2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    MvdW2

maakt onderling geheugen verschil uit (iPhone, Ipad en Ipad pro)

Hallo allen,
    Ik heb een aantal vragen.

Mijn moeder is al wat ouder en na een hoop frustratie met Windows 10 wil ze graag overstappen op Apple. Ze heeft een Ipad en dat lukt haar goed en daar is ze gelukkig mee, dus prima.
    Nu heeft ze bedacht dat ze een grote iPhone wil, ik denk zelf aan een iPhone 6S plus. Daar wil ze foto’s mee ‘rondsjouwen’ en foto’s maken en wellicht ook een keer bellen.
    Daarnaast wil ze geen laptop meer, maar een grote Ipad, om mee te internetten en TV op te kijken (dus dat wordt een hoes met een toetsenbord).

Affijn … die 3 apparaten dus, en die moeten er precies hetzelfde uitzien, dus lay-outs op alle 3 hetzelfde.

Het liefst wil ze ook nog bijna alle foto’s van haar Windows computer op die apparaten hebben.

Welk geheugen kan ik het beste kiezen? Een Ipad pro heeft het grootste geheugen van 256CB, de 6S plus 128GB en haar Ipad 64GB.

Ze werkt liever niet met iCloud.

Moet ik uitgaan van het laagste geheugen dat ze heeft (Ipad) en dat voor de andere apparaten ook aanhouden? Of is het toch zinvol grotere geheugens aan te houden?
    De 3 apparaten kunnen toch gewoon hetzelfde eruit zien?
    En die ‘oude’ foto’s … hoe ga ik dat doen?

Ze wil bij blijven, dus dat is goed …. alleen moet ik dat nu dus ook … haha!
    Alvast bedankt voor de reactie.

Groet,
    MvdW

Bijdrager
    Niels

Het makkelijkste is gewoon alle foto’s op de pc automatisch laten synchroniseren via de iCloud-fotobibliotheek. Als je vervolgens ‘optimaliseer opslag’ aanzet op de iOS-devices, dan maakt de opslag grootte niet zoveel uit, die wordt automatisch zo klein mogelijk gehouden.

Overigens zou ik minimaal 32Gb aanhouden, maar 64 of 128 is natuurlijk beter.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.