6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Alex

Mac 4k Fout Opslag

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag waarom mijn iMac de opslag van de harde schijf verkeerd laat zien en hoe deze weer normaal kan worden gemaakt.
    Ik heb me iMac al een opgestart zonder resultaat.
    Waarom laat hij zien dat er 434,65 GB aan progamma’s is verbruikt terwijl dat helemaal niet zo is.
    En er eigenlijk 63 gb in gebruik is.
    Daarnaast zou ik graag willen weten hoe je je schijf kan beheren zodat je ongewenste opslag aan bepaalde dingen die op de schijf staat zou kunnen verwijderen net als in de iPhone.

Alvast bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

…Daarnaast zou ik graag willen weten hoe je je schijf kan beheren zodat je ongewenste opslag aan bepaalde dingen die op de schijf staat zou kunnen verwijderen net als in de iPhone.

Huh? Ongewenste opslag van bepaalde dingen??? Wat bedoel je.

Bijdrager
    Alex

A:Ja, ik vergelijk de grootte van mijn progamma’s met dit venster ik heb hiervan een screenshot gemaakt.
    Ik vind het raar dat dat ineens is gekomen ,omdat ik nooit zoveel GB aan progamma’s heb gedownload vraag ik mij af waar de harde schijf
    aangeeft dat er zo veel in gebruik is ,terwijl er staat 935,86 vrij van 998,99.

B:Met ongewenste opslag bedoel ik dat de iMac gegevens opslaat van bepaalde dingen zoals bijv: safari die cache opslaat die je kunt verwijderen.
    En hierbij bedoel ik slaat de iMac nog bepaalde zaken op die je na bepaalde tijd kan verwijderen waardoor hij snel blijft.
    Zodat ik na verloop van tijd me iMac niet steeds de gegevens hoef te wissen om de schijf schoon te maken.

En met de ongewenste opslag bedoel ik kun je harde schijf inspecteren waar je bepaalde zaken kan verwijderen die je niet gebruikt ,waardoor meer schijfruimte overblijft net als je bij de iPhone apps verwijderd en kan zien beheren.

Bijdrager
    LighScan

Een Mac is geen Windows.

Bijdrager
    KarelWillem

Poeh. Het zijn wel wat lastig geformuleerde zinnen.:)

A had ik al weer verwijderd, omdat ik na schrijven pas je totale opslag en vrije opslag zag.

B: Caches e.d. verwijderen heeft bijzonder weinig zin. Je Mac wordt er niet of nauwelijks trager van (het tegendeel is vaak waar), en uiteindelijk staan ze er toch weer allemaal. En verder ben je natuurlijk vrij om alles wat je niet gebruikt in de prullenmand te zwieperen. Open je programma-map en sleep de apps die je niet gebruikt in de prullenmand. Hop, klaar.

Bijdrager
    Alex

Maar dan blijf ik nog steeds met deze vraag DE VRIJE opslag klopt niet met de gebruikte opslag.
    Waarom staat dat er ineen zo bij.
    Eerst stond er altijd 40 GB aan progamma’s en de rest aan Foto’s audio films en back-ups.
    Zodat ik op de 63 Gb aan opslag verbruikt had.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.