15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    ottovds

maar een gedeelte van de prullenmand ledigen

Door maar kleine HD ruimte heb ik een serieus probleem. Mijn moeder zat op mijn mac, en is er in geslaagd mijn hele itunes bibliotheek in de prullenmand te krijgen. Als ik alles wil terugzetten, moet dat helaas op één hardeschijf, maar mijn externe heeft ook niet meer dat veel plaats. Ik zou graag wat bestanden van mijn externe HD kunnen verwijderen, maar aangezien mijn prullenmand vol met deze waardevolle bestande zit, kan ik moeilijk die bestanden met prullenmand verwijderen. Hoe kan ik ze op een andere manier verwijderen?

Bijdrager
    bramvdb

Op welke schijf stonden die liedjes dan voor je moeder ze wegdeed?

Als je je itunes bibliotheek op je iPod staan hebt kan je die daarvan halen met Senuti bijvoorbeeld

http://fadingred.org/senuti/

Zo kan je gewoon alles in je prullenmand verwijderen en je liedjes op die manier terugzetten. :)

als ze op je iPod staan natuurlijk.

Bijdrager
    ottovds

ik heb een nano…
    en een itunes bib van meer dan 100GB

Dit noemt men horror

Bijdrager
    bramvdb

Maar ik je prullenmand neemt dan toch ook 100 gb in. :)
    Die 100 GB kan je gewoon terugzetten, toch?

Ik dacht er net aan :D

Bijdrager
    ottovds

ja, maar de boel was onder meerder kleiner hardeschijven verdeeld.

Bijdrager
    Nikita

Iets wat in de prullenbak wordt geplaatst, blijft op de hardeschijf staan waar het origineel stond. Dus als het op een externe schijf stond (of partitie) blijft het ook daar staan. Je zou alles dus zo terug moeten kunnen slepen naar z’n originele locatie. Moet je alleen wel weten waar alles vandaan komt.

Volgens mij is het nl. niet zo dat OSX dingen die uit de prullenbak moeten, kopieert naar waar het heen moet en daardoor dus nog eens 100 gig ruimte nodig heeft als er 100 gig in je prullenmand zit.

En anders een externe hardeschijf kopen waar alles op past? Kost je wellicht aardig wat geld, maar dat lijkt me minder erg dan 100 gig aan muziek kwijt zijn.

Bijdrager
    Wallinator
    ”Nikita”

En anders een externe hardeschijf kopen waar alles op past? Kost je wellicht aardig wat geld, maar dat lijkt me minder erg dan 100 gig aan muziek kwijt zijn.

En laat je moeder voor de kosten opdraaien.:)

Bijdrager
    Nikita

Ik denk niet dat ze daar in zou trappen… De mijne niet in elk geval… “Uh, ongelukje, kan gebeuren toch?” :P

Bijdrager
    Mono1

Als je je waardevolle spul even op het bureaublad (of ergens anders) in een apart mapje parkeert, kan je daarna de rest via de prullenbak legen.

Bijdrager
    macxx

Maar hij zegt net dat-ie daar geen plaats voor heeft.:wink:

Nikita heeft aardig wat goeie ideeën zo te zien, externe hardeschijf zou je moeder dan wel moeten betalen vind ik.:?

Bijdrager
    Electr0n
    ”ottovds”

ja, maar de boel was onder meerder kleiner hardeschijven verdeeld.

Asl je je prullenmand ehrstelt komt het op dezelfde lokaties terug als ze voor het laatst stonden!

Moderator
    Night

ff voor 150 euri een externe HD halen bij de Lidl of zo;)
    Dan kan je (ook voor de toekomst) een backup draaien.

Bijdrager
    Joffry

Voor € 150 koop je een zeer fatsoenlijke LaCie Porsche Design Fire Wire 320GB

http://www.disc-planet.nl/

Bijdrager
    Nikita

Precies, en een wat kleiner ding met een ‘minder’ design hoeft niet meer te kosten dan 80 euro. Heb je iets van 160 gig…

Bijdrager
    JeePee

Terugplaatsen moet gewoon kunnen, bovendien is het volgens mij zo dat bestanden die op een externe schijf stonden, niet in de prullenmand komen van je interne schijf. Dat zou ook niet logisch zijn, want als je die afkoppelt, dan vallen die bestanden niet meer te wissen, toch? Dus als zij de bestanden die op een andere schijf stonden ook heeft weggegooid, dan staan zij in de prullenmand op die andere schijf…
    Heeft zij soms via iTunes de boel in de prullenmand gegooid en niet via de Finder? In dat geval zou het volgens mij zonder probleem via iTunes weer terug te zetten zijn, op hun originele locatie.

Oh en maak een aparte gebruiker zonder administrator-rechten voor je moeder aan…:D als je haar tenminste nog op je Mac wilt hebben…:wink:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.