7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jonahke

Maakt Mac OS X Mavericks mijn Macbook Pro sneller of trager?

Ik heb een Macbook Pro van midden 2009 en mijn vraag was als binnenkort Mac OS X Mavericks uitkomt deze mijn Macbook sneller of trager zal maken.

alvast bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

Waarschijnlijk merk je geen verschil in snelheid.

Bijdrager
    ipieter01

De geruchten wijzen uit dat er een nieuwe i7 2.9 GHz processor gedownload zal worden bij de installatie van mavericks, daarnaast zal jouw model ook nog een SSD van 254 GB krijgen. Er zou ook nog een nieuw toetsenbord gedownload worden, maar er zou een bug zijn dat deze vast zou blijven zitten in de kabel.

Al bij al wordt je mac dus veel sneller.
    ;)

In principe zou je mac niet langzamer mogen worden. Er zijn bij mijn weten wel enkele optimalisaties doorgevoerd waardoor je mac sneller lijkt, zoals App Nap.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Sneller gaat ie niet worden. Zuiniger wel.
    Mijn batterij gaat véél langer mee sinds ik 10.9 (legaal jawel) erop heb staan.

Bijdrager
    mollie319

@ipieter01
    App Nap heeft geen zier te maken met de snelheid van je Mac!
    Dat is puur en alleen om een programma’s, die niet zichtbaar zijn en niet actief gebruikt worden, langzamer te laten werken zodat ze minder energie verbruiken.

OS X Mavericks App Nap

Bijdrager
    Dutch_Muscle

10.6 draait op jouw machine het beste. Alles daarna heeft ‘m aanzienlijk langzamer gemaakt. Op 10.8 is ie al niet meer vooruit te branden.

Bijdrager
    Dutch_Muscle

Ik hoop trouwens niet dat je nog een 5400 rpm HD erin hebt zitten. Als dat zo is zou ik er een SSD in stoppen. De snelheidswinst is welliswaar niet optimaal want het is maar SATAII, maar helpt wel een beetje.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.