30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    iKlaus

Maandag 2 april DRM vrije muziek en The Beatles?

Morgen middag op 2 april om 1300 uur Engelse tijd, geeft EMI, London samen met Apple’s Steve Jobs een persconferentie in London.

O.a. Looprumors meldt het volgende:

Apple CEO Steve Jobs will attend a joint EMI and Apple press conference on Monday, April 2nd, according to Macworld UK.

EMI is an English music company whose roster includes legends such as The Beatles, The Rolling Stones and Pink Floyd and current superstars such as Coldplay, Robbie Williams and Gorillaz.

EMI CEO Eric Nicoli will appear with Jobs for the occasion to announce an “exciting new digital offering” according to invitations from EMI issued to journalists today. The invitation reads:

Please join EMI Group CEO Eric Nicoli at EMI’s headquarters on Monday 2 April at 1pm London/8am New York time to hear about an exciting new digital offering, with special guest, Apple CEO Steve Jobs.
    The invitation also confirms that a special live performance will feature during the event, without announcing the artist performing.

Krijgen wij eindelijk DRM vrije muziek en ook The Beatles op iTunes?

Ik hoor een “Revolution” ..en misschien een The Beatles iPod?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ehh…

Dat staat al een kwartier op de voorpagina:P

Bijdrager
    iKlaus

Klopt Bor, en bij MacWorld UK even wat langer, maar de bedoeling was om een discussie te krijgen van hoe en wat morgen middag in London

Geblokkeerd
    Anoniem

Aha, ik snap’m.

Bijdrager
    Turbanus

We gaan het beleven!

Bijdrager
    J.C.

Dat van de Beatles lijkt me vrij zeker, op die andere dingen kunnen we alleen maar hopen:D

Bijdrager
    vet_osx

nog 1 nacht geduld en we zullen het allemaal weten… 8)

Bijdrager
    Turbanus

14 uur onze tijd morgen middag….. dat schiet dus al op!:wink:

Bijdrager
    Nietzman

Beatles zouden zeer tof zijn, ik kan niet wachten op de remasters.

Bijdrager
    Turbanus

Ik ook niet hoor…. heb wel de ouwe platen natuurlijk, maar het is ook handig als ze op de iPod staan….:lol:

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    japser909

ken op slot 8)

Bijdrager
    Turbanus

Dat denk ik niet. Om 2 uur vanmiddag is de persconferentie en als dat aanleiding geeft tot discussies e.d. dan kan dat hier verer lopen.:wink:

Bijdrager
    jago

Muziek zonder DRM
    Het zou een mooi verjaardagscadeau zijn!

Bijdrager
    maxim22

sorry maar wat is DRM?

Moderator
    unSOUND
    ”maxke22″

sorry maar wat is DRM?

• ga naar http://www.google.nl
    • typ in: DRM
    • druk op enter

Bijdrager
    reneo

Toch vreemd dat ze de aac’s met drm ook blijven verkopen… en op de site van apple is er ook niks over te vinden… zou het dan toch een late 1 april grap zijn?!?

Bijdrager
    rzeeuw

Jobs wilde toch altijd de Store helder houden (één prijs) vooral ook omdat mensen nog niet geheel klaar zijn voor internet aankoop. Nu met twee verschillende versies van alle EMI nummers wordt dit toch minder. Aan de andere kant is het goed om mensen de keuze te geven en betere kwaliteit is altijd goed. De reden dat er ook een DRM loze lage kwaliteit variant blijft zal wel voortkomen uit een compromis met EMI. Daarnaast kan je nu de komende maanden zien wat mensen dus belangrijk vinden aan de hand van de verkoopgegevens van beide varianten. Of hoge kwaliteit zonder DRM of lage met. Ik ben benieuwd.

Bijdrager
    J.C.

Nou ik vind het een mooie vooruitgang:)

Bijdrager
    Juch

Je kan je muziek zelfs ‘upgraden’. Dat wil zeggen dat reeds gekochte liedjes van EMI voor 30 cent per stuk, ge-upgrade worden naar DRM vrij en van 128 kbit naar 256kbit.

Wist ik maar welke liedjes van EMI zijn……

Bijdrager
    PietjePuk

Nog eens 30 cent extra voor vragen, zijn ze helemaal op hun hoofd gevallen zeg:?

Bijdrager
    J.C.

Voor de doorsnee luisteraar is dat veel, maar de musicfreak wil dat er best voor betalen.

Moderator
    unSOUND
    ”PietjePuk”

Nog eens 30 cent extra voor vragen, zijn ze helemaal op hun hoofd gevallen zeg:?

Kun je na gaan… en dan is het nog steeds goedkoper dan een gemiddelde beltoon die je via TMF besteld… en ook nog steeds goedkoper dan de Free record shop die 1,50 per nummer vraagt. Dus zo gek duur is het niet….

Bijdrager
    Juch

als ze die dollar – euro verhouding nou eens correct zetten. 1 dollar is NIET gelijk aan 1 euro. Daar wordt ik pissiger om dan om die 30 cent per liedje.

Geblokkeerd
    Anoniem

BTW…

Bijdrager
    Juch

tis goed met je BTW…. das echt onzin. in de VS kennen ze ook BTW. Ze noemen het VAT.

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar daar wordt de BTW achteraf toegekend.

Bijdrager
    Turbanus

Dat maakt toch niet uit.

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, maar in die store zijn de prijzen volgens mij excl. btw.

Bijdrager
    Turbanus

Dat kan en mag niet. Ook in de vs moeten prijzen incl. VAT in de winkel leesbaar gepresenteerd worden.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.