12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    FreBo

Mac 27 inch medio 2011

Hoi,

Ik zoek me een nieuwe mac aan te schaffen.
    Deze waar ik nu nog op werk zoek ik te verkopen.
    Wat zou ik voor mijn mac nog kunnen krijgen?
    Is in zeer goede staat.
    Het is er éne met 1TB schijf en 4GB geheugen. Er is niets aan toegevoegd (geheugen enz.)

Bijdrager
    SunKeeper

http://www.mac2sell.net/permalink/?id=e45feb9a8eb64a8b51e9527981cf9c0e

Je kunt dus makkelijk op € 1100,- beginnen. Zakken kan altijd nog als er niemand komt.

Bijdrager
    Afroman

Nou echt niet. 4Gb is echt weinig tegenwoordig. En een harddisk is ook niet echt snel met Yosemite. En ook met die CPU. Voor 350 euro meer heb je gewoon een gloednieuwe iMac die op alle fronten sneller is. Ik zou eerder mikken op 600 euro.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen een startbedrag kun je beter niet te laag zetten, dan is ie in tien minuten verkocht.
    Processor is quad-core (Turbo Boost 3,7GHz) en RAM bijprikken is simpel en kost haast niets.
    SSD kan zelfs naast de HD als je echt wilt. (wel wat werk)

Behalve als ie morgen al in de weg staat natuurlijk, dan ben je voor een lage prijs er snel vanaf.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ram bijprikken kost haast niks…..ik heb 2x8Gb bijgestoken maar dat was toch een aardig bedrag (weetniet meer hoeveel maar ik dacht iets van 120 Euro)

Bijdrager
    SunKeeper

Klopt helemaal, maar doe 970-120 = 850 en dat is meer dan 600.

Verder is 970 de prijs voor die Mac met 4GB. Voer ik bijv. 16GB in, stijgt de waarde al naar
    € 1110,-. Dus eigenlijk wordt er € 140,- gerekend voor die upgrade naar 16GB RAM.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Ik heb dezelfde iMac met extra geheugen (12GB, kosten zo’n € 70 ofzo) en SSD (€ 200) en dat ding werkt echt niet trager dan een iMac die je nu nieuw in de winkel koopt. Zonder de upgrades is hij niet zo snel, met name de SSD upgrade.

Bijdrager
    Afroman
    SunKeeper op 02 maart 2015

Klopt helemaal, maar doe 970-120 = 850 en dat is meer dan 600.

Verder is 970 de prijs voor die Mac met 4GB. Voer ik bijv. 16GB in, stijgt de waarde al naar
    € 1110,-. Dus eigenlijk wordt er € 140,- gerekend voor die upgrade naar 16GB RAM.

Dan moet je het wel doen. En daarnaast. Geen USB 3, geen Bluetooth 4. Allemaal aspecten wat best wel verouderd is.

@Henk

Met huis tuin en keukenactiviteiten is de Mac inderdaad niet veel trager. Doe je wat meer (Video edit, Photoshop, illustreren, 3D renders, wetenschappelijke programma’s, CAD, games etc etc etc) dan merk je echt dat een recentere computer gewoon fijner is.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

Processor is quad-core (Turbo Boost 3,7GHz- deze processor ombouwen vanaf 2,7 GHz
    1heeft dat zin
    2 isdat net zo makkelijk als geheugen bijsteken? en welke zouden jullie aanbevelen?

Bijdrager
    KarelWillem

1 & 2 : bij mijn weten kan dat absoluut niet.

Bijdrager
    mtooster

Dat kan wel, zolang je maar een processor gebruikt die geschikt is voor de chipset en cpu-socket die gebruikt is.
    Zie bijvoorbeeld hier: https://www.ifixit.com/Guide/Upgrade+iMac+Intel+Core+i3+CPU+to+Core+i7/8670

Het is inderdaad niet zo makkelijk als geheugen bijprikken… je moet het hele apparaat uit elkaar halen. Het geld niet waard zou ik zeggen.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat heeft iedereen toch tegen die processor? Bij lange na de bottleneck niet in deze Mac voor de gemiddelde taken.

OK, voor puur renderen op de CPU misschien wel, maar dan is iedere snellere processor ook de bottleneck als dat soort werkzaamheden zo zwaar op de CPU leunen.

Upgraden heeft dus totaal geen zin, de investering is om te beginnen sowieso duurder dan de waardeverhoging, prestatieverbetering nog daargelaten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.