:
    1. Een van beide kabels (of beide!) kan natuurlijk kapot zijn.
    2. Doet de HDMI kabel het wel met een ander apparaat?
    3. Heb je het al in deze volgorde geprobeerd?
    a. TV aan
    b. Macbook aan
    c. HDMI kabel in TV
    d. HDMI kabel in verloopstekker
    e. Verloopstekker in je Mac

Bijdrager
    Dick de Roos

Lang niet iedere TV kan via een kompjoeter een signaal genereren (en andersom).
    Ook niet met een HDMI-aansluiting.
    Ik heb dat ook ondervonden. Kabeltje (adapter) weer bij Apple ingeleverd.
    Zit er op de TV een VGA-aansluiting?
    Probeer die maar eens.
    En wat zegt de gebruiksaanwijzing? :evil:
    En anders Windows gebruiken.

Bijdrager
    computer space

mini-DP naar VGA is mogelijk nog hopelozer.

Bijdrager
    Kraaij

Ik heb dus exact hetzelfde probleem als Steaphanbe. Het zou toch gewoon moeten kunnen? Mijn tv ondersteund pc via HDMI staat in de gebruiksaanwijzing dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Help!

Bijdrager
    andrevdvries
    computer op 30 augustus 2010

mini-DP naar VGA is mogelijk nog hopelozer.

Neen! Ik heb tot nu toe ALLES maar dan ook echt alles op mijn macbook aangesloten (en werkend) gekregen, inclusief beamers en tv’s, alleen dmv VGA!

Bijdrager
    Kraaij

Nou, probleem is opgelost. Gister terug gegaan naar de apple winkel, nieuwe kabels mee gekregen en het werkte. Waarschijnlijk was 1 van de kabels dus gewoon kapot.

Bijdrager
    armband

Hallo

ik zit met hetzelfde probleem

ik heb een witte macbook, 13inch. Mijn tv is een GRUNDIG ST 70-800.
    Ik kocht:

een composiet kabel(geel naar gele tulp)
    een mini-dvi to video adapter:
    http://www.screencapturenews.com/wp-content/uploads/mini-dvi-to-tv-video.gif

en
    een mini jack geluidskabel:
    http://overdevest.smart-sales.nl/produkten/pdt2318/Kabel%202%20tulp%20-%201%20mini%20jack.jpg

Geluid werkt prima maar ik krijg geen beeld. Mijn tv heeft geen VGA aansluiting.

Geluids- en beeldkabel reeds getest op een andere, minstens even oude tv en daar werkte alles prima.
    Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Is mijn tv simpelweg te oud?

Bijdrager
    polosport

heb zelfde probleem bij het aansluiten van mijn hdmi kabel met mijn tv (panasonic)geen probleem, direkte toegen van mac naar de tv, maar via mijn andere tv(samsung)sluit ik hdmi kabel aan aan mijn mac, zoek de juiste (hdmi)bron op mijn tv, zie dan enkel een mooi gekleurd scherm, weet iemand of ik via deze tv iets aan mijn instelling van mijn mac moet veranderen, of wat doet ik mis??

Bijdrager
    pata

lache zo’n Mac. Ik wil mijn macbook aansluiten op een samsung tv UE32D500, al lezend zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer. Wat is de beste oplossing hiervoor zodat zowel geluid als beeld goed binnen komen op tv?

Wie heeft tips

Moderator
    unSOUND

Hangt er van af welke MacBook je hebt, maar je hebt puur een verloopje naar HDMI nodig, en een HDMI kabel…

Bijdrager
    pata

Ik heb een MacBook pro 13″ Intel Core 2 Duo 2.4GHz MB1324

Dacht ik in eerste instantie ook maar ik kom zoveel verhalen tegen dat audio dan niet werkt.

Is het echt zo eenvoudig als jij stelt? Dan heb ik weer een beetje meer vertrouwen in apple:-)

Bijdrager
    pata

was vergeten te vermelden dat het een macbook 7,1 is

Bijdrager
    Froggle

Die ondersteund dat inderdaad niet. Vanaf de MBP Early 2011 wordt audio ondersteund op de MDP.

Bijdrager
    pata

so what now to do?

Moderator
    unSOUND

Sommige 2010 modellen hebben ook al audio over de MDP poort. En er zijn als het goed is ook adapters waar je de losse audio aansluiting van de MacBook kunt gebruiken, wordt volgens mij in één van de reeds bestaande topics ook genoemd…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.