15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    addyboy

Maatregelen zoekmachines?

Hallo allemaal,

ik vroeg me af, wat voor acties jullie allemaal voor zoekmachine’s nemen. Hebben jullie een robot.txt, meta-tags (welke?) etc, etc.

Groeten, Ad

Bijdrager
    computer space

Geen meta-tags, dat wordt tegenwoordig genegeerd. Gewoon veel tekst, en juiste koppen en paginatitels. <h1> en zo gebruiken voor belangrijke items.
    Ook neem ik maatregelen tegen spambots. Dit doe ik met een PHP useragent-check.

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon een flinke lap onzichtbare (maar wel voor de robots herkenbare) tekst.

Bijdrager
    MacBeer

Die truuc kennen de zoekmachines inmiddels… Google herkent dit meteen en gooit je ala minuut uit de index.

Gewoon content in HTML, de site regelmatig vernieuwen en ervoor zorgen dat andere websites (die ook veel verversen) een link naar jouw site plaatsen.

Bijdrager
    Richard5

Zo duidelijk mogelijke URL, ipv test.nl/content.php?articleid=2345 deze test.nl/een-test-artikel dat kan heel makkelijk met de mod_rewrite van apache (effe googlen hoe dat werkt) ik heb gemerkt dat dat wel scoort.

Bijdrager
    joffrie

Hoe meer websites die reeds gekent zijn bij Google (of andere zoekmachines) jouw pagina linken, hoe sneller de zoekrobots jouw website vinden.
    Maar dan kan het nog wel even duren voor de dan ook wordt gevonden.

Bijdrager
    DEform

Idd, google kijkt al niet meer naar meta-tags.
    Laatst hebben we daar les van gehad, ik heb er nog een
    keynote van moest je interesse hebben.
    Het beste dat je nu kan doen is:

– duidelijke, zuivere code
    – xhtml en css
    – h1, h2, h3 gebruiken
    – site regelmatig updaten (ook al is het maar iets kleins)
    – afbeeldingen en div’s goed benamen met de <alt> tag
    – proberen zoveel mogelijk links te krijgen op andere sites

Bijdrager
    tennapel

Je HTML structureren met de juiste tags in een logische volgorde. That’s all. Menselijke gebruikers zullen je ook dankbaar zijn.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”Martiniman”

Geen meta-tags, dat wordt tegenwoordig genegeerd.

de “keywords” worden genegeerd door Google (maar kwaad kan het niet) de “description” zeker niet, want dat is de tekst die in de zoekresultaten van zoekmachines verschijnt. Het is dus zaak daar een korte, treffende omschrijving te zetten die in twee zinnen duidelijk maakt wat de bezoeker kan verwachten.
    Wat ook belangrijk is, en makkelijk, is om je pagina’s een goede titel te geven. Een zoekterm die in de titel voorkomt krijgt een groter belang dan dezelfde term ergens verborgen in de pagina zelf.

Bijdrager
    addyboy
    ”DEform”

- afbeeldingen en div’s goed benamen met de <alt> tag

Ook div’s een alt tag geven? Ik geef afbeeldingen altijd een alt tag maar ik wist niet dat dit ook de gewoonte was om bij div’s te doen.
    Zoals ik nu hoor is mijn code die ik gebruik standaard goed (valid xhtml + css) met gebruik van h1,h2,h3. Alleen moet je dus soms je site updaten.

Bedankt allemaal, en iedereen die nog tips heeft; ik hoor het graag.

Bijdrager
    tennapel
    ”addyboy”

Ik geef afbeeldingen altijd een alt tag maar ik wist niet dat dit ook de gewoonte was om bij div’s te doen.

Dat is ook niet de gewoonte; sterker, ik heb nog nooit iets er over gelezen.

Bijdrager
    addyboy
    ”tennapel”
    ”addyboy”

Ik geef afbeeldingen altijd een alt tag maar ik wist niet dat dit ook de gewoonte was om bij div’s te doen.

Dat is ook niet de gewoonte; sterker, ik heb nog nooit iets er over gelezen.

ik dacht al. Hier trouwens een kort artikeltje over de alt-tag

http://webdesign.about.com/od/beginningtutorials/a/aa122004.htm

Bijdrager
    kaydie

Alt tags bestaan niet!

Bijdrager
    addyboy

sorry, alt attribute :innocent:

Bijdrager
    Marconius

Zorg ervoor dat je site op dmoz.org komt. Elke site die daar listed staat krijgt automatisch een goeie google rating voor een bepaalde tijd, die rating neemt wel ietsje af maar in die korte tijd gaan als het goed is weer veel sites naar jouw toe linken;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.