11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    byrolf

maar 99 afb. in iDVD??

Denk ik leuk mijn vakantiefoto’s ; 478 stuks, het was een leuke vakantie, op iDVD te zetten geeft het programma aan dat je maar ,slechts, 99 afbeeldingen kunt plaatsen!
    Nou ja…. belachelijk. Kijk, het lukt natuurlijk wel in Iphoto, dvd-tje branden en dan afspelen op de laptop, maar die dvd kan niet in een gewone speler, die herkent ie niet.

Iemand een tip of een idee?

tenks alvast.

Moderator
    unSOUND

Dit komt omdat iedere foto een apart hoofdstuk is.

Een DVD kan maximaal 99 hoofdstukken hebben.

Enige optie is om meerdere diashows in iDVD te maken, of om de diashow in iMovie te maken.

Bijdrager
    byrolf

ja dat werkt wel, per diaserie 99 stuks planten.
    Ik had geen idee dat het zo werkte.

bedankt voor de winnende tip :-)

Moderator
    unSOUND

Graag gedaan.

als het perse moet kan het met iMovie en nog wat programma’s, ik zal eens rondspeuren, want er is eerder een topic over dit probleem geweest… wellicht staan daar nog meer tips.

Bijdrager
    Freek.

Ik knikker de foto’s (jpg) rechtstreeks op een cd’tje. Foto’s eventueel even roteren en opslaan in Photoshop. Maximale aantal MB’s erop en branden als Data-cd voor Mac&PC in ToastTitanium. Schuif ‘m vervolgens in de dvd-speler bij de tv. Da’s een goedkope Philips (de dvd-speler dan). Start automatisch op en speelt ‘m als een diavoorstelling zonder tierelantijntjes af. Gewoon -tig foto’s, zoveel als er aan MB’s op de cd passen 8)

Moderator
    unSOUND

Maar dan heb je dus geen mooie overgangen of ken-burns effect… :P

Dit was het eerdere topic:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39054&highlight=

Enige advies daar is exporteren naar QuickTime vanuit iPhoto. Maar ik speur nog even verder, want er zijn meer opties…

Bijdrager
    byrolf

ja.. snap ik van die jpeg spelers, maar ik wil het weer gelikt doen natuurlijk, met een menuutje vantevoren, muziekje… etc.

Moderator
    unSOUND

Hehe… ik was al bang dat ik mijn titel “Koning zoekmachine” moest inleveren, maar ik heb ‘m.

http://lqgraphics.com/software/phototomovie.php

Bijdrager
    Freek.

Daarom noem ik het ook geen “SlideShow” maar “Diavoorstelling”. Je kent dat wel: *klik* beeld op doek met zwart er om heen *klak* nieuw beeld met zwart er om heen. Maar dan zonder die klikklak geluidjes. Heerlijk eenvoudig (en razend snel gemaakt).

Maar ik snap ook de wens om het gelikt te doen heel goed. Vooral doen! Is ook leuk. Maar ik heb dat een beetje gehad zo aan het einde van de dag en in het weekend. Foto’s gelikt presenteren doe ik wel op het werk (snappie?!).

Bijdrager
    byrolf

Bedankt Unsound voor de link…
    en normaal is het ook belangrijker om de foto;s te zien dan hoe ze worden gepresenteerd. Maar nu had ik er ff zin in om het aan te kleden. Vandaar mijn verbazing dat dat niet wilde lukken.
    Dus ook Freek bedantk :)

Bijdrager
    Freek.

Het presenteren van foto’s kan net zo leuk en belangrijk zijn als de foto zelf, dus ga er mooi mee door byrolf!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.